• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4209 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۴ مهر

درباره تيره روزي‌هاي رافا و شاگردانش

كابوس تكرار روزهاي بد

هومن اكبري

 

 

هشت هفته از ليگ برتر گذشته و نيوكاسل با كسب فقط 2 امتياز در قعر جدول جاي گرفته. همين 2 امتياز را هم به زحمت و در خارج خانه مقابل كارديف و كريستال پالاس به دست آورده‌اند. آنها تنها تيمي هستند كه در خانه خود نه‌تنها بردي كسب نكرده‌اند، بلكه امتيازي هم به دست نياورده‌اند. هواداران سفيد و سياه پوش ديگر طاقت ندارند. آنها چنين وضعيتي را سه فصل پيش تجربه كردند ولي بعد از آن به خودشان آمده‌اند. جالب اينجاست كه هواداران، رافا‌بنيتز را مقصر اصلي نتايج بد نمي‌دانند. از نظر ايشان متهم رديف اول مايك اشلي مالك تيم است. رييسي كه از نگاه هواداران هيچ اهميتي به تيم نمي‌دهد. نهايت انتظارش ماندن در ليگ است و به خاطر همين در بازار ريخت و پاش نكرده و بازيكنان خوبي را به سنت جيمز پارك نياورده. لازم به ذكر است كه گران‌ترين خريد تاريخ باشگاه، مايكل اوون است كه دهه گذشته با رقمي معادل 22 ميليون يورو از رئال به نيوكاسل پيوست. انتقالي كه سال 2005 انجام شد و اين بدين معناست كه با وجود افزايش قيمت‌ها، نيوكاسل هيچ‌وقت خريد حتي متوسطي هم انجام نداده و اشلي فقط به سراغ بازيكنان ارزان مي‌رود.

صحيح است كه مدير تيم در آغاز فصل چند بازيكن را به خدمت گرفت اما با نگاهي به سطح بازيكنان مي‌توان متوجه شد كه با وضعيت كنوني جزيره، رقابت كردن با تيم‌هاي ديگر سخت است. آنها مارتين دوبراوكا كه نقش كليدي در تيم پيدا كرده را در سنت جيمز پارك ماندگار كردند. فابين شار و فدريكو فرناندز را در قلب دفاع به خدمت گرفتند. كي سون يئونگ را از سوانسي سقوط كرده جذب كردند و سالومون روندون را هم از ديگر تيم سقوط كرده آوردند.

فصل قبل رافا بنيتز تيم خود را تا پايان ژانويه در بين پنج تيم آخر مي‌ديد. اما در نيم فصل دوم با جولان دادن مقابل كوچك و بزرگ، ليگ جزيره را در رده دهم تمام كرد. جادوگران به سختي در سنت جيمز پارك امتياز مي‌دادند و توان خود را براي نگه داشتن امتياز در خانه مي‌گذاشتند. در چند روز گذشته رافا بنيتز و مايك اشلي در يك رستوران با هم ملاقات كردند. طرفداران نيوكاسل هم در بيرون از رستوران تظاهراتي عليه اشلي انجام دادند. آنها دوست ندارند ببينند كه مالك باشگاه توجهي به امورات تيم ندارد. بايد ديد كه آيا كل مجموعه نيوكاسل با برگرداندن اوضاع، موفق به ماندن در ليگ مي‌شوند يا تجربه فصول پيش را به طرفداران تحميل خواهند كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون