• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4216 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ آبان

شب دوم از هفته سوم ليگ قهرمانان

نبردهاي سرنوشت‌ساز

علي كربلايي

 

 

شب گذشته اولين شب هفته سوم ليگ قهرمانان اروپا را پشت‌سر گذاشتيم و حالا امشب هيجان به اوج خودش مي‌رسد. تعدادي از مهم‌ترين بازي‌هاي دور گروهي ليگ قهرمانان امشب برگزار مي‌شود. اهميت اين مرحله از اين جهت است كه در هفته بعد ليگ قهرمانان هم همين تيم‌ها بايد مقابل يكديگر قرار بگيرند. به نوعي تيمي كه در اين دو هفته بتواند نتايج خوبي بگيرد، بار خودش را براي صعود بسته است و ادامه ماجرا برايش جنگ صدرنشيني خواهد بود. با ما همراه باشيد تا ببينيم امشب در فوتبال اروپا چه خبر است.

 

بارسا- اينتر، عليه تاتنهام

گروه دوم از همان روز قرعه‌كشي به گروه مرگ معروف شد. چراكه سه تيم بسيار قدرتمند اينتر، بارسلونا و تاتنهام در يك گروه قرار گرفتند. ابتدا تصور مي‌شد اينتر كه سال‌ها از سطح اول اروپا دور بوده تيم ساده بين اين سه غول باشد و تاتنهام و بارسا براي صدرنشيني بجنگند. اما پس از گذشت دو هفته مشخص شده كه تاتنهام تيم ضعيف گروه است و به همراه آيندهوون در قعر جدول قرار گرفته. بارسلونا و اينتر امشب از ساعت 22:30 مقابل يكديگر صف‌آرايي مي‌كنند. دو تيم 6 امتيازي گروه كه نتيجه‌شان براي تاتنهام اهميت فوق‌العاده‌اي دارد. باتوجه به اينكه تاتنهام با تيم آيندهوون بازي دارد و پيروزي‌اش دور از انتظار نيست، مي‌تواند با دو برد پياپي 6 امتيازي شود. اما اگر يكي از بازي‌ها را بارسا ببرد و يكي را اينتر، كار براي تاتنهام دوباره بسيار سخت خواهد شد و اگر يكي از اين دو تيم اينتر و بارسا هر دو بازي را با شكست پشت‌سر بگذارد، كارش بسيار دشوار خواهد شد. بارسا بدون مسي پا به ميدان مي‌گذارد و اين مساله اميد اصلي نراتزوري براي اين مسابقه است، چراكه بارساي بدون مسي اصلا تيم خوبي نيست. از سوي ديگر احتمال دارد راجا ناينگولان هم از اينتر به اين مسابقه نرسد. اينتر در سري ‌آ اين هفته موفق شد ميلان را در دربي دلامادونينا شكست دهد و بارسا هم سويا را در هم كوبيد تا هر دو تيم نويد يك بازي بسيار جذاب را به ما دهند. بارسا در 9 بازي اخير خود 18 امتياز كسب كرده كه ميانگين هر بازي 2 امتياز به دست آورده و بدترين ركورد بارسا در قرن جديد تا هفته نهم است. هر چند كه آنها صدرنشين لاليگا هستند. از آن سو اينتر از 9 بازي خود 19 امتياز دارد و در رده سوم جدول سري ‌آ قرار گرفته است.

 

پاري‌سن‌ژرمن- ناپولي: نبردي براي بقا

گروه سوم هم مثل گروه دوم بسيار گروه پيچيده و سختي است. ناپولي در هفته گذشته معادلات را بر هم زد و با شكست ليورپول در ناپل به صدر جدول گروه رفت. اين در حالي است كه شاگردان كارلو آنچلوتي در بازي اول مقابل ستاره سرخ بلگراد به يك تساوي رضايت داده بودند. پاري‌سن‌ژرمن هم كه در ديدار اولش مقابل ليورپول با يك شكست آنفيلد را ترك كرده بود در بازي دوم ستاره سرخ بلگراد را در هم كوبيد. حالا امشب ناپولي و پاري‌سن‌ژرمن در شهر پاريس مقابل هم قرار مي‌گيرند. دو تيم 4 و 3 امتيازي كه پيروزي هر يك در اين مسابقه اوضاعش را در جدول حسابي بهبود مي‌بخشد. پاري‌سن‌ژرمن اين روزها خيلي آماده است و تيم توماس توخل در فرانسه همه تيم‌ها را از دم تيغ مي‌گذراند. از سوي ديگر ناپولي هم با آنچلوتي به يك ثبات خوبي رسيده و بعد از نتايج نااميدكننده ابتداي فصل حالا تبديل به يكي از مدعيان اصلي فتح اسكودتو پس از يوونتوس شده است. آنها از 9 بازي 21 امتياز دارند و در جدول اوضاع‌شان مطلوب است. پاريسي‌ها هم از 10 بازي 30 امتياز دارند و شكست مقابل ليورپول در هفته اول ليگ قهرمانان تنها لغزش آنها در اين فصل حساب مي‌شود. مهم‌ترين مساله در اين بازي تقابل ادينسون كاواني با تيم سابقش است. در تابستان اخباري مبني بر علاقه او به بازگشت به ناپل شنيده مي‌شد و حالا اين تقابل مي‌تواند بسيار جالب و جذاب باشد. هر تيمي كه در اين دو بازي پياپي برنده باشد و بتواند امتيازات بيشتري كسب كند، صعودش به دور بعدي را قطعي كرده است.

 

دورتموند-اتلتيكومادريد: تقابل 6 امتيازي‌ها

زنبورهاي زرد وست‌فالن كه هر دو بازي قبلي خود را با پيروزي پشت‌سر گذاشته‌اند، براي عنوان صدرنشيني گروه بايد ميزبان اتلتيكو باشند و در بازي خانگي حتما به پيروزي برسند. اما اين اصلا كار ساده‌اي نيست. قهرمان فصل گذشته ليگ اروپا، بعد از چند هفته لغزش در لاليگاي عجيب اين فصل دوباره به روند خوبش برگشته و خودش را تا رده پنجم بالا كشيده؛ دو رتبه بالاتر از رئال‌. در آن سوي ميدان اما دورتموند مقتدرانه در صدر جدول بوندس‌ليگا قرار گرفته و آماده‌ترين تيم اين فصل آلمان است. آنها از افت مقطعي بايرن نهايت بهره را برده‌اند و با گلزني‌هاي دقايق پاياني پاكو آلكاسر در سرزمين ژرمن‌ها مي‌تازند. جيدون سانچو، جوان انگليسي دورتموندي‌ها اين روزها بسيار آماده است و شاگردان سيمئونه بايد مواظب اين بازيكن متولد قرن بيست و يكم باشند تا از گزند او در امان بمانند. سانچو اين فصل چشم همه تيم‌ها را خيره كرده و با وجود دقايق كمي كه به ميدان رفته، مثل پاكو آلكاسر بسيار اثرگذار ظاهر شده. اتلتيكو در سال‌هاي اخير دو بار به فينال رسيده و دو بار هم قهرمان ليگ اروپا شده . تيم ديه‌گو سيمئونه اميدوار است امسال با وجود افت رئال بتواند ماموريت ناتمامش را به پايان برساند و بالاخره بعد از مدت‌ها به قهرماني برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون