• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3207 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ اسفند

قائم‌مقام وزير كشور:

چهره‌هاي حمله‌كنندگان به مطهري در فيلم 120 دقيقه‌اي مشخص است

 

گروه سياسي| حادثه شيراز و انتخابات‌هاي مجلس شوراي اسلامي و خبرگان دو دستور كار ويژه اين روزهاي وزارت كشور است. نشست خبري روز گذشته سخنگوي وزارت كشور نيز بيشتر حول محور حادثه شيراز چرخيد. سخنگوي وزارت كشور گفت كه تاكنون در رابطه با اتفاق رخ‌داده براي علي مطهري در شيراز كسي بازداشت نشده است. به گزارش ايسنا، گزيده اظهارات حسينعلي اميري در نشست خبري روز گذشته به شرح زير است:
 در مورد حادثه شيراز‌ تقريبا 20 دقيقه فيلم از اين حادثه وجود دارد و تقريبا چهره‌ها در آن مشخص است. البته در اين رابطه تاكنون كسي بازداشت نشده است. جناب آقاي لاريجاني رييس مجلس روز گذشته گفتند كه رييس قوه قضاييه نيز دستور پيگيري اين موضوع را داده است و ما هم از مسوولان قضايي استان فارس مي‌خواهيم به اين موضوع رسيدگي كنند.
 براي ما همه شهروندان محترم هستند. رفتارهاي ساختارشكنانه مذموم و ناپسند است. ما نبايد براي رسانه‌هاي بيگانه خوراك درست كنيم و آب به آسياب دشمن بريزيم. اگر در كرمان هم چنين اتفاقي افتاده مذموم است.
 در رابطه با آنچه كه در شيراز اتفاق افتاد من باز هم لازم مي‌دانم كه عميقا تاسف خود را اعلام كنم. جناب آقاي مطهري از نمايندگان بسيار خوب مجلس و فرزند شهيد مطهري هستند. قبل از اينكه ايشان سخنراني كنند و ما نمي‌دانيم محتواي صحبت‌هاي ايشان چيست اين‌طور با او برخورد مي‌شود و اين كار نادرستي بود.
 پس از وقوع اين حادثه وزير محترم كشور كه در وين بودند از همان‌جا دستور پيگيري موضوع را دادند. آقاي رييس‌جمهور نيز به وزير محترم كشور دستور دادند فورا قضيه بررسي شود و با آنهايي كه دشمن را شاد كردند، ‌آمرين و مباشرين برخورد شود و جهت اجراي عدالت به قوه قضاييه سپرده شوند. رييس‌جمهور همچنين دستور دادند مسوولان دولتي كه احيانا قصور و تقصيري در اين زمينه داشتند تحت تعقيب قانوني قرار گيرند.
 در جهت دستور رياست محترم جمهور، وزير محترم كشور كميته‌اي به مسووليت آقاي ذوالفقاري معاون امنيتي وزارت كشور و همچنين مشاور رييس دفتر جانشين فرماندهي معظم كل قوا در نيروي انتظامي و رييس بازرسي و مديريت عملكرد وزارت كشور تشكيل دادند و اين گروه صبح امروز عازم شيراز شدند. البته گروه‌هاي كارشناسي روزهاي قبل به شيراز اعزام شده بودند. ولي اين هيأت عاليرتبه صبح امروز به شيراز رفتند تا گزارش دقيق را با شناسايي دقيق آمرين و مباشرين اعلام كنند. لذا بايد منتظر اعلام نتيجه از سوي اين هيأت باشيم.
  با توجه به تاكيد رييس قوه قضاييه مبني بر پيگيري اين حادثه خواهش ما از مسوولان قضايي استان فارس اين است كه عنايت ويژه‌اي در رسيدگي سريع به اين موضوع داشته باشند. در رابطه با تعداد عوامل وقوع اين حادثه از 50 تا 200 نفر ذكر شده و اعداد متفاوتي در اين باره بيان شده است.
 در مورد تهديد خودروي وكيل علي مطهري و نوشتن عبارت «اخطار اول» روي آن، با توجه به دستور رييس‌جمهور و وزير كشور نبايد پيش‌داوري كنيم. هياتي تشكيل و به شيراز اعزام شده است. اين هيات در حال بررسي موضوع است و بايد اجازه دهيم نتيجه بررسي را اعلام كنند و بعد اطلاع‌رساني كنيم.
 درباره تخريب خودروي وكيل علي مطهري اين موضوع را كسي رسما به من اعلام نكرده ولي ما چنين كارهايي را به صلاح كشور، قانوني و قابل قبول نمي‌دانيم.
 بايد صبر كنيم هيات اعزام شده نتيجه بررسي‌هاي خود را اعلام كند تا بعد اين موضوع بررسي شود. دستور رييس محترم جمهور بسيار قاطع است و ايشان فرموده‌اند كه با قاصران يا مقصران هم بايد برخورد شود ولي نبايد پيشداوري كرد.
  كميسيون ماده 10 احزاب مرتبا تشكيل جلسه داده است. طبق آمار، كميسيون ماده 10 در مدت تشكيل در زمان دولت تدبير و اميد مجوز تاسيس 10 حزب در حوزه سياسي را داده است. همچنين اين كميسيون هفت مورد صدور پروانه براي احزاب و 12 مورد تاييد تشكيل مجمع عمومي احزاب را داشته است.
 ما پيشنهادي در مورد تعداد نمايندگان مجلس خبرگان داديم. در اين پيشنهاد مستقل شدن استان البرز هم عنوان شده و نماينده اين استان به صورت مستقل در مجلس خبرگان حضور داشته باشد. همچنين پيشنهاد افزايش نمايندگان استان‌هاي ديگر در مجلس خبرگان مطرح شده كه طبق آن مجموعا 13 نفر به تعداد نمايندگان افزوده مي‌شود.
  تاكنون دو نفر از معاونان استانداران و تعدادي از فرمانداران براي انتخابات مجلس استعفا كرده‌اند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون