• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4228 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ آبان

هزينه خريد نيمار دقيقا چه ‌قدر بوده؟

حواشي نيمار تمامي ندارد

علي كربلايي

 

 

نيمار ستاره‌اي است كه بيشتر از زمين فوتبال در رسانه‌ها غوغا مي‌كند و اخيرا در دادگاه‌ها هم اسم او زياد شنيده مي‌شود. اين بازيكن برزيلي تكنيكي بسيار شرايط عجيبي را پشت سر مي‌گذارد و هر روز خبري جديد در مورد او شنيده مي‌شود. از زمان انتقال ركوردشكن او به پاري‌سن‌ژرمن و بخصوص پس از حذف اين تيم در مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان سال گذشته اخبار زيادي منتشر شد كه او قصد ترك پاريس را دارد و احساس مي‌كند، سطح ليگ فرانسه كيفيت فوتبال او را پايين آورده است. از همان زمان شايعاتي مطرح شد كه رئال مادريد شديدا به دنبال اين بازيكن است و مذاكراتي هم با پدر اين بازيكن داشته است. اما از همان ابتدا پاري‌سن‌ژرمن اعلام كرد كه ستاره با ارزش‌اش را به هيچ عنوان از دست نمي‌دهد و نمي‌خواهد براي بازيكني كه چنين خرجي كرده فرش قرمز به سمت در خروجي پهن كند.

مساله جديد در مورد نيمار، رقم انتقال اوست. در حالي كه پيش‌تر تصور مي‌شد تنها 220 ميليون يورو براي اين انتقال هزينه شده تا بند فسخ او به بارسلونا پرداخت شود، اخيرا اخباري توسط فوتبال‌ليكس منتشر شده كه نشان مي‌دهد اين انتقال بسيار پرهزينه‌تر از چيزي كه تصور مي‌شده بوده. فوتبال ليكس مي‌گويد در اين بين باشگاه سانتوس 9 ميليون يورو بابت حق رشد نيمار از پاري‌سن‌ژرمن دريافت كرده و مالكان قطري سن‌ژرمن اين خبر را رسانه‌اي نكرده‌اند. همچنين پدر نيمار و پيني زهوي، ايجنت معروف و البته بدنام هم مبالغ هنگفتي دريافت كرده‌اند. پاري‌سن‌ژرمن به نيمار سينيور پدر بازيكن برزيلي و پيني زهوي ايجنت اين بازيكن 22 ميليون يورو به عنوان كميسيون پرداخت كرده كه اين رقم هم توسط مديريت باشگاه پاري‌سن‌ژرمن رسانه‌اي نشده و حتي در صورت حساب‌هاي اين باشگاه و اسنادي كه به يوفا ارايه كرده‌اند هم اثري از اين ارقام ديده نمي‌شود.

به نظر مي‌رسد، با اين افشاگري‌هاي جديد، نيمار تبديل به يك معضل جدي براي ناصر الخليفي شده است. الخليفي تصور مي‌كرد با نيمار مي‌تواند فاتح ليگ قهرمانان اروپا بشود و به هدف بلندپروازانه مالكان باشگاه دست پيدا كند. اما اوضاع بر وفق مراد او پيش نرفته و حالا امكان دارد در فصل جاري حتي نتوانند از دور گروهي صعود كنند. ناكامي‌هاي فني باشگاه در كنار پرونده‌هاي حقوقي كه در يوفا عليه اين تيم راه افتاده، مي‌تواند عواقب جبران‌ناپذيري براي باشگاه فرانسوي داشته باشد. محروميت از ليگ قهرمانان يا محروميت از خريد بازيكن براي يك فصل تنها يكي از گزينه‌هاي پيش‌روست. اوضاع وقتي بدتر مي‌شود كه بدانيم يك دادستان در اسپانيا قصد دارد براي نيمار حكم 4 سال حبس را ببرد و اگر نيمار به خاطر تخلفات مالياتي محكوم شود، نمي‌تواند مانند مسي و رونالدو زندانش را بخرد، چرا كه او بيشتر از 2 سال حكم دريافت مي‌كند و احكام بالاتر از 2 سال در اس‍پانيا با جريمه قابل خريداري نيست.

شايد پاري‌سن‌ژرمن مجبور شود در همين تابستان نيمار يا امباپه را به فروش برساند تا كمي صورت‌حساب‌هاي ماليش پاك شود و از جريمه سنگين يوفا فرار كند. پروژه پاريس – نيمار يك پروژه شكست‌خورده به‌ نظر مي‌رسد و بازيكن برزيلي با تصميم اشتباهي كه گرفت و خروج از بارسلونا در حالي كه در اوج شكوفايي و دوران بازي‌اش بود هم به وجهه و هم به كيفيت فني او آسيب زيادي زد. بسياري از كارشناسان معتقدند، عملكرد ضعيف نيمار در جام جهاني تحت تاثير كيفيت پايين ليگ فرانسه بوده و او با توجه به اينكه مدت‌ها با بازيكنان ضعيفي روبه‌رو مي‌شده نتوانسته كيفيتي در حد خودش به نمايش بگذارد. بايد ديد سرنوشت پرونده‌هايي كه يك سر آن به نيمار مي‌خورد چه خواهد شد و اين بازيكن چه آينده‌اي در انتظارش خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون