• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4228 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ آبان

چه غريب مانده‌اي دوست

ششم آبان ماه بود كه عكسي در شبكه‌هاي اجتماعي و خبرگزاري‌ها دست به دست مي‌شد كه حكايت از تخليه دفتر سيدمحمد خاتمي، رييس دولت اصلاحات داشت. كارتن‌هاي موز روي هم چيده شده در فضاي دفتري كه شايد براي خيلي‌ها آشنا باشد، خبر از آن داشت كه سيدمحمد خاتمي، رييس دولت اصلاحات ديگر در آن ساختمان سه‌راه ياسر باقي نخواهد ماند.

شنيده‌ها حاكي از آن بود كه در چند سال اخير چندين بار به بنياد مستضعفان توصيه شده بود كه اختيار دفتر ياسر را به دست بگيرد، هر بار اما سعيدي‌كيا با رايزني‌ها و گفت‌وگوهايي اين خواسته را به تعويق انداخته اين‌بار اما اراده‌اي قوي‌تر و خارج از بنياد مستضعفان بر بازپس‌گيري اين دفتر از راه حقوقي تاكيد داشت، راهي كه سرانجام طي شد و خاتمي هم بلافاصله بعد از اطلاع از ماجرا بر تحويل دفتر تاكيد كرد.

جواد امام هم در گفت‌وگويي كه با ايلنا انجام داد، در اين باره گفت: «بحث تخليه دفتر به يك اختلاف ميان موسسه نشر آثار حضرت امام(ره) و بنياد مستضعفان بازمي‌گردد، در گذشته هم اين اتفاق افتاده است و از مدت‌ها قبل به موسسه فشار آوردند تا اين دفتر را پس بگيرند. در حال حاضر هم ايشان مجبور به تخليه ساختمان هستند، ما هم مشغول جمع‌آوري اسباب و اثاثيه هستيم. محل دفتر يك بحث اختلافي ميان بنياد مستضعفان و دفتر نشر آثار امام(ره) است و بايد تخليه شود. در حال حاضر جايي مشخص نشده است و ما در حال جمع‌آوري وسايل هستيم.»

همان روز يك مقام آگاه در بنياد مستضعفان در واكنش به اخبار منتشر شده درباره تخليه اين دفتر گفت: «بنياد مستضعفان ملكي را در اختيار آقاي خاتمي قرار نداده بود كه امروز بخواهد آن را پس بگيرد. يك مسائل حقوقي جزيي درباره ملك مورد نظر با موسسه نشر و حفظ آثار امام خميني(ره) به وجود آمده است كه به زودي اين مساله برطرف مي‌شود.»

پنج روز بعد از آن سيدمحمود واعظي، رييس دفتر رييس‌جمهور گفت: «طبق قانون اين وظيفه دولت‌هاست كه براي روساي‌جمهور پيشين محلي را به عنوان دفتر در نظر بگيرند. حتما طبق قانون اين كار را انجام خواهيم داد. از آنها خواسته‌ايم كه جايي را پيدا كنند و هر مكاني را كه خودشان بخواهند ما در اختيارشان خواهيم گذاشت. اگر محل خاصي را در نظر داشته باشند و بخواهند اجاره كنند ما مشكل خاصي نداريم. آقاي خاتمي خودشان علاقه‌اي ندارند كه به نهاد رياست‌جمهوري بيايند و ايشان هم مثل بقيه روساي‌جمهور مي‌خواهند، دفتري براي مراجعان داشته باشند. دولت هر آنچه قانون مشخص كرده با نظر خودشان اجرايي مي‌كند.»

با گذشت حدود دو هفته از تخليه دفتر رييس دولت اصلاحات اما سيدمحمد خاتمي هنوز هم دفتري ندارد. روز گذشته جواد امام، مديرعامل بنياد باران در اين باره گفت: «مصوبه دولت است كه بايد براي مراجعات روساي‌جمهور سابق دفتري در نظر گرفته شود اما تاكنون هيچ پيشنهادي از طرف دولت به ما داده نشده و صحبتي هم صورت نگرفته است.»

او ادامه داد: «آقاي واعظي گفتند، آقاي خاتمي تمايلي به حضور در نهاد رياست‌جمهوري ندارند؛ طبيعي است كه ايشان نمي‌خواهند دفتري در اين مكان داشته باشند اما سوالي هم از ايشان در اين رابطه نشده است.»

امام درباره آخرين وضعيت نقل و انتقال دفتر رييس‌جمهور پيشين هم گفت: «ما محل را تخليه كرده و آماده جابه‌جايي هستيم اما هنوز هيچ مكان دقيقي كه براي جابه‌جايي قطعي شده باشد، مشخص نشده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون