• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4216 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ آبان

تغيير شكل مجسمه پرديس شريعتي دانشگاه فرهنگيان ساري خبر ساز شد

حذف كراوات شريعتي

روز گذشته چند عكس از مجسمه دكتر شريعتي در پرديس شريعتي دانشگاه فرهنگيان شهر ساري دست‌به دست در شبكه‌هاي اجتماعي چرخيد. عكس اول تصوير مجسمه علي شريعتي بود كه در محوطه اين پرديس نصب شده بود، عكس دوم مردي را در حال كار بر روي مجسمه نصب شده نشان مي‌داد و عكس سوم حاصل كار را نشان مي‌داد. همين حاصل كار بود كه باعث حيرت كاربران فضاي مجازي شد؛ كراوات مجسمه حذف و جايش را يقه‌اي با دكمه‌هاي بسته گرفته بود. برخي‌ها به طعنه نوشتند: دكتر شريعتي هم ارشاد شد!

به نظر مي‌رسد مسوولان دانشگاه فرهنگيان ساري انتظار چنين بازخورد وسيعي را نداشته‌اند و البته حاضر به اظهارنظر رسمي و دليل اتخاذ اين تصميم هم نيستند. يكي از مديران خارج از پرديس شريعتي هم مي‌گويد كه خودش از طريق خبرها از موضوع مطلع شده‌ است. اعتراضي كه با انتشار اين عكس‌ها همراه شد، اعتراض به‌سانسور چهره‌اي است كه كتاب‌ها و افكارش در ميان نسل‌هاي مختلف جوانان از گذشته تا حالا شهرت دارد و تصويري كه از او به جا مانده است، مردي است با كت و شلوار و كراوات. تصويري كه اگر قرار بود تبديل به مجسمه يادبود شود بايد دست‌نخورده باقي‌ مي‌ماند.

سال 1390 هم در ساري موضوع حذف مجسمه خبرساز شد. در آن سال موضوع جمع‌آوري مجسمه‌هاي اسب ميدان امام خميني ساري به علت «سنخيت نداشتن با نام اين ميدان» در رسانه‌ها منتشر شد. در همان زمان رييس شوراي شهر وقت شهر با اشاره به اينكه بر اساس دستور دادستان، وجود مجسمه‌هاي اسب در ميدان امام خميني چيزي جز اهانت به نام امام خميني نيست، گفت: بر اين اساس جمع‌آوري اين مجسمه‌ها به شهرداري ابلاغ شد. حالا بايد ديد چه توضيحي در مورد سانسور مجسمه دكتر شريعتي ارايه مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون