• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4197 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

وزير كشاورزي اعلام كرد

ذخيره‌سازي كالاهاي اساسي

وزير كشاورزي از افزايش واردات گوشت، برنج و حبوبات خبر داد و تاكيد كرد كه در تامين كالاهاي اساسي مشكلي وجود ندارد و كشور داراي ذخاير خوبي است.

محمود حجتي ديروز در نشست مشترك كميسيون كشاورزي با فعالان عرصه صنايع غذايي در مجلس گفت: در حال حاضر در تامين كالاهاي اساسي مشكل نداريم؛ ذخاير خوبي داريم و ارز لازم هم تخصيص پيدا كرده است. البته ممكن است نارضايتي هم وجود داشته باشد كه قرار است بانك مركزي تسهيلات لازم را اعطا كند.

وي با اشاره به اختصاص ارز ۴۲۰۰ توماني براي تامين كالاهاي اساسي گفت: ممكن است عده‌اي با اين موضوع مخالف باشند ولي تا زماني كه وضعيت فعلي حاكم باشد بايد كالا و محصولات با اين قيمت تامين شود. البته نابرابري ايجاد شده و مشكلاتي به وجود آمده است كه قطعا به زودي برطرف خواهد شد. وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه واردات برخي محصولات به خصوص روغن نسبت به سال گذشته كاهش داشته است، گفت: واردات دانه‌هاي روغني كاهش نيافته است كه اميدواريم طي رايزني با بانك مركزي سريع‌تر مشكل حل شود. به خصوص بتوانيم مشكلات كارخانه‌ها را برطرف كنيم. حجتي با تاكيد مجدد بر اينكه مشكلي در تامين كالاهاي اساسي نداريم، گفت: البته محدوديتي در واردات نسبت به سال گذشته اعمال شده و از آن طرف ما در بخش گوشت، برنج و حبوبات افزايش واردات داشتيم؛ به طور نمونه از ابتداي سال تاكنون ۲۷۴ ميليون دلار به چاي اختصاص پيدا كرده است. گزارش هفته اخير نشان مي‌دهد كه ما براي تامين چاي چهار ميليون دلار اختصاص داده‌ايم.

وزير جهاد كشاورزي با تاكيد بر اينكه با رايزني با وزارت صنعت و معدن و تجارت مشكلات برطرف مي‌شود، گفت: درباره‌ شير سال گذشته ۷۰۰ ميليون دلار صادرات لبنيات داشتيم كه امسال تاكنون نزديك به ۱۴۰ ميليون دلار شده است. اين يعني ما به اندازه كافي شير در داخل كشور توليد مي‌كنيم و مشكل به وجود آمده در بخش‌هاي ديگر است.

وي با اشاره به ممنوعيت صادرات شيرخشك گفت: مشكلات به وجود آمده با همكاري دامداران و توليدكنندگان شير حل شود. امروز نزديك به ۷۰۰ ميليون دلار شير صادر مي‌كنيم. دنبال راه‌حلي هستيم كه مشكل بين دامداران و توليدكنندگان را با در نظر گرفتن منافع ملي و توجه به صنعت و توليد حل كنيم.

وزير جهاد كشاورزي همچنين از كاهش شيوع و درگيري بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان خبر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون