• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4216 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ آبان

قبض تلفن يك ميليون و ۲۰۰ هزار توماني وزير ارتباطات سوژه شد

در حالي وزير ارتباطات از قبض يك ميليون و ۲۰۰ هزار توماني خودش به عنوان صورت‌حساب تلفن، رونمايي كرد كه برخي رسانه‌ها آن را پاي گراني بسته‌هاي اينترنت موبايل گذاشتند اما اصل ماجرا چه بود؟ به گزارش باشگاه خبرنگاران پويا؛ «صورت‌حساب ميليوني وزير ارتباطات» موضوعي بود كه امروز از تريبون برخي رسانه‌ها برگرفته از گپ و گفت تلويزيوني وي با يكي از برنامه‌ها اعلام شد و تعجب بسياري از كاربران تلفن همراه را برانگيخت. سوالي كه ممكن است براي شما هم ايجاد شده باشد، اين است كه «وقتي اپراتورهاي تلفن همراه چنين صورت‌حسابي را براي وزير مملكت صادر مي‌كنند، چه ميزان اضافه دريافت از مشتركان عادي كه گاها صدايشان هم به جايي نمي‌رسد، خواهند داشت؟!» اما ماجرا زماني جالب مي‌شود كه اصلا وزير ارتباطات حرفي درباره قبض تلفن همراه خود و حتي صورت حساب صادر شده براي آن نمي‌زند! براي اينكه به اين موضوع پي ببريد، كافي است شما هم مجددا بخش صحبت‌هاي وي با برنامه «حالا خورشيد» را مجددا مشاهده كنيد؛ در حالي كه مجري برنامه تلويزيوني تلاش مي‌كند، كنايه‌اي به قيمت بسته‌هاي اينترنتي همراه داشته باشد اما وزير ارتباطات تنها به گفتن اين نكته بسنده مي‌كند؛ «خودم بسته اينترنتي مي‌خرم اما با توجه به اينكه خط موبايلم دايمي است، قبض آن را سر ماه پرداخت مي‌كنم...»

اما آذري‌جهرمي تنها به ذكر اين موضوع بسنده نمي‌كند و در ادامه صحبت‌هايش، دامنه نقد مجري برنامه را به شكلي هوشمندانه به زمين مخابرات استان تهران مي‌كشاند.

وزير ارتباطات گفت: سه ماه گذشته مخابرات تهران قبض يك ميليون و دويست هزار توماني براي من فرستاد كه البته پرداخت كردم؛ بنابراين مسائل موجود در اين حوزه را مي‌بينيم و رقمي هم كه دريافت كرده بودند، بدون اطلاع‌رساني به مشتركان بود. وي اين اتفاق را ناشي از اصلاح فرآيند قبوض تلفن ثابت مخابرات دانست و از پيگيري سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي هم خبر داد. با توجه به اينكه وزير ارتباطات «آگاهي‌بخشي بهتر را زمينه‌اي براي دستيابي مشتركان به حقوق‌شان دانست» و البته شائبه‌اي كه امروز درباره گران‌فروشي خدمات موبايل ايجاد شد، بهتر است رسانه‌ها دقت بيشتري در تهيه خبر داشته باشند و صحت خبر را فداي سرعت در اطلاع‌رساني نكنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون