• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4209 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۴ مهر

جنجال‌هاي دايمي سرمربي تيم ملي و رفقايش

ما به آرام‌بخش نياز داريم، نه شما!

علي ولي‌اللهي

 

 

شما از سردرد چه مي‌دانيد آقاي كي‌روش؟ شما از ما مي‌خواهيد اجازه دهيم بدون سردرد كارتان را پيش ببريد، اما خودتان و همكاران‌تان مدام موجب سردرد اهالي فوتبال شده‌ايد؛ از نوع مزمنش. ولله كه خسته شديم اين‌قدر در مورد حواشي تيم ملي شنيديم و حرف زديم. شما چه مي‌دانيد مردمي كه در اين روزهاي نه چندان آسان زندگي تمام اميدشان را به فوتبال بسته‌اند، چه حالي دارند؛ وقتي مي‌بينند تيم ملي كشورشان به جاي تمركز بر مهم‌ترين مسابقات چند سال اخيرش، درگير ماجراهاي لوس و بچگانه است؟ از اينكه كادر فني را مدام در حال متلك پراندن به اين و آن مي‌بينند؟ شما كي قرار است، مسكّن باشيد براي ما؟ شما كي قرار است، دست از بازي‌هاي هميشگي‌تان ‌برداريد و سرتان به كار خودتان گرم باشد؟

احتمالا به اين فكر مي‌كنيد كه در جام جهاني توانسته‌ايد مردم را خوشحال كنيد. بله! توانستيد تا حدودي. اما بعدش چه؟ هنوز ما داشتيم سبك سنگين مي‌كرديم كه چي شد و چي نشد، شما برگشتيد سر خانه اول. در اولين مصاحبه رسمي بعد از جام جهاني دوباره برانكو را هدف قرار داديد. برانكوي بنده خدا نشسته بود توي خانه و داشت ماستش را مي‌خورد كه به يكباره ديد سرمربي تيم ملي به جاي صحبت در مورد جام جهاني و وضعيت تيم و هزار حرف مهم درباره آينده، برگشته و دارد گذشته تار عنكبوت بسته را شخم مي‌زند. همه اتفاقات بعد از آن روزها يادمان است. مي‌آيم، نمي‌آيم‌هاي هميشگي. پيشنهادات عجيب و غريب و تخيلي از كشورهاي مكزيك و كره و امريكا و نمي‌دانم كجا و كجا. ماجراي سردار آزمون. رامين رضاييان بدون تيم. امروز و فردا كردن براي بستن قرارداد. شرط و شروط بي‌اساس و بي‌منطق. فيفادي‌هاي بدون بازي دوستانه براي تيم ملي و حالا هم در تازه‌ترين جنجال‌هاي شما ماجراي درگيري با حميد استيلي و تيم اميد و ساختمان پك. عذرخواهي از سردار آزمون به خاطر كل‌كل با رسانه‌هايي كه مي‌گفتند مهاجم خداحافظي كرده تيم، بايد با توضيحات قانع‌كننده برگردد به تيم ملي.

واقعا چرا نمي‌توانيد سرتان به كار خودتان گرم باشد؟ مي‌دانم كه دوست نداريد كرانچار سرمربي تيم اميد باشد. احتمالا چون دوست صميمي برانكو است. اما آيا اين بايد باعث شود كه دستيار شما فوتبال ايران را سيرك بداند و يكي از باسابقه‌‌ترين بازيكنان تيم ملي را كه البته انتقادات زيادي به او وارد است با الفاظي توهين‌آميز خطاب كند؟ اصلا كجاي دنيا دستيار يك سرمربي اين‌قدر مستقل عمل مي‌كند و به اظهارنظر مي‌پردازد؟ چه معني مي‌دهد شما براي نحوه استفاده از زمين‌هاي ورزشي و امكانات فدراسيون فوتبال تعيين‌تكليف كنيد؟ هر كس امكانات مي‌خواهد بايد براي آن بجنگد؟ آدم فكر مي‌كند كه تيم‌هاي ملي در رده‌هاي سني مختلف متعلق به چند كشور بيگانه هستند كه بايد تلاش كنند در جنگ با ساير رقباي‌شان پيروز شوند تا امكانات به دست بياورند. اصلا جنگ چرا؟ شما شايد يادتان رفته باشد، اما ما يادمان هست كه تيم اميد با مشورت‌هاي شما كارش به كجا كشيد. منصوريان را شما به فدراسيون پيشنهاد داديد و آن افتضاح به بار آمد. يا هموطن‌تان وينگادا كه با توصيه مستقيم خود شما شد سرمربي تيم اميد. يادتان هست چه نتايج فاجعه‌اي گرفت؟ بعدش هم معلوم نشد كجا غيبش زد. هيچ مسووليتي هم متوجه شما نشد.

آقاي كي‌روش! قرار نيست ما مسكّن باشيم براي شما. قرار نيست ما داروي آرامبخش شما باشيم. اتفاقا اين كاري است كه شما و مجموعه تحت امرتان بايد انجام دهيد. سردرد كه هيچ. ما از دست شما سرسام گرفته‌ايم. خبرنگاران مي‌آيند به كنفرانس خبري و درست در همان لحظاتي كه قرار است برنامه‌ آغاز شود، به خبرنگاران مي‌گوييد بيايند ساختمان پك! بعد با لفاظي‌ هدف از اين كار را به اشتراك گذاشتن اين فضا با همه اهالي خانواده فوتبال عنوان مي‌كنيد! مي‌گوييد قصدتان اين بوده كه نشان بدهيد، خبرنگاران عضوي از خانواده فوتبال و در اين مركز سهيم هستند. مي‌خواهيد نشان بدهيد كه پك فقط براي عده‌اي خاص نيست. دم شما گرم! اما اگر چنين است چرا آن جنجال‌ها درست شد؟ مي‌گوييد قصدتان احترام به تمام كساني بوده كه در فوتبال ايران زحمت كشيده‌اند. واقعا شما به اين احترام اعتقاد داريد؟ شما كه هر كس گفته بالاي چشم‌تان ابروست، نابودش كرديد؛ با مصاحبه‌هاي جنجالي و باج‌خواهي از فدراسيون. علي كريمي را يادتان رفته؟ يادتان رفته با گوچي چه برخوردي داشتيد؟ حالا هم حميد استيلي. شما به فدراسيون گفته بوديد هيچ‌كس نبايد از برنامه آماده‌سازي تيم ملي انتقاد كند تا من قراردادم را تمديد كنم. اين اسمش احترام به اهالي فوتبال است؟ از همه خواسته‌ايد با خضوع به اشتباهات 40 سال قبل كه منجر به عدم قهرماني تيم ملي شده فكر كنند و از اشتباهات درس بگيرند. آيا شما از اشتباهات قبلي‌تان در ايران عبرت گرفته‌ايد؟

ما از جنجال‌هاي شما خسته شديم. سردرد گرفته‌ايم. نمي‌دانم شما در فوتبال ايران دنبال چه چيز ديگري مي‌گرديد كه به آن دست نيافته‌ايد. ليگ به ميل شماست. نحوه استفاده از امكانات فوتبال ايران به ميل شماست. فدراسيون تحت اختيار شماست و حتي لباس‌هاي تيم ملي را هم شما انتخاب مي‌كنيد. بازيكنان تيم ملي تحت هدايت شما هر طور دل‌شان مي‌خواهد با تيم رفتار مي‌كنند. يكي قهر مي‌كند و بعد از چند وقت برمي‌گردد. چند تا از بازيكنان در اردوي تيم تا نزديكي‌هاي سحر مشغول گشت و گذار در اينستاگرام و تلگرام هستند. بازيكن بدون تيم و بدون دعوت در اردوي تيم حاضر مي‌شود. حالا با تمام اين شرايط از ما هم مي‌خواهيد كه باعث سردرد شما نشويم. كار دنيا برعكس شده!

امروز تيم ملي با بوليوي بازي دارد. دومين بازي تيم بعد از جام جهاني. بعد از 4 ماه. تيم‌هاي ديگر در اين مدت چند بازي دوستانه داشته‌اند؟ خواهش مي‌كنم، نگوييد تحريم بوديم و نتوانستيم تيمي را راضي به بازي كردن كنيم. در كنفرانس خبري ديروز گفتيد كه هيچ كاري را بدون دليل انجام نمي‌دهيد. اميدوارم دليل محكمي هم براي اصرار به هياهو و جنجال داشته باشيد در حالي كه حرف از اتحاد و آرامش مي‌زنيد. البته دليل كه قطعا داريد. اما آيا اين دليل در نهايت به تيم ملي كمك خواهد كرد يا نه را مطمئن نيستم. اينكه تيم اميد هم بتواند در خط خودش حركت كند و همان‌طور كه شما مي‌خواهيد حسرت چندين ساله ما را در جام ملت‌ها پايان بدهيد، آنها هم بتوانند حسرت المپيكي شدن را از بين ببرند. مطمئن نيستم كه بعد از جام ملت‌ها وضعيت‌مان چگونه است. آيا خوشحال هستيم يا داريم با سردرد و عصبانيت به زمين و زمان فحش مي‌دهيم و ياد اين روزهايي مي‌افتيم كه شما مي‌توانستيد با آرامش كارتان را پيگيري كنيد و نكرديد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون