• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4202 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر

شرايط دريافت امريه سربازي

سردار موسي كمالي درباره امريه‌هاي سربازي اظهار كرد: يك سري از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها با مجوز ستاد كل نيروهاي مسلح داراي تعداد محدودي سهميه از سربازان هستند كه به آنها امريه گفته مي‌شود.

وي با بيان اينكه متقاضيان امريه سربازي بايد داراي يك سري شرايط و پيش شرط‌هايي كه از سوي سازمان متقاضي و با تاييد ستاد كل نيروهاي مسلح هست باشند، گفت: متقاضيان دريافت امريه ابتدا بايد برگه اعزام به خدمت خود را دريافت كرده و سپس براي امريه شدن سازمان مربوطه اقدام كنند. اين افراد حداقل بايد سه ماه قبل از اعزام به سربازي براي امريه اقدام كرده و وضعيت خود را مشخص كنند. در غير اين صورت استفاده از امريه براي‌شان ممكن نخواهد بود.

كمالي با بيان اينكه سربازان غايب نيز نمي‌توانند از امريه بهره‌مند شوند، خاطرنشان كرد: غيبت از جمله مواردي است كه سبب منع بهره‌مندي سربازان و مشمولان از يك سري تسهيلات به سربازي مي‌شود.

وي درباره اينكه آيا امكان تغيير يگان خدمت يا محل خدمت به منظور دريافت امريه وجود دارد يا خير؟ نيز گفت: با توجه به اينكه براي دريافت امريه حداقل بايد سه ماه قبل از اعزام به سربازي اقدام شود. بنابراين اين افراد نيز امكان دريافت امريه را نخواهند داشت.

كمالي همچنين از ضرورت ساماندهي ثبت درخواست‌هاي امريه سربازي خبر داد و گفت: از سازمان‌ها خواسته‌ايم تا با طراحي سايت و سامانه‌اي اطلاعات متقاضيان امريه را ثبت كرده و بر اين اساس به آنان امريه تعلق بگيرد. بنابراين به زودي سهميه آن دسته از سازمان‌هايي كه اقدام به ايجاد اين سامانه يا سايت نكرده باشند، قطع خواهد شد.

رييس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد كل نيروهاي مسلح به مشمولان و خانواده‌هاي‌شان توصيه كرد كه براي بهره‌مندي از امريه حتما اطلاعات كامل مربوط به شرايط جذب سرباز امريه در سازمان‌هاي مربوطه را مطالعه كرده و سپس براي آن اقدام كنند چرا كه در مواردي بوده كه افراد تصور مي‌كردند كه مشمول امريه شده اما به دليل عدم اطلاع از قوانين و مقررات امريه شامل حال‌شان نشده و وارد غيبت از سربازي شده‌اند. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون