• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4222 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

آرامش بورس در آخرين روز كاري هفته

شاخص بورس ديروز(چهارشنبه) با رشد 147 پله‌اي نسبت به روز دوشنبه در جايگاه 183 هزار و 367 واحدي قرار گرفت.

بازار چهارشنبه با توجه به قرار گرفتن در بين تعطيلات شاهد معاملاتي كم حجم و آرام بود به طوري كه نوسان اندكي را تجربه كرد كه در اين ميان سهام گروه بانكي با بيشترين استقبال مواجه شد.

در معاملات ديروز 2 ميليارد و 288 ميليون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 5 هزار و 895 ميليارد ريال در 157 هزار و 400 نوبت دادوستد شد.

بررسي شاخص‌هاي اصلي بازار سرمايه نشان مي‌دهد، شاخص قيمت(وزني- ارزشي) كه در آن ارزش سهام شركت‌هاي بزرگ اثر بيشتري بر شاخص مي‌گذارد 43 واحد رشد كرد و شاخص كل(هم وزن) كه در آن ارزش و وزن همه شركت‌هاي بزرگ و كوچك در محاسبه شاخص كل، يكسان در نظر گرفته مي‌شود 209 واحد افزايش يافت.

شاخص قيمت(هم وزن) نيز 148 واحد بالا رفت؛ اين شاخص بيانگر سطح عمومي قيمت سهام شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس است.

شاخص آزاد شناور نيز 691 واحد رشد كرد؛ اين شاخص بخشي از سهام قابل معامله شركت‌ها در بورس را نشان مي‌دهد. شاخص بازار اول(مربوط به شركت‌هاي بهتر از نظر سرمايه، سودآوري و درصد سهام آزاد شناور) 587 واحد افزايش يافت و شاخص بازار دوم بورس نيز 2 هزار و 22 واحد افت كرد. در معاملات ديروز نمادهاي واميد(گروه مديريت سرمايه‌گذاري اميد)، وبملت(بانك ملت)، رمپنا(مپنا) و وبصادر(بانك صادرات) بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص داشتند در مقابل، شپنا(پالايش نفت اصفهان)، پارس(پتروشيمي پارس)، شتران(پالايش نفت تهران) و فملي(ملي صنايع مس) با بيشترين تاثير منفي مانع رشد بيشتر شاخص شدند. گروه بانك در معاملات ديروز بورس صدرنشين شد؛ در اين گروه 608 ميليون سهم به ارزش يك هزار و 153 ميليارد ريال دادوستد شد.

گروه شيميايي به ارزش 828 ميليارد ريال و فرآورده‌هاي نفتي به ارزش 639 ميليارد ريال جايگاه‌هاي بعدي را به خود اختصاص دادند. همچنين گروه فلزات اساسي با دادوستدي به ارزش 615 ميليارد ريال در رده چهارم معاملات قرار گرفت. گروه خودرو نيز با معاملاتي به ارزش 568ميليارد ريال رده پنجم را از آن خود كرد.

شاخص فرابورس(آيفكس) در معاملات ديروز 22واحد افت كرد و در جايگاه 2 هزار و 18 واحدي قرار گرفت.

در بازار فرابورس بيش از يك ميليارد و 129 ميليون سهم و اوراق بهادار به ارزش بيش از 4 هزار و 474ميليارد ريال دادوستد شد.

در معاملات ديروز نمادهاي ميدكو(هلدينگ معدني خاورميانه)، زاگرس(پتروشيمي زاگرس)، مارون(پتروشيمي مارون) و هرمز(فولاد هرمزگان جنوب) با بيشترين تاثير منفي شاخص را پايين كشيدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون