• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4212 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۸ مهر

عضو هيات رييسه مجلس

«دژپسند» و «شريعتمداري» گزينه‌هاي وزارت اقتصاد و كار

عضو هيات‌رييسه مجلس از قطعي شدن گزينه‌هاي پيشنهادي دولت براي دو وزارتخانه اقتصاد و كار خبر داد. اكبر رنجبرزاده عضو هيات‌رييسه مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با تسنيم، با بيان اينكه احتمالا رييس‌جمهور ظرف 2 روز آينده وزراي پيشنهادي اقتصاد و كار را براي اخذ راي اعتماد به قوه مقننه معرفي كند، گفت: طي چند روز گذشته طي اخباري كه به دست ما رسيده دولت به جمع‌بندي درباره وزراي پيشنهادي نرسيده است.

در عين حال رنجبرزاده خبر داد كه حضور فرهاد دژپسند به عنوان گزينه وزارت اقتصاد قطعي شده و گفت طبق تماس‌هايي كه با دژپسند داشته‌ام مشخص شد كه وي گزينه جدي براي تصدي وزارت اقتصاد است و نام وي به مجلس اعلام خواهد شد.

دژپسند قرار است بر صندلي كرباسيان تكيه بزند كه در جريان برگزاري استيضاح از اين سمت بركنار شد و موفق نشد دوباره از مجلس راي اعتماد بگيرد.

نماينده اسد آباد در مجلس تصريح كرد: محمد شريعتمداري نيز اگر اتفاق خاصي رخ ندهد به عنوان وزير پيشنهادي تعاون، كار و رفاه اجتماعي به مجلس معرفي مي‌شود.

شريعتمداري وزير صنعت‌، معدن و تجارت كه پيش از اين ماجرا استيضاحش به صورت جدي در مجلس شوراي اسلامي مطرح شده بود، به نظر مي‌رسد با جابه‌جايي او و رفتنش از اين وزارتخانه ماجراي استيضاح او نيز منتفي شود. عضو هيات‌رييسه مجلس با اشاره به زمان برگزاري جلسه راي اعتماد به وزراي اقتصاد و تعاون در پارلمان، اظهار داشت: اگر ظرف 2 روز آينده رييس‌جمهور 2 وزير را به مجلس معرفي كند، شنبه و يكشنبه دو هفته آينده جلسه راي اعتماد برگزار مي‌شود.

رنجبرزاده تصريح كرد: اگر رييس‌جمهور 4 وزير يعني، راه و شهرسازي، اقتصاد، تعاون و صمت را به مجلس معرفي كند، شنبه و يكشنبه هفته آينده مجلس در دو نوبت صبح و عصر صلاحيت وزرا را بررسي مي‌كند.

گرچه رنجبرزاده از احتمال معرفي وزير راه و شهرسازي سخن گفته است اما هنوز تكليف عباس آخوندي با اين وزارتخانه مشخص نيست. پيش از اين زمزمه‌هايي در مورد رفتن آخوندي از وزارت راه و شهرسازي به شهرداري تهران مطرح شد كه البته تا امروز خبري از استعفاي او نبوده است.

وزارت امور اقتصاد و دارايي و همچنين كار، تعاون و رفاه اجتماعي با سرپرست اداره مي‌شوند و خبرها در مورد رفتن شريعتمداري از صمت هم جدي‌تر شده است. امروز نمايندگان خانه ملت از تعطيلات يك هفته‌اي جهت سركشي به حوزه‌هاي انتخابيه باز مي‌گردند و دولت نيز ليست وزرا را براي بررسي به مجلس مي‌فرستد تا اين گمانه‌زني‌ها پايان يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون