• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4208 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۳ مهر

عملكرد ضعيف توني كروس در فصل جديد

وقتي مهندس محاسباتش اشتباه مي‌شود

علي كربلايي

 

 

اشتباه توني كروس در ديدار مقابل سوئد باعث شد، مانشافت در يك وضعيت فوق‌العاده قرار بگيرد. هرچند گل دقيقه 95 مهندس آلماني كه تمام و كمال ناشي از توانايي‌هاي خودش بود، سند برد آلمان را امضا كرد، اما آن اشتباه غيرقابل چشم‌پوشي بود. در حالي كه همگان تصور مي‌كردند روحيه توني كروس با آن گل استثنايي به شرايط ايده‌آل برگشته باشد، او در ديدار مقابل با كره‌جنوبي يك اشتباه مرگبار ديگر داشت و سند حذف تيمش را با ارسال يك پاس براي كيم‌يونگ گوون مقابل دروازه مانوئل نوير امضا كرد. با شروع فصل جديد هم اوضاع دگرگون نشده و توني كروس كه نقطه اتكاي رئال زيدان و آلمان يواخيم لو بود، با اشتباهاتش در حال نابود كردن هر دو تيم است. در دقايق ابتدايي ديدار رئال مادريد مقابل زسكا مسكو اشتباه عجيب توني كروس توپ را به مهاجم حريف رساند و خيلي زود دروازه قوهاي سپيد مادريد باز شد.

كروس مي‌گويد: استفاده لوپتگي از او در يك پست دفاعي‌تر باعث شده اين اشتباهات از طرفش اجتناب‌ناپذير باشد. او مي‌گويد كه كاسميرو نيست و نبايد از او توقع داشت به خوبي حمله، دفاع هم بكند. اما به نظر مي‌رسد، مشكلات توني كروس كمي جدي‌تر از چيزي باشد كه مي‌گويد. در آلمان وظايف دفاعي‌تري به او سپرده نشده و در پست هميشگي‌اش به ميدان مي‌رود. اما كارايي او نسبت به گذشته بسيار كم شده است. اشتباهات تاثيرگذار توني كروس از جام جهاني تا امروز از تعداد انگشتان يك دست هم بيشتر شده و اين در حالي است كه اشتباهات او پيش از اين در طول سال‌هاي حضورش در رئال و بايرن مونيخ به اين تعداد نبود. توني كروس آقاي دقت كهكشاني‌ها بود و هواداران لوس بلانكوس به او لقب «جي‌پي‌اس مادريد» را داده بودند. به صورت ميانگين تعداد پاس‌هاي صحيح او بيش از 90درصد ارزيابي مي‌شود و نقطه قوت توني كروس هميشه دقت پاس‌هايش بوده است. حالا اما چه اتفاقي افتاده كه اين سطح از دقت از بين رفته و يك هافبك تمام‌عيار مثل توني كروس اينقدر در بازي‌ها پر‌اشتباه ظاهر مي‌شود؟

به نظر مي‌رسد، مساله انگيزه، يك مساله بسيار مهم است كه بايد به آن بيشتر پرداخت. او 4 ليگ قهرمانان و يك جام جهاني در كارنامه‌اش دارد و تقريبا به هر چيزي كه يك بازيكن مي‌توانسته برسد، رسيده است. او در تمام اين عناوين با رئال مادريد، بايرن مونيخ و تيم ملي آلمان به عنوان يكي از ستون‌هاي تيمش حضور داشته و يكي از اركان اصلي موفقيت‌هاي پياپي زين‌الدين زيدان بوده است.

افت توني كروس، تاثيري مستقيم در عملكرد تيم ملي آلمان داشته. در تيم ملي آلمان هيچ هافبكي همتراز توني كروس نيست و اگر در مادريد، مودريچ بتواند بخشي از وظايف او را پوشش بدهد، در مانشافت چنين مهره‌اي وجود ندارد. يواخيم لو از اهميت كروس آگاه است و همواره هافبك اصلي تيمش را حمايت كرده است. ضمن اينكه نتايج اخير تيم ملي آلمان نشان مي‌دهد كه مشكل اصلي اين تيم مسوت اوزيل نبوده و اوزيل تنها يك قرباني براي اين ناكامي بوده. صفحات مجازي به اين موضوع پرداخته‌اند كه صفحه توييتر رسمي تيم ملي آلمان بعد از پيروزي‌ها عكس‌هايي از بازيكنان آلماني تيم مي‌گذارد و بعد از ناكامي‌ها عكس‌هايي از بازيكنان دورگه تيم. تا به نوعي اين مشكلات را به آنها مربوط بدانند و بسيار زير‌پوستي اين حس را به مخاطب القا كنند كه ضعف امروز تيم ملي آلمان ناشي از عدم جنگندگي مهاجران است. موضوعي كه البته جاي بحث زيادي دارد و هنوز هيچ واكنش رسمي را در پي نداشته است.

بايد ديد توني كروس كي به روند خوب خودش برمي‌گردد. تا زماني كه او خوب نباشد، رئال مادريد و تيم ملي آلمان هم در افت هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون