• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4204 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۸ مهر

آيا رئال در زمستان خريدي خواهد داشت؟

داستان پيچيده ادن آزار

علي كربلايي

 

 

درخشش ستاره چلسي در فصل جديد ليگ برتر انگليس بعد از عملكرد خيره‌كننده اين بازيكن در پيراهن تيم ملي بلژيك در جام جهاني 2018 روسيه، باعث شده توجهات دوباره به سمت او جلب شود. ادن آزار تاكنون هفت بار دروازه حريفان را در ليگ برتر باز كرده و تا هفته هشتم هفت بار براي شيرهاي لندن گلزني كرده است. اين موضوع مصادف شده با بحران گلزني در رئال مادريد و داغ شدن شايعات انتقال ستاره بلژيكي از لندن به مادريد. البته ادن آزار مجددا اعلام كرده كه آرزوي او بازي در رئال مادريد است و با اين مصاحبه‌ جو رواني عجيبي در استمفوردبريج راه انداخته است. چلسي به همراه من‌سيتي و ليورپول سه تيم 20 امتيازي اين فصل هستند و بعد از بحران فصل گذشته با آنتونيو كونته، مائوريتسيو ساري تيم خيلي جذابي را دست و پا كرده است.

حالا با توجه به شايعات داغ رسانه‌ها و مصاحبه‌هاي آتشين ادن آزار آينده‌ او در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. آزار در اين باره گفت: «رئال مادريد بهترين باشگاه دنيا است. نمي‌خواهم دروغ بگويم. از كودكي روياي بازي در اين تيم را داشته‌ام. روياهاي من با اين باشگاه گره خورده است اما نمي‌خواهم هر روز درباره اين مساله صحبت كنم. من آنقدر زمان ندارم كه مدام درباره اين مساله حرف بزنم اما فكر مي‌كنم كه به زودي بتوانيم درباره آينده‌ام صحبت كنيم.» هافبك بلژيكي چلسي ادامه داد: «من چيزي را مي‌خواهم كه هم به نفع خودم باشد هم به صلاح باشگاهي كه به من همه چيز داده است. نمي‌خواهم بگويم كه قرار است قراردادم را تمديد مي‌كنم و بعدا به آن عمل نكنم. گاهي اوقات با خودم فكر مي‌كنم كه مي‌‌خواهم از چلسي بروم و گاهي ديگر مي‌گويم مي‌خواهم بمانم.» هنوز يك سال و نيم از قرارداد وينگر چلسي باقي مانده است. اما چلسي به خوبي مي‌داند اگر آزار نخواهد تمديد كند، تابستان امسال كار بسيار سختي براي فروش او با قيمت مدنظرش خواهد داشت. ستاره‌هاي فوتبال وقتي به سال آخر قراردادشان مي‌رسد دست‌شان بسيار باز است تا براي باشگاه‌شان ناز كنند. باشگاه‌ها مي‌دانند اگر ستاره‌شان را نفروشند، سال بعد بايد او را به صورت رايگان از دست بدهند و هيچ ضرري بزرگ‌تر از عدم تمديد قرارداد ستاره‌ها قبل از سال آخر قراردادشان نيست. داستان مثلث چلسي- رئال- آزار به كجا ختم مي‌شود؟ مشخصا آزار قصد رفتن به سانتياگو برنابئو را دارد و دوست ندارد ديگر در چلسي باقي بماند. او روياي فتح ليگ قهرمانان را دارد و مي‌داند رئال مادريد با كمك او و او با كمك رئال مادريد مي‌توانند به اين هدف بزرگ برسند. اما چلسي چه مي‌شود؟ مالك چلسي، رومن آبرامويچ در يكي دو سال اخير دچار مشكلاتي در انگليس شده و حتي احتمال دارد تيم را به شخص ديگري بفروشد. از سوي ديگر آنها مي‌دانند بدون ادن آزار قهرماني در ليگ برتر مثل يك رويا مي‌ماند و هرگز به آن دست نخواهند يافت. از سوي ديگر مسائل مالي خيلي جدي وجود دارد. آنها براي جايگزين آزار بايد مبلغ هنگفتي پرداخت كنند. پس نمي‌توانند او را با قيمت پاييني از دست بدهند. اما از طرفي اگر مذاكرات‌شان با رئال مادريد به نتيجه نرسد، مادريدي‌ها مي‌توانند او را تابستان بعد مفت به چنگ بياورند. ضمن اينكه خيلي از شايعات به اين موضوع دامن مي‌زنند كه رئال مادريد قصد دارد در همين زمستان پيش رو ستاره چلسي را جذب كند تا ضعف‌هاي تيم را پوشش بدهد. اينجاست كه موضوع بسيار حساس مي‌شود. خريد زمستاني روال رئال مادريد نيست و اين تيم به جز در شرايط خيلي خاص دست به خريد بازيكن در زمستان نزده است. لوكاس سيلوا، ديگو لوپز، آدبايور، هونتلار، لاسانا ديارا، گاگو، فائوبرت، هيگواين و مارسلو تنها خريدهاي زمستاني رئال مادريد در قرن جديد بوده‌اند. در اين بين تنها مارسلو بين خريدهاي موفق رئال مادريد جا مي‌گيرد و گونسالو ايگواين هم كه بعدها با 40ميليون يورو به ناپولي پيوست پرسودترين خريد فلورنتينو پرس در ژانويه بوده. اما خريد ادن آزار پروژه بسيار بزرگي است. قطعا او گران‌ترين خريد تاريخ باشگاه خواهد شد و اگر مذاكرات به نفع چلسي پيش برود، شايد شاهد بزرگ‌ترين انتقال تاريخ فوتبال باشيم. تاكنون هيچ يك از انتقال‌هاي گران و بزرگ تاريخ در زمستان رخ نداده است. در سال‌هاي اخير شايد گابريل ژسوس كه از برزيل به من‌سيتي پيوست يك خريد زمستاني موفق باشد، اما اكثر گزينه‌ها بازيكناني بودند كه كمك چنداني به تيم جديدشان نكردند.

بررسي سابقه تاريخي چلسي و رئال مادريد نشان مي‌دهد مذاكرات براي اين انتقال در زمستان به نتيجه نمي‌رسد. اما رئال مادريد در بحران است و جاي خالي رونالدو بيش از پيش حس مي‌شود. فلورنتينو پرس زير فشار انتقادات است و بعيد نيست در اقدامي ديوانه‌وار ادن آزار را از لندن به مادريد بياورد؛ هرچند همچنان شانس ماندن او در غرب لندن بيشتر از حضورش در مادريد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون