• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4231 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

كودك آزاري در سراي محله

بهزيستي استان تهران: فقط سراغ مهدهاي داراي مجوز برويد

گروه اجتماعي| به دنبال وقوع يك كودك‌آزاري در يك مهد غيرمجاز در شمال تهران داريوش بيات نژاد، مديركل بهزيستي استان تهران از تمام خانواده‌ها درخواست كرد كه به هنگام ثبت نام فرزندان كمتر از 6 سال خود در مهدهاي كودك، حتما مجوز مهد را بررسي كرده و از ادارات بهزيستي درباره اعتبار مجوز و صلاحيت مهد استعلام بگيرند.

 

وقوع كودك آزاري در يك مهد غيرمجاز

هفته گذشته، خبرگزاري‌ها از وقوع يك كودك‌آزاري مشكوك به تجاوز در يكي از مهدهاي كودك واقع در منطقه ولنجك نوشتند. بنا بر گزارش‌هاي منتشر شده در نامه نيوز و ركنا، والدين يك پسر 6 ساله بعد از مراجعه به مهد، متوجه غيبت فرزندشان در ساختمان مهد شده و پس از گذشت دقايقي مي‌بينند كه كارگر نظافتچي مهد دست بچه را گرفته و با خودش مي‌آورد. والدين اين كودك تبعه افغانستان مدعي شده بودند كه به دليل بيقراري كودك و مشكلات گوارشي او را به مطب پزشك برده‌اند و پزشك، پس از معاينه كودك، به والدين توصيه كرده كه فرزندشان را براي درمان، نزد جراح ببرند اما حتما پيش از اين اقدام، به پزشكي قانوني رفته و بابت وقوع آزار جنسي شكايت كنند. والدين هم با يقين پيدا كردن نسبت به اينكه خدمتكار مهد عامل اين آزار بوده، از او شكايت كرده‌اند. به دنبال شكايت خانواده نزد پليس، پرونده به شعبه دوازدهم دادگاه كيفري به رياست قاضي توليت و با حضور قاضي ملكي، مستشار ارشد ارسال شده و قضات پس از شنيدن اظهارات پدر اين كودك و ادعاي والدين مبني بر آزار جسمي و رواني فرزندشان توسط خدمتكار مهد، دستور معاينه كودك را صادر كردند و پرونده به پزشكي قانوني ارسال شد. بنا بر گزارش خبرگزاري‌ها، در صورت تاييد پزشكان قانوني درباره وقوع آزار جنسي در كودك، مرد خدمتكار در شعبه دوازدهم محاكمه خواهد شد.

 

توضيحات مسوولان بهزيستي استان تهران

بيات‌نژاد، روز گذشته در توضيح درباره اين خبر ضمن تاكيد بر اينكه بنا بر بررسي‌هاي انجام شده و بازديد از
12 مهد كودك واقع در منطقه ولنجك، مشخص شد كه اين اتفاق در يك مهد كودك غيرمجاز و خارج از پوشش سازمان بهزيستي كشور رخ داده، افزود: «ورود آقايان تحت هر عنواني به محل نگهداري كودكان در مهدهاي كودك ممنوع است و همه امور كودكان توسط مربيان و كادر بانوان صورت مي‌گيرد. وقوع چنين رفتارهاي غيراخلاقي و غيرانساني هم به هيچ‌وجه قابل گذشت نيست و اگر چنين اتفاقي در مهدهاي تحت نظارت بهزيستي روي دهد بدون شك كميته اضطرار نظارت بر مراكز غيردولتي بهزيستي راي به تعطيلي مهد و پيگيري قضايي خواهد داد. حتي اگر اين اتفاق در مكاني خارج از مراكز تحت پوشش بهزيستي استان هم صورت گرفته باشد اورژانس اجتماعي در كنار خانواده با جديت موضوع را پيگيري خواهد كرد.»

مهشيد موقر، معاون امور اجتماعي بهزيستي استان تهران هم در توضيحات جداگانه درباره اين اتفاق به ايسنا گفت: «سازمان بهزيستي از طريق اورژانس اجتماعي وارد بررسي اين موضوع شده اما اين حادثه در مهد كودك‌ رخ نداده و در حال حاضر پرونده‌اي در شعبه ۱۲ دادگاه كيفري در جريان است و اين موضوع از طريق سيستم قضايي در حال پيگيري است. حادثه رخ داده در يكي از سراهاي محله منطقه ولنجك رخ داده و البته اورژانس اجتماعي بعد از بررسي‌هاي لازم مستنداتي در مورد حادثه رخ داده به دست نياورده است. اورژانس اجتماعي هفته گذشته هم به سيستم قضايي مراجعه كرده اما گفته شده كه هنوز امكان ارايه اطلاعات مربوط به اين پرونده و معرفي خانواده كودك به اورژانس اجتماعي وجود ندارد. سازمان بهزيستي هم هنوز به خانواده اين كودك دسترسي نيافته اما به محض اجازه سيستم قضايي اقدامات لازم در مورد اين كودك و خانواده‌اش را انجام خواهد داد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون