• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4219 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

رييس مركز پيوند اعضا و بيماري‌هاي وزارت بهداشت:

3 هزار دستگاه دياليز براي رفع بيماران كليوي

گروه اجتماعي

مهدي شادنوش رييس مركز پيوند اعضا و بيماري‌هاي وزارت بهداشت در حالي از تلاش براي تامين و توزيع، سالانه يك هزار دستگاه دياليز در سراسر كشور خبر داده كه داريوش آرمان مديرعامل انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي نيز گفته است: به منظور جذب كمك‌هاي مردمي ايرانيان مقيم خارج از كشور و اتباع خير ديگر كشورها، دفاتر اين انجمن در خارج از كشور راه‌اندازي خواهد شد.

داريوش آرمان در بيست و هفتمين همايش مديران استاني انجمن حمايت از بيماران كليوي ضمن اشاره به خدمات ۴۰ ساله به بيماران دياليزي و كليوي گفت: زندگي يك موهبت الهي است و هرگاه گامي جهت ياري رساندن به زندگي يك بيمار برداشته شود، به يقين اجر اخروي خواهد داشت.

وي افزود: هيات مديره جديد، انجمن را در شرايط خاص و نامناسبي تحويل گرفت، اما با همت مديران و متخصصان اين مجموعه بسياري از مشكلات حل شد و انجمن در حال حاضر از وضعيت خوبي برخوردار است.

آرمان درباره بخشي از اقدامات هيات مديره جديد در راستاي تسهيل فعاليت‌هاي خود، گفت: ايجاد ساختار اداري در انجمن، تعيين تكليف و خريد ساختمان رودسر پس از چهار سال بلاتكليفي، راه‌اندازي دفتر انجمن در شهر واوان و سوده، راه‌اندازي شوراي پيوند، احياي شبكه رابطان پيوند در بيمارستان‌هاي تخصصي و برگزاري نخستين جلسه پرستاران پيوند و دياليز بخشي از فعاليت‌هاي انجمن بوده است.

بنابر اعلام روابط عمومي انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي قرار است حدود ۳ هزار دستگاه دياليز تا 3 سال آتي به چرخه دياليز كشور وارد شود و تعدادي از داروهاي گرانقيمت و حياتي بيماران كليوي نيز رايگان شد.

وي ادامه داد: احياي كلينيك شفا با راه‌اندازي بخش‌هاي متعدد، راه‌اندازي خوابگاه بيماران با ۲۵ تخت و راه‌اندازي دوباره نشريه شفا اقداماتي بوده كه در اين دوره صورت گرفته است.

آرمان در رابطه با اهم برنامه‌هاي آتي انجمن نيز گفت: در آينده تعامل موثرتر با دولت و مجلس، يكسان‌سازي ساختار سازماني و بهره‌گيري از توان حداكثري مورد پيگيري قرار خواهد گرفت و توسعه و تقويت دفاتر استاني و راه‌اندازي دفاتر خارجي مورد توجه ويژه قرار خواهد گرفت.

در همين حال مهدي شادنوش در بيست و هفتمين همايش مديران استاني انجمن حمايت از بيماران كليوي گفت: از آنجا كه يكي از برنامه‌هاي مركز پيوند اعضا در وزارت بهداشت، حل مشكلات پيوند است، طبق برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده برحسب نياز استان‌ها ۳ هزار دستگاه دياليز به مراكز درماني تحويل خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه در برخي از استان‌ها تعداد بيماران و تخت‌هاي بيمارستاني با يكديگر تناسب ندارند، گفت: اين شرايط باعث مي‌شود كه بيشترين آسيب به بيماران وارد شود. به همين منظور طبق برنامه‌هاي صورت گرفته برمبناي پارامترها و شاخص‌هاي تعريف شده تا پايان سال جاري ۱۰۸۰ دستگاه دياليز در كشور توزيع خواهد شد تا بخشي از مشكلات اين بيماران برطرف شود.

رييس مركز پيوند اعضا و بيماري‌هاي وزارت بهداشت افزود: به منظور حمايت از توليدات داخل، دستگاه‌هاي ساخته شده در داخل كشور نيز مورد ارزيابي قرار گرفته است كه در صورت مناسب بودن وارد چرخه خواهند شد تا مشكل كمبود دستگاه‌هاي دياليز مرتفع شود.

شادنوش درخصوص تعرفه بيمه بيماران دياليز نيز گفت: سال‌هاي متمادي ميزان تعرفه بيمه بيماران دياليزي تغييري نكرده بود كه با مذاكرات انجام شده ميزان آن افزايش يافت و قيمت‌ها واقعي‌تر شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون