• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4202 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر

افزايش ۳۵ درصدي ماموريت‌هاي اورژانس

پيمان صابريان، رييس اورژانس تهران در نشست خبري خود گفت: طي يك سال گذشته ۴۰ درصد تماس با اورژانس افزايش رشد داشته و بر همين اساس ۳۵ درصد ماموريت‌ها افزايش پيدا كرده است. وي ادامه داد: روزانه ۷ هزار تماس با اورژانس كشور گرفته مي‌شود كه متاسفانه از اين تعداد ۲۵ تا ۳۰ درصد تماس‌هاي گرفته شده با اورژانس مزاحمت‌هاي تلفني دنباله‌دار است به طوري كه باعث قفل شدن خطوط اورژانس مي‌شود. روز گذشته حدود ۱۲۵۴ تماس مزاحمت تلفني با اورژانس تهران گرفته شده است.

رييس اورژانس تهران با اشاره به ورود ۲۵۰ آمبولانس جديد به ناوگان اورژانس كشور خاطرنشان كرد: حدود ۴۰ آمبولانس كه از به‌روزترين آمبولانس‌هاي اروپاست و به تازگي وارد كشور شده از سه‌شنبه وارد ناوگان اورژانس تهران مي‌شود. وي با بيان اينكه در طي يك سال گذشته پايگاه‌هاي اورژانس تهران افزايش داشته است، گفت: بر اساس آمارها رضايت از موتورلانس 71 درصد به صورت كامل و 25 درصد نسبي بوده است در خصوص آمبولانس‌ها نيز 83 درصد رضايت كامل و 2 درصد عدم رضايت به دليل تاخير يا عدم انتقال به بيمارستان مورد نظر بوده است. رييس اورژانس تهران با بيان اينكه موتورلانس پاسخگوي اوليه بيمار است، تصريح كرد: وقتي ماموريتي به اورژانس تهران داده مي‌شود در ابتدا موتورلانس اعزام شده تا اقدامات اوليه براي بيمار انجام شود و سپس در صورت نياز اورژانس نيز اعزام مي‌شود.

صابريان با بيان اينكه موتورلانس‌ها 15 هزار ماموريت در ماه انجام مي‌دهند، تصريح كرد: 160 نقطه فعال بر اساس پيك ترافيك و پيك ماموريتي براي موتورلانس‌ها در نظر گرفته شده و همچنين ماموريت آنها به 20 هزار ماموريت در ماه افزايش پيدا كرده است. همچنين 18 پايگاه شهري به پايگاه‌هاي اورژانس اضافه شده و دو پايگاه جاده‌اي نيز توسط اورژانس تهران فعال شده است. وي با بيان اينكه زمان رسيدن آمبولانس نسبت به گذشته 6 دقيقه كاهش پيدا كرده است، تصريح كرد: در حال حاضر موتورلانس‌ها در كمتر از 10 دقيقه و كدهاي آمبولانس بين 12 الي 13 دقيقه به محل ماموريت خود مي‌رساند اما بايد در نظر گرفت كه شهر تهران با 14 ميليون جمعيت را نمي‌توان با 220 آمبولانس اداره كرد و استاندارد اورژانس شهري با جمعيت تهران 450 آمبولانس و به همين تعداد نيز موتورلانس است. همچنين بايد در نظر داشت تراكم ترافيكي در سطح شهر تهران متفاوت است و معابر ما استاندارد نيستند و بايد پايگاه‌هاي آمبولاس و موتورلانس در شهر تهران افزايش پيدا كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا گاهي اوقات پرسنل بيمارستان در خصوص پذيرش بيمار با پرسنل اورژانس همكاري لازم را ندارند نيز توضيح داد: از آنجا كه اورژانس بيمارستان‌ها نيز فعال است ممكن است بيمارستان با تراكم بيمار مواجه بوده و در اين صورت عدم پذيرش اتفاق بيفتد در غير اين صورت تعامل با بيمارستان‌ها وجود دارد و مشكل خاصي در اين زمينه نيست. ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون