• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4227 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ آبان

تحريم‌هاي نفتي امريكا عليه ايران عملي نيست

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: كشورها مي‌دانند كه اگر نفت ايران خريداري نشود قيمت آن به بالاي 120 دلار مي‌رسد بنابراين نمي‌خواهند كه تحريم‌هاي نفتي عليه ايران عملي شود و بر اين اساس ترامپ مجبور به عقب‌نشيني در اين زمينه شد.

سيدحسين نقوي‌حسيني درباره تحريم‌هاي امريكا و عقب‌نشيني آنها از تحريم‌ها به خصوص در زمينه خريد نفت ايران به ايرنا گفت: تحريم‌هاي امريكايي‌ها به خصوص در زمينه خريد نفت ايران عملي نيست و كشورها به طور قطع از آن تبعيت نمي‌كنند.

وي ادامه داد: اقتصاد اكثر كشورها وابسته به نفت است و خود آنها هم مي‌دانند كه اگر نفت ايران خريداري نشود قيمت آن به بالاي 120 دلار مي‌رسد، بنابراين كشورها نمي‌خواهند كه تحريم‌ها عملي شود.

نماينده مردم ورامين در مجلس با تاكيد بر اينكه مجموعه تحريم‌ها اثر چنداني روي حوزه اقتصادي كشور در شرايط فعلي نمي‌گذارد، گفت: خود امريكايي‌ها كه صحبت از تحريم‌هاي همه‌جانبه و به صفر رساندن خريد نفت ايران مي‌كردند از موضع خود عقب‌نشيني كردند كه اين يعني شكست سياست‌هاي تحريمي امريكا در مقابل ايران.

وي افزود: بسياري از كشورها از امريكا درباره تحريم‌هاي ايران تبعيت نكردند و حتي منتظر اين هم نماندند كه در ليست كشورهاي معاف شده امريكا قرار بگيرند و اعلام كردند كه ما تبعيت نمي‌كنيم و نفت هم مي‌خريم.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس يادآور شد: در مقابله با تحريم‌هاي ظالمانه در داخل انسجام و وحدت وجود دارد چرا كه ملت مي‌گويند ما كه مذاكره و توافق كرديم، اما امريكايي‌ها پاي بند توافقات نيستند، بنابراين امروز اين يكپارچگي وجود دارد كه راهپيمايي 13 آبان در سراسر كشور اين وحدت و يكپارچگي را نشان دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون