• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4222 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

تنها ماندن آيت‌الله يزدي

روزنامه فرهيختگان به قلم جانشين سردبير مقاله‌اي در پاسخ به اعتراضاتي كه به آيت‌الله يزدي شده است، منتشر كرده كه مانند ساير دفاعيات اين روزها هيچ رنگ و بويي از دفاع از آيت‌الله يزدي ندارد. اين نكته جالب در تمام دفاعيات اين روزها از آيت‌الله يزدي كاملا پررنگ است. به اين معنا كه آنها هيچ كدام نتوانستند در دفاع از آنچه آيت‌الله يزدي براي آيت‌الله شبيري زنجاني نوشته است، حرفي بزنند. از همين رو نقطه كانوني پاسخگويي را بر «عدم صلاحيت داشتن معترضان به آن نامه‌» قراردادند. مقالات كيهان، رجا و وطن ‌امروز از همين دست است. همچنين مقاله‌اي كه روز چهارشنبه روزنامه فرهيختگان منتشر كرد.

اين مقاله البته اين موضوع را ساخته دست مشاور رسانه‌اي دولت هم دانسته و مي‌نويسد: اينكه در هياهوي دلار 15 هزار توماني و تورم حدود 50 درصدي موادخوراكي و گران شدن 80 درصدي قيمت مسكن و ركود عميق بازار و از همه مهم‌تر به ديوار خوردن ايده برجام و همگرايي با امريكا براي حل مشكلات و حواله شدن صندوق اروپايي به زمستان و... مشاوران رسانه‌اي دولت سوژه‌اي پيدا كرده‌اند كه فكر مي‌كنند مدتي مي‌توان با آن ساحت رسانه را به شكل ديگري مهندسي كرد و در افكار عمومي نفس خوري براي دولت پيدا كرد، چيز عجيبي نيست ولي كاش حضرات آشنا و غير‌آشنا يكبار با خودشان خلوت و فكر كنند آيا اين ايده‌ها زيادي تكراري نيست و بوي نا نگرفته؟ گيرم شايد شد عده‌اي را براي هميشه فريب داد يا همه را براي مدتي فريب داد ولي آيا مي‌شود همه را براي هميشه فريب داد؟»

نويسنده همچنين به اصلاح‌طلبان نيز انتقاد كرده و مي‌نويسد: «براي اصلاح‌طلبان خصوصا اصلاح‌طلبان راديكال كه فرصتي براي تاخت و تاز پيدا كرده‌اند مساله جور ديگري است، كاش اين دوستان از قبيل آقاي تاجزاده و امثالهم كه يكباره علم دفاع از مرجعيت را بلند كرده‌اند، حداقل براي خودشان مشخص كنند جامعه هدف‌شان براي كنشگري سياسي چيست؟ كدام طيف فكري و كدام طبقه را هدف قرار داده‌اند و با كدام عقل سياسي چنين شيپور را از سر گشادش مي‌نوازند؟ اگر بدنه متدينين جامعه و توده‌هاي مردم عادي را هدف قرار داده‌اند كه بايد گفت بر عبث مي‌پاييد، سابقه تاريخي شما حداقل از دوم خرداد به بعد نشان مي‌دهد مسائلي از اين دست يا هيچگاه جزو اولويت‌هاي‌تان نبوده است يا اگر بوده در آن، طرف هتاك به دين و مرجعيت و ارزش‌هاي مردم بوده‌ايد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون