• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4208 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۳ مهر

استاندارد زير سايه استيضاح

شريعتمداري به مراسم نرفت

گروه اقتصادي

روز گذشته مراسم روز ملي استاندارد در حالي برگزار شد كه عدم حضور وزير صنعت، معدن و تجارت در اين مراسم برخي گمانه‌زني‌ها در مورد تغييرات در بدنه اين وزارتخانه را مجددا بر سر زبان‌ها راند. طبق گفته‌هاي مختلف، مجلسي‌ها قصد دارند هفته آينده در صحن علني مجلس شوراي اسلامي محمد شريعتمداري وزير صنعت، معدن و تجارت را استيضاح كنند؛ استيضاحي كه پيش از اين برخي نمايندگان مجلس در مخالف با دولت آن را به محلي براي دادن كارت قرمز به وزرا خوانده و اعلام كرده بودند كه هر وزيري كه به مجلس بيايد، نمايندگان وي را با كارت قرمز بدرقه خواهند كرد و بنايي براي شنيدن صحبت‌هاي وزير ندارند.

اين امر حتي موجب شد تا چندي پيش خبرگزاري ايسنا به نقل از يكي از نمايندگان مجلس خبر از استعفاي محمد شريعتمداري بدهد كه بعد از چند ساعت اين خبر تكذيب و عنوان شد كه محمد شريعتمداري همچنان در پست وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول به فعاليت است و رييس‌جمهور تصميمي مبني بر تغيير در راس اين وزارتخانه ندارد.

در همان زمان حتي عنوان شد كه بعد از بازگشت حسن روحاني از سفر نيويورك، وي ليست 5 نفره وزراي جديدش را كه همگي جزو وزراي تازه نفس و جوان هستند به مجلس معرفي و كابينه را نوسازي خواهد كرد اما از آن روز تاكنون هنوز خبري از تغييرات مورد نظر رييس‌جمهور نيست و گمانه‌زني‌ها بر سر افراد جديد در كابينه ادامه دارد.

با اين شرايط هر چند كه محمد شريعتمداري وزير صنعت، معدن و تجارت در مواجهه با خبر استعفاي خود آن را تكذيب كرده است اما عدم حضور وي در مراسم‌هاي رسمي همچون نمايشگاه صنعت يا جشن روز جهاني استاندارد موجب شده تا نگاه تامل‌گونه به شايعات مطرح در مورد تغييرات در كابينه به گوش برسد. شايعاتي كه از جايگزين معاونان به جاي وزير آغاز شده و به گزينه‌هاي بيرون از صنعت كشيده شده است.

با اين حال ديروز اسحاق جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور به تنهايي به جشن روز جهاني استاندارد رفت تا به عنوان عالي‌ترين مقام حاضر در اين همايش از ضرورت‌هاي استاندارد‌سازي بگويد و يك‌بار ديگر در حضور صنعتي‌ها از بازارهاي جديد نفتي ايران و حضور بخش خصوصي در اين بازار صحبت كند. وي با اعلام اينكه شاخص استاندارد در امر توليد واردات و صادرات يك موضوع ضروري است، افزود: هيچ كس حاضر نيست از اين حداقل‌ها بگذرد. امروز فناوري‌هاي نوين زندگي مردم را به ‌شدت به هم وابسته كرده و تمام ابعاد توليد، صنعت تحت فناوري نوين قرار گرفته است. امروز بايد سطح رضايتمندي مردم و اميد به آينده در دستور كار قرار گيرد تا كشور توسعه بيشتري داشته باشد. البته مسائلي كه در اين ميان نقش اول ايفا مي‌كند، سرمايه‌هاي اجتماعي است به نحوي كه همه نخبگان كشور بايد در اين بخش تلاش كنند.

معاون اول رييس‌جمهور با اعلام اينكه شرايط غيرعادي تحريم الزام مي‌كند كه ارز كشور مديريت شود، اظهار داشت: توليدكننده كشور يك فرصت طلايي در تحريم دارد؛ اگرچه تحريم ظالمانه و زورگويانه است؛ اما يك فرصت حمايت از توليد داخلي است كه اكنون توليدكنندگان داخلي بايد بدانند قيمت را غيرطبيعي بالا نبرند و به مردم ظلم نكنند؛ كيفيت هم بايد افزايش يابد پس توليدكننده منصف كسي است كه با قيمت مناسب و كيفيت محصولات خوب را به مردم ارايه دهد. در جنگ كنوني اقتصادي هدف كاهش منابع درآمدي ايران است و مي‌خواهند مانع ورود محصولات مورد نياز از جمله كالا و مواد اوليه به كشور شوند. آنها مي‌خواهند كه مردم در مقابل حكومت اعتراض كنند در اين شرايط هدف ما اين است كه منابع خود را افزايش دهيم.

وي با اشاره به اينكه امريكا ادعا دارد، صادرات نفت ايران را به صفر مي‌رساند، گفت: در اين شرايط انتظار دارند كه مسوولان بگويند صادرات متوقف شده با توجه به اينكه برخي كشورها خريد نفت ايران را متوقف كرده‌اند، اما ما مشتري‌هاي جديدي پيدا كرديم.


ديروز اسحاق جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور به تنهايي به جشن روز جهاني استاندارد رفت تا به عنوان عالي‌ترين مقام حاضر در اين همايش از ضرورت‌هاي استاندارد‌سازي بگويد و يك‌بار ديگر در حضور صنعتي‌ها از بازارهاي جديد نفتي ايران و حضور بخش خصوصي در اين بازار صحبت كند. عدم حضور محمد شريعتمداري در اين مراسم برخي گمانه‌زني‌ها در مورد تغييرات در بدنه اين وزارتخانه را مجددا بر سر زبان‌ها راند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون