• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4228 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ آبان

اسپرانس تونس 3 (4) - (3) 0 الاهلي مصر

كام‌بك تاريخي در آفريقا

بهرام سرگوسرايي

جمعه شب در چارچوب ديدار برگشت فينال ليگ قهرمانان آفريقا تيم اسپرانس تونس موفق شد با ارايه يك نمايش جذاب و هيجان‌انگيز در ورزشگاه خانگي الاهلي قاهره را با 3 گل در هم بكوبد. مصري‌ها در ديدار رفت با نتيجه3 بر 1 به پيروزي رسيده بودند و همين عامل باعث شده بود تا با خيالي راحت پاي به اين ديدار بگذارند. مهاجم اصلي تيم اسپرانس در اين ديدار غايب بوده و بازيكن ذخيره اين پست به ميدان رفت و كمتر كسي روي او به عنوان گلزن حساب مي‌كرد. تونسي‌ها كه با حمايت عجيب و وحشتناك هواداران‌شان روحيه خوبي براي كام‌بك زدن داشتند، تا دقيقه 45 موفق به باز كردن دروازه حريف نشدند تا اميدهاي‌شان براي قهرماني كمرنگ شود. اما در دقيقه 45 سعد بقير، گل اول تيمش را زد تا استاديوم المپيك برادس منفجر شود و شاهد يك آتش‌بازي عجيب در اين ورزشگاه باشيم. جو استاديوم باعث شد سعد بقير كه مهاجم ذخيره تيم بود و بالاجبار به خاطر محروميت فرانك كوم در اين بازي به ميدان رفته بود 9 دقيقه بعد گل دوم را هم به ثمر برساند تا تنها يك گل براي قهرماني نياز باشد. حملات اسپرانس در ادامه مسابقه ثمري نداشت و هر چه مي‌زدند به در بسته مي‌خورد. تا اينكه در دقيقه 87 انيس بدري با يك گل سرنوشت‌ساز تمام شهر و كشور تونس به آسمان برود و اين بخش از زمين براي لحظاتي سبك‌تر از حالت عادي بشود.

الاهلي مصر، پرافتخارترين تيم قاره سياه است و 111 سال قدمت دارد. الاهلي پرطرفدارترين و پرحاشيه‌ترين تيم آفريقايي است و تماشاگران دردسرسازي دارد كه در اين بازي هم كمي جو را متشنج كردند. كنفدراسيون فوتبال آفريقا در سال 2000 الاهلي را به عنوان بهترين تيم قرن آفريقا معرفي كرد و همين مساله نشان مي‌دهد اسپرانس با چه تيم بزرگي ديدار داشت. الاهلي هشت بار قهرمان آفريقا شده و اسپرانس سومين قهرماني‌اش در ليگ قهرمانان آفريقا را جشن مي‌گرفت. الاهلي 40 بار در ليگ برتر و 36 بار در جام حذفي مصر قهرمان شده و يكه‌تاز فوتبال كشور فراعنه است. از طرفي اسپرانس 28 بار قهرمان ليگ برتر تونس و 15 بار قهرمان جام حذفي شده است و بهترين تيم فوتبال كشور تونس است. سعد بقير كه در اين بازي براي تيمش 2 گل به ثمر رساند و قهرمان تونس شد، تنها 24 سال سن داشت و در بازي‌هاي خيلي كمي از اين فصل به ميدان رفته بود. او در كل مهاجم تراز اولي نيست و تنها 11 بار براي تيم ملي كشورش به ميدان رفته است، اما روز گذشته تبديل به قهرمان قاره آفريقا شد و نشان داد تك‌بازي‌هاي اينچنيني مثل فينال ليگ قهرمانان، مي‌تواند سرنوشت يك بازيكن را براي هميشه عوض كند.

اين بازي حدود 24 ساعت قبل از فينال ليگ قهرمانان آسيا برگزار شد و مي‌توانست الهام‌بخش خوبي براي پرسپوليسي‌ها باشد. در بازي رفت تيم تونسي به داوري شديدا اعتراض داشت و معتقد بود حقش خورده شده است چرا كه پنالتي‌هاي عجيبي براي الاهلي گرفته شده بود. اسپرانس تونس اما موفق شد با ارايه يك نمايش رويايي خودش را به جام باشگاه‌هاي جهان برساند و مي‌تواند با پيروزي مقابل نماينده امريكاي جنوبي به فينال رقابت‌ها برسد. نكته بسيار مهم اين مسابقه حمايت خارق‌العاده هواداران اسپرانس بود و فشارهاي اين هواداران و جو حاكم بر ورزشگاه باعث شد تا اين تيم كام‌بك بزند و قهرمان شود و هواداران به روياي ديرين خودشان برسند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون