• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4233 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۶ آبان

صداي مخالف

اصلاح‌طلبان نظارت گريز و براندازند

سرمقاله روزنامه رسالت روز پنجشنبه به دفاع از هيات نظارت مجمع‌تشخيص مصلحت پرداخته و تلاش مي‌كند به مخالفت‌هاي اصلاح‌طلبان با اين مقوله پاسخ دهد. محمدعبداللهي در سرمقاله اين روزنامه، اصلاح‌طلبان را «نظارت گريزان» خوانده و مي‌نويسد: «در تبيين اين مساله بايد گفت امروز نظارت گريزان در حالي تلاش مي‌كنند تا با ايجاد شبهه، اصل نظارت مجمع بر حسن اجراي سياست‌هاي كلي نظام را زير سوال ببرند كه بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسي، تعيين سياست‌هاي كلي نظام و نظارت بر حسن انجام اين سياست‌ها يكي از مسووليت‌هاي رهبري است.»

نويسنده معتقد است كه «بررسي عملكرد اصلاح‌طلبان نشان مي‌دهد نظارت گريزي و فرار از قانون در ميان اين جريان تازگي ندارد.» از نگاه نويسنده «جناح موسوم به اصلاح‌طلب بارها نشان داده‌اند كه به قانون اساسي و نظارت قانوني پايبند نيستند.»

اما مهم‌ترين بخش مقاله آنجاست كه مخالفت با بخشي از رفتارهاي شوراي نگهبان و مجمع تشخيص را به براندازي متصل كرده و مي‌نويسد: «ريشه اين هجمه‌ها آنجاست كه بخشي از اين جريان اساسا با اصل ولايت فقيه و اصل ۱۱۰ قانون اساسي مخالفت دارند و چنين افرادي طبيعتا با آنچه ذيل آن اصل تعريف شده نيز مخالفت خواهند كرد. لذا عمليات رواني عليه اعمال نظارت بر حسن اجراي سياست‌هاي كلي نظام تنها در چارچوب تلاش ديرينه جريان برانداز براي حذف عملي ولايت فقيه از نظام تصميم‌گيري كشور معني مي‌يابد.»

 

يك مشت بچه را آوردند محاكمه كردند

خبرگزاري فارس متن يادداشت مربوط به مديرمسوول خبرگزاري موج را در سايت خود منتشر كرد كه در آن از دو سو موضوع شرايط تحريمي فعلي را مورد بررسي قرار داده است. محمودرضا اميني معتقد است كه «اروپايي‌ها و امريكايي‌ها مي‌خواهند جمهوري اسلامي را كنترل كنند.»

نويسنده در ادامه با تاكيد بر اينكه «ما بايد باور كنيم كه تحريم‌ها اثرگذار منفي دارد و درد هم دارد.» مي‌نويسد: «متاسفانه امروز در دادگاه ويژه مبارزه با مفاسد اقتصادي در حوزه ارزي انحراف مي‌بينيم. يك مشت بچه را آوردند و محاكمه مي‌كنند. اين در حالي است كه متاسفانه با منشأ اصلي كه در بانك مركزي، براي خود در بيرون از بانك عامل انتخاب مي‌كرد، با كسي كه دسته دسته دلار به بازار تزريق مي‌كرد، با آن كسي كه از رانت اطلاعاتي استفاده مي‌كرد، برخورد نشده و اينها هنوز به پاي ميز محاكمه كشيده نشده‌اند.» او معتقد است كه «اگر اينها را محاكمه نكنيم، مبارزه با فساد اقتصادي به درستي صورت نگرفته است. بايد با گلوگاه‌هاي اصلي برخورد شود. گلوگاه‌هاي اصلي در كف بازار نيست. وقتي 80 درصد اقتصاد ما دولتي است، پس 80 درصد فساد هم در دولت است.»

اميني همچنين «حكم» مي‌كند كساني كه در داخل «غرغر مي‌كنند و حرفي مي‌زنند كه كليت نظام را زير سوال مي‌برند، يقينا خائن هستند. چه مسوول باشد و چه كارشناس. وقتي مي‌گوييم شوراي نگهبان، سپاه و بسيج و فلان دستگاه حق ندارد اينگونه تصميم‌گيري كنند، يعني داريم كد مي‌دهيم به دشمن كه ما در داخل با هم مشكل داريم.»

 

مراقب بدعت‌هايي مانند ايام محسنه باشيم

سايت بصيرت وابسته به سپاه پاسداران به قلم مهدي سعيدي مقاله‌اي را در آستانه هفته وحدت منتشر كرد تا نسبت به خطرات برخي بدعت‌ها در هفته وحدت هشدار دهد.

سايت بصيرت همچنين نسبت به خطرات دو طيف تندرو در تشيع و اهل سنت تذكر داده و مي‌نويسد: «نگاه‌هاي بصير به خوبي مي‌بينند كه در سال‌هاي اخير اين صف‌بندي‌هاي جعلي چگونه جهان اسلام را در آتش «جنگ‌هاي نيابتي» فرو برده است و منفعت آن را دشمنان حقيقي اسلام و بشريت كسب مي‌كنند. قلب‌هاي سليم و عقل‌هاي تربيت يافته در مكتب نبوي (ص) در پس نقش‌آفريني «تسنن امريكايي» و «تشيع انگليسي» كه تكفير و انتحار و جنايت و اختلاف را به ابزاري براي تخريب مكتب محمد مصطفي(ص) بدل ساخته‌اند، دست‌هاي آلوده صهيونيسم بين‌الملل و اليگارشي يهود را مشاهده مي‌كنند و فريب تصويرسازي فريبنده رسانه‌هاي غربي را نخواهند خورد!»

مهدي سعيدي در اين مقاله به رواج برخي مراسم كه آنها را «عجيب» و «بي‌بنياد» خوانده اعتراض مي‌كند. او در تشريح اين مراسم‌ها از «عيدالزهرا كه اعتبار تاريخي نيز ندارد» ياد كرده و همچين به برگزاري مراسمي نوپا با عنوان «ايام محسنه» كه با مخالفت صريح مراجع عظام شيعه همراه بوده» اشاره مي‌كند. در ادامه مي‌نويسد: «بدعت‌هاي خطرناك و اقدامات تفرقه‌افكني در آستانه هفته وحدت است كه به نوعي بازي در پازل دشمن به حساب مي‌آيد كه بدون شك دست بيگانگان و دشمنان اسلام را در پس آن بايد مشاهده نمود.» اما بخش مهم اين مقاله جايي است كه نگاه آنها را مخالف ديدگاه رهبري نظام هم معرفي كرده مي‌نويسد: «هر چند به ظاهر اين امور به دست جاهلاني صورت مي‌گيرد كه از حب اهل بيت (ع) و برائت از دشمنان ايشان سخن مي‌گويند و خود را عاشق و دلداده آن بزرگان معرفي مي‌كنند! بدون شك اين گونه اقدامات در منطق اهل بيت (ع) كه مفسر امروزين آن زعيم بزرگ انقلاب اسلامي حضرت امام خامنه‌اي است، جايي نداشته و در تعارض با خط و مرام آن بزرگواران خواهد بود، كه بايد از آن برائت جست!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون