• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4208 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۳ مهر

نگاهي به مصاحبه بشار رسن با شبكه عراقي

گذشته و حال پرسپوليس در يك نگاه

بهرام سرگوسرايي

 

 

بشار رسن ستاره عراقي تيم فوتبال پرسپوليس ايران در گفت‌وگو با تلويزيون عراق درباره با آخرين شرايط حضورش در اين تيم گفت: بايد بدانيد پس از ۵ ماه هنوز هيچ مبلغي را از اين تيم دريافت نكرده‌ام و با توجه به توانايي مالي كم اين تيم نتوانسته‌ام برخلاف بازيكنان ايراني اين تيم حقم را دريافت كنم. رسن ادامه داد: قرارداد سرمربي تيم نيز بسيار سنگين است ولي او چه كار مي‌تواند بكند. ما اين وضعيت باشگاه پرسپوليس را درك مي‌كنيم؛ در حالي كه هنوز ۵ ماه است كه پولي را دريافت نكرده‌ام. بازي‌هاي تيم پرسپوليس يكي پس از ديگري سخت‌تر است و براي مثال ديدار برگشت ما برابر تيم السد قطر در صورتي كه بتوانيم پيروز شويم، در تاريخ ثبت خواهد شد و ما مي‌توانيم شگفتي‌سازي كنيم. بازيكن عراقي تيم پرسپوليس گفت: بعضي‌ها فكر مي‌كنند به اين دليل كه پولي را دريافت نكرده‌ايم بايد به خانه برويم و استراحت كنيم ولي بايد به فكر بود. آنها واقعا پولي ندارند. بازيكنان تيم با تلاش و كوشش و خيلي طبيعي تمرين مي‌كنند و اگر هم كسي مشكل دارد مستقيم بايد با مديريت باشگاه آن را در ميان بگذارد و به هيچ‌وجه قانوني وجود ندارد كه چون پولي دريافت نكرده‌اي قهر كرده و به خانه برويد و در تمرينات اين تيم حضور نداشته باشيد. سرمربي تيم‌مان در تمرينات بسيار جدي است.

اين صحبت‌هاي بشار بسيار تاثيرگذار و قابل تامل هستند. يك بازيكن خارجي با درك شرايط موجود در باشگاه و مملكت، از حق طبيعي خودش براي چند ماه مي‌گذرد و بدون قهر و دعوا، به صورت حرفه‌اي به تمريناتش ادامه مي‌دهد. اما اين صحبت‌هاي بشار ما را ياد روزهاي نه‌چندان دور انداخت؛ روزهايي كه پرسپوليس با هدايت علي دايي در كورس قهرماني بود و شايد فقط يك برد براي رسيدن به قهرماني كم آورد. سال 93-92، پرسپوليس در اواخر فصل دچار مشكلات مالي شد و بازيكنان اين تيم با همراهي سرمربي تصميم به اعتصاب گرفتند و تمرين نكردند. نتيجه آن اعتصاب در نهايت از دست رفتن قهرماني پرسپوليس بود. علي دايي و برادرش بارها از آن اقدام دفاع و اعلام كردند كه كار ما كاملا درست و منطبق بر اصول حرفه‌اي بوده. اما كدام حرفه‌اي‌گري؟ هدف فوتبال مگر خوش كردن دل هوادار نيست؟ پرسپوليس بعد از سال‌ها مي‌توانست قهرمان شود. اما آن اقدام نابهنگام جلوي قهرماني اين تيم را گرفت. امروز هم تمام بازيكنان و كادر فني پرسپوليس مي‌توانند اعلام كنند ديگر تمرين نمي‌كنيم تا به ما پول‌مان را بدهند. اتفاقا خيلي هم حرفه‌اي است. حداقل برانكو، ماركو، منشا، بشار رسن و رادو شويچ مي‌توانند اعلام كنند تا پول‌مان را نگيريم كار نمي‌كنيم. لازم به ذكر است كه برانكو از قبل مشهوريت از كنار نام پرسپوليس فعاليت‌هاي تجاري انجام نداده و درآمد ديگري هم در ايران ندارد.

متاسفانه افرادي كه ادعاهاي زيادي دارند و به مردم اين‌طور القا مي‌كنند كه پرسپوليس از حضور آنها سود برده و نه آنها از كنار حضور در پرسپوليس، در بزنگاه‌ها هميشه پشت اين تيم را خالي كرده‌اند. بشار رسن به خيلي‌ها در فوتبال ايران درس حرفه‌اي بودن داد. استفاده از امكانات قانوني براي هر كسي در هر زماني ممكن است، اما مساله اينجاست كه آيا نبايد به شرايط تيم هم نگاهي انداخت؟ بشار اگر امروز ديگر در اردوها حاضر نشود، در نهايت به پولش مي‌رسد. اما او مي‌تواند به اين موضوع افتخار كند كه عضوي از تيم تاريخ‌ساز پرسپوليس بوده و با اين تيم به فينال آسيا رسيده است. او محبوبيتي نزد هواداران پرسپوليس به دست آورده كه به اين راحتي‌ها از بين رفتني نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون