• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4221 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

شريعتمداري: عرق ملي 20 درصد افزايش يافت

گروه اجتماعي| هفتم آبان كه به غروب آفتاب رسيد نوبت به خبرنگاران رسيد؛ «محمد شريعتمداري» كه حالا دو روز بود سكان وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي را در دست گرفته بود پس از نشستي با فعالان ان.جي.اويي و ديگر فعالان مرتبط با وزارتخانه متبوعش حرف‌هاي خبرنگاران را شنيد. حرف‌ها و در برخي موارد پرسش‌ها. اما او نيز مثل «علي ربيعي» نكته‌اي را تاكيد كرد، نكته‌اي كه مي‌تواند چشم‌انداز آينده سلامت و تامين اجتماعي را ترسيم كند. شريعتمداري تاكيد كرد من و آقاي دكتر قاضي‌زاده‌هاشمي سال‌هاست با هم رفيق هستيم و بگذاريد اين رفاقت باقي بماند. البته ما بزرگ‌ترين شريك سلامت هستيم و بايد به هم كمك كنيم.

موضوع اختلاف بيمه‌ها و بخش درمان مدت‌هاست با موضوع حفظ رفاقت سكانداران اصلي اجراي آنها در جايي متوقف مانده است. اين موضوع هم از جمله موضوعاتي بود كه غروب دوشنبه از وزير جديد تعاون، كار و رفاه اجتماعي پرسيده شد. البته شريعتمداري گاهي ميان پرسش‌هاي خبرنگاران هم صحبت‌هايي كرد ولي منتظر ماند تا آخر جلسه ضمن جمع‌بندي به برخي پرسش‌ها يا نكته‌ها پاسخ دهد. از جمله اظهارنظرهاي شريعتمداري ميان سخنان خبرنگاران واكنشش به كاريكاتوري بود كه يكي از روزنامه‌ها در صفحه‌ اول خود از او منتشر كرده بود. شريعتمداري گفت: مرا دعوت كنيد تا طراح‌تان مرا ببيند و كاريكاتورتان واقعي‌تر شود. اما آنچه شريعتمداري در جلسه ديروز با خبرنگاران تاكيد كرد براي خبرنگاران هم قابل توجه بود. از جمله اينكه يك كارگروه مشترك براي پيگيري مسائل حرفه‌اي خبرنگاران ظرف دو هفته آينده در اين وزارتخانه شكل بگيرد. شريعتمداري با بيان اينكه اصحاب رسانه بايد مسائل خرد را نيز مورد توجه قرار دهند، افزود: بايد اين ارتباط دوسويه حفظ شود و ضابطه‌مند ادامه يابد. اصحاب رسانه چشم بيدار مردم در تشخيص نقاط ضعف هستند و مي‌توانند همواركننده مسير باشند.

همچنين وي با طرح اين پرسش كه متولي كودكان كار كيست؟ گفت: چند نهاد در اين امر مسوول‌اند و در مجموع هيچ كدام هم مسوول نيستند. هم به اصلاح ساختاري و هم به تجميع توان‌هاي مالي و معنوي نياز داريم.

شريعتمداري در نشست خبري با اصحاب رسانه با بيان اينكه بايد تلاش كنيم در شرايط فعلي كمترين آسيب به مردم وارد شود، گفت: در تجارب جهاني، كشورهاي داراي نظام جامع در شرايط خاص، كمتر آسيب ديدند اما ما بايد حتما نگاه نويي را حاكم كنيم. وي همچنين افزود: در عمل آنجا كه بايد، اتفاقي نمي‌افتد و سياست‌گذاري و اجرا دچار مشكلات عمده است. به عنوان مثال درباره نظام چند لايه تامين اجتماعي مدت‌هاي مديدي صحبت‌ مي‌شود و صندوق‌ها يكپارچه نيستند. اين روند حاكم، مدل قابل دفاعي در دنيا نيست و بايد به سمت تجميع توانايي‌هاي موجود برويم.

وي در ادامه اين نشست به اميد در جامعه ايران اشاره كرد و گفت: صحيح است كه با كاهش اميد اجتماعي در سطوح مختلف مواجهيم و قابل انكار نيست اما نقاط اميدي هم وجود دارد. طبق نظرسنجي‌هايي كه اتفاقا مراكز بخش خصوصي هم انجام داده‌اند، عرق ملي در روزهاي اخير ۲۰درصد افزايش يافته است.

وي همچنين درباره ادغام صندوق‌هاي بيمه‌اي گفت: با دكتر هاشمي، وزير بهداشت سال‌هاست رفاقت دارم. مي‌توانيم با هماهنگي با يكديگر جلو برويم. بايد با همديگر هماهنگ مي‌شديم تا بيشتر به مردم كمك كنيم. با هر چه به دريافت بهتر خدمات از سوي مردم كمك كند، موافقم.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي افزود: بايد بدهي ما هم به مجموعه وزارت بهداشت تسويه شود. وزارت بهداشت متولي امر درمان است، البته تامين اجتماعي شريك بزرگ درمان است و رفيق بزرگ و همراه بزرگي هم براي وزارت بهداشت هستيم و اميدواريم در اين مسير با هماهنگي پيش برويم و به مردم آرامش بدهيم تا مشكلات حل شوند.

وي درباره قانون منع به‌كارگيري بازنشستگان نيز اظهار كرد: بايد پيشكسوتان را اكرام كنيم. درست است كه جوان‌ها بايد وارد ميدان كار شوند و ما مكلف هستيم از جوانان استفاده كنيم اما نبايد به اين معنا باشد كه حرمت پيشكسوتان حفظ نشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون