• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4226 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات:

پيگيري حمله سايبري در مجامع جهاني

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در يكي از صفحه‌هاي اجتماعي خود درباره تلاش صهيونيست‌ها براي حمله سايبري به زيرساخت‌هاي ارتباطي كشورمان نوشت: اين اقدام خصمانه را از طريق مجامع بين‌المللي پيگيري مي‌كنيم. رژيمي كه سابقه‌ آن در به‌كارگيري سلاح سايبري در پرونده‌هايي چون استاكس‌نت مشخص است، اين‌بار تلاش داشت به زيرساخت‌هاي ارتباطي ايران صدمه‌اي وارد كند، البته به لطف هوشياري تيم‌هاي فني، دست خالي بازگشت. وي تاكيد كرد: اين اقدام خصمانه را از طريق مجامع بين‌المللي پيگيري مي‌كنيم. حمله سايبري يا جنگ مجازي به نوعي از نبرد در عصر حاضر گفته مي‌شود كه دو طرف از رايانه و شبكه‌هاي رايانه‌اي و بخصوص شبكه اينترنت به عنوان ابزار استفاده كرده و نبرد را در فضاي مجازي پيگيري مي‌كنند؛ در اين شيوه تلاش مي‌شود تا سيستم ارتباطي، رايانه‌اي و اينترنتي كشور مقابل از كارايي خارج شود.

در گذشته نيز مواردي از حمله سايبري به سيستم ارتباطي كشورمان گزارش شده است كه مهم‌ترين آن طراحي ويروس جاسوسي و مخرب استاكس‌نت براي از كار افتادن سايت‌هاي هسته‌اي ايران بود.

وزير در يكي ديگر از صفحات اجتماعي خود در خصوص عضويت ايران در شوراي حكام اتحاديه جهاني مخابرات نوشت: ايران با ۱۴۶ راي و با رايي بالاتر از كشورهاي پرسابقه‌ چون روسيه، آفريقاي جنوبي و لهستان و... عضو شوراي حكام اتحاديه جهاني ارتباطات شد. لحظاتي پيش پيامكي از وزير ارتباطات اندونزي دريافت كردم كه در آن انتخاب جمهوري اسلامي ايران به عنوان عضو شوراي حكام اتحاديه جهاني ارتباطات را تبريك گفته بود.

به ياد دارم پس از سخنراني در جمع وزراي ارتباطات و ديپلمات‌هاي ساير كشورها در دوبي، دبيركل اتحاديه گفت با اين صحبت‌ها و مذاكراتي كه داشته‌ايد، همه ايران را تحسين كردند. پيش‌بيني او بر انتخاب ايران با راي بالا بود. امروز و در روز آغازين بازگشت تحريم‌هاي يك‌جانبه امريكا، پس از مدت‌ها يك اجماع جهاني براي انتخاب ايران با راي ۱۴۶ كشور دنيا و با رايي بالاتر از كشورهاي پرسابقه‌اي چون روسيه، آفريقاي جنوبي، لهستان، آذربايجان و... شكل گرفت. زمان، زمان خودباوري است. باور كنيم كه مي‌توانيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون