• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4224 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

درخشان و رحيمي از رياست جودو و هندبال كنار رفتند

وزارت ورزش با استعفاي خادم موافقت كرد

وزارت ورزش با استعفاي رسول خادم موافقت كرد. خادم هم با تماس تلفني و هم با ارسال نامه خواستار اين شده كه وزارت هرچه زودتر مجمع را برگزار كند. پيش از اين حميد بني‌تميم و رضا لايق نايب رييس و دبير فدراسيون هم استعفا كرده بودند اما قرار شد تا تعيين سرپرست، اين دو به كار خود ادامه دهند.

حالا و بعد از استعفاي خادم از فدراسيون كه گفته مي‌شود به دليل نبود امكانات و حمايت لازم و كافي از كشتي بوده محمد درخشان و عليرضا رحيمي نيز از رياست فدراسيون‌هاي جودو و هندبال استعفا داده‌اند، البته استعفاي اين دو رييس به دليل منع به كارگيري بازنشسته‌ها در ورزش بوده است.

عليرضا رحيمي در ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۷ با كسب اكثريت آرا به عنوان رييس اين فدراسيون انتخاب شده بود. گفته مي‌شود، رمضانعلي دولو به عنوان سرپرست اين فدراسيون معرفي خواهد شد.

محمد درخشان در جريان برگزاري مجمع فدراسيون جودو از رياست اين فدراسيون استعفا كرد. درخشان پس از ۹ سال دوري از جودو، چهارم مهرماه سال ۹۵ براي دومين بار رياست فدراسيون جودو را برعهده گرفت اما روزشنبه پس از ۲۵ ماه از سمت خود استعفا كرد. همچنين در جريان مجمع ساليانه محمدرضا عمادي نايب رييس فدراسيون به عنوان سرپرست انتخاب شد. درخشان پس از استعفا گفت: گرچه ناراحتم كه از جودو فاصله مي‌گيرم اما خوشحالم كه در فضاي آرام استعفا دادم. هميشه هر كمكي از دستم بربيايد براي جودو انجام مي‌دهم. هفته گذشته با مسوولان اتحاديه جودوي آسيا و فدراسيون جهاني جلسه داشتم و به آنها گفتم اين يك قانون است كه در كشور به تصويب رسيده و همه بايد از آن تمكين كنند. هر چند برخي توطئه و نامه به فدراسيون جهاني نوشتند اما هيچ يك از اين حرف‌ها واقعيت نداشت.

محمدرضا داورزني معاون قهرماني وزارت ورزش كه در مجمع جودو حضور داشت، درباره تمايل نداشتن ضيايي به كنار رفتن از رياست فدراسيون واليبال گفت: موضوع فدراسيون‌ها سليقه افراد نيست. قانون را همه بايد رعايت كنيم البته من چنين صحبتي را از آقاي ضيايي نشنيدم اما طبيعي است او هم بايد قانون را رعايت كند. همه ما تلاش مي‌كنيم، قانون را رعايت كنيم. شايد خيلي‌ها نظر مثبتي نسبت به اين قانون نداشته باشند اما وقتي قانون تصويب مي‌شود همه بايد تمكين كنيم تا آسيبي به كشور نرسد چون برخي رفتارها بار سنگيني براي كشور دارد. در وزارت ورزش فقط دو نفر مشمول قانون منع به كارگيري بازنشسته‌ها مي‌شوند و من جزو اين دو نفر نيستم، يكي از آنها خانم محمديان است و از نفر دوم نام نمي‌برم چون امكان دارد كار او درست شود. در يكي، دو روز آينده وضعيت كشتي را نيز مشخص خواهيم كرد و تلاش مي‌كنيم كه هرچه سريع‌تر مجمع انتخاباتي فدراسيون را برگزار كنيم. داورزني در مورد مطرح بودن نام‌هايي چون اميررضا خادم، عليرضا حيدري براي رياست فدراسيون كشتي گفت: قطعا مجمع فدراسيون رييس را انتخاب مي‌كند. هركسي مي‌تواند براي رياست كانديدا شود اما خود مجمع است كه رييس را انتخاب مي‌كند. حتي ما براي اينكه شائبه‌اي به وجود نيايد، اعلام كرديم سرپرست فدراسيون‌ها حق كانديداتوري ندارند و سرپرستاني هم كه براي فدراسيون‌ها انتخاب شده‌اند در مجمع انتخابي آن فدراسيون ثبت‌نام نمي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون