• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3207 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ اسفند

با وجود گذشت يك هفته ادامه دارد

واكنش‌ها و دلجويي‌ها از علي مطهري

گروه سياسي| شيراز اين روزها پر از خبر است. خودسرها كاري كرده‌اند كه خيلي‌ها حالا مقابل آن ايستاده‌اند. علي مطهري شايد خاطره خوبي از حضور چندساعته‌اش در شهر شيراز نداشته باشد اما اين روزها حجم حمايت‌هايي كه از او مي‌شود مي‌رود كه خاطرات خوبي را برايش بسازد. مردم شيراز در پي دلجويي برآمده‌اند. به مطهري نامه زده‌اند و از او خواسته‌اند كه براي انتخابات بعدي مجلس از حوزه انتخابيه شيراز كانديدا شود. همه مي‌خواهند خط خودشان را از خودسرهايي كه به فرزند شهيد مطهري حمله كرده‌اند، جدا كنند. چهره‌هاي شاخص جبهه پايداري نيز ديروز واكنش‌هاي دوپهلويي داشتند و وزارت كشور از فيلم 20 دقيقه‌اي خبر داد كه چهره همه حمله‌كنندگان به نماينده تهران در آن ثبت شده است. فيلم دست وزارت كشور است اما هنوز كسي بازداشت نشده است. خيابان پاسداران تهران، دفتر علي مطهري ميزبان آنهايي است كه مي‌خواهند به هر شكل ممكن از مطهري دلجويي كنند. اين‌بار نيروهاي خودسر نتوانستند در مسير هميشگي‌شان جلو بروند. اين‌بار علي مطهري تا آخر ايستاده است و خيلي‌ها هم پشت سر او هستند.

مطهري: هيچ توصيه‌اي مبني بر عدم سفر به من نكردند

ديروز اما علي مطهري با انتشار نامه‌اي به معاون وزير كشور شايعات را رد كرد. در نامه مطهري به ذوالفقاري معاون وزير كشور آمده است كه «نظر به اينكه در رسانه‌ها از طرف برخي طرف‌هاي اين حادثه مطرح شده است كه قبل از روز حادثه مقامات مسوول به اينجانب توصيه كرده‌اند كه به شيراز سفر نكنم و در عين حال سفر كرده‌ام، به اطلاع مي‌رساند كه اين مطلب صحت ندارد و هيچ توصيه‌اي در اين خصوص وجود نداشته است. تنها تماسي كه وجود داشت توسط آقاي رضايي فرماندار جهرم بود كه به خاطر آشنايي قبلي گفتند بين دانشگاه شيراز و علوم‌ پزشكي شيراز بر سر يك زمين 400 هكتاري اختلاف است و تنشي وجود دارد، بهتر است برنامه سخنراني يك يا چند روز به تعويق بيفتد كه من قبول كردم و گفتم با دعوت‌كنندگان صحبت كنيد، اگر آنها قبول كنند من حرفي ندارم و البته ديگر خبري به من داده نشد. مطلب ديگر اينكه گفته‌اند شوراي تامين مصوبه‌اي مبني بر مخالفت با برنامه مذكور داشته و اينجانب با علم به اين موضوع اقدام به اين سفر كرده‌ام. اولا همان طور كه مي‌دانيد مصوبه صريحي از طرف شوراي تامين وجود نداشته بلكه نامه شوراي تامين به دانشگاه شيراز صرفا شامل توصيه و ترجيح عدم برگزاري مراسم بوده و در واقع تصميم را به عهده دانشگاه گذاشته است و وقتي دانشگاه از مقصود آنها استعلام كرده پاسخي دريافت نكرده است. علاوه بر اين، همين توصيه از ناحيه شوراي تامين نيز به اطلاع اينجانب نرسيده بود. مستدعي است موارد فوق در بررسي آن هيات لحاظ شود. قبلا سپاسگزارم.»

ديدار خانواده‌هاي شهدا با مطهري

تعداد منزجران از برخورد صورت گرفته با علي مطهري هر روز بيشتر مي‌شود. روز گذشته نيز جمعي از خانواده‌هاي شهدا به ديدار مطهري رفتند تا اين انزجار خود را نشان دهند با اين حال مطهري در اين ديدار هم اظهاراتي داشت و گفت: « به تعبير شهيد مطهري، يكي از آفت‌هاي يك ملت، رخنه فرصت‌طلب‌هاست يعني يك عده هستند كه با يك حركت اجتماعي و فكري باعث مي‌شوند كه افرادي با شعار‌هاي تند ميدان را به دست بگيرند و انقلابيون اوليه را به حاشيه برانند و مردم را فريب دهند و اين تا حدي براي انقلاب ما در حال رخ دادن هست به طوري كه افرادي كه نه شناسنامه مشخص دارند و نه عقبه درستي، جريان را به دست گرفته‌اند. مثل انقلاب مشروطيت كه يك جريان ديگر آمد و انقلابيون اوليه مثل ستارخان و باقرخان را به حاشيه راندند و آنها در غربت سپري كردند.» وي ادامه داد: «در شيراز هم كه اين اتفاق افتاد، حزب‌اللهي‌هايي بودند كه به كاري كه مي‌كردند معتقد بودند و با آن جديت كه به من حمله مي‌كردند انگار كه من يك فرد منحرف، منافق و مهدورالدم هستم. انگار نتانياهو وارد شيراز شده است و اصلا باور نمي‌كردم. واقعا به قصد كشتن من آمده بودند و نزديك بود آنجا تلف شوم. ما بايد يك تغيير رواني، اجتماعي و اخلاقي بكنيم چون ممكن است اين، در شهرهاي ديگر هم وجود داشته باشد. اين افراد مثل داعش و طالبان كه از سر اعتقادشان بمب به خود مي‌بندند و منفجر مي‌كنند، شست‌وشوي مغزي داده شده‌اند. من مطمئنم اگر يك ساعت با اينها صجبت كنيم برمي‌گردند. اينها براي آينده انقلاب مشكل‌سازند. همه ما به ويژه روحانيت، در زمينه بيداري آنها وظيفه داريم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون