• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4246 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ آذر

سيد مهدي شجاعي:

براي درگذشت زرويي نصرآباد پيام تسليت ندهيد

سيدمهدي شجاعي از نويسندگان كشورمان در پي درگذشت ابوالفضل زرويي نصرآباد يادداشتي را منتشر كرد.

سيد مهدي شجاعي: براي درگذشت زرويي نصرآباد پيام تسليت ندهيد. به گزارش حوزه ادبيات گروه فرهنگي باشگاه خبرنگاران جوان، سيدمهدي شجاعي از نويسندگان كشورمان در پي درگذشت ابوالفضل زرويي نصرآباد يادداشتي را منتشر كرد.

بسم‌الله الرحمن الرحيم

انا لله و انا اليه راجعون

مِن المُومِنين رِجالٌ صدقوا ما عاهدُوا‌الله عليهِ فمِنهُم من قضى نحبهُ ومِنهُم من ينتظِرُ. وما بدّلوا تبديلا.

لِيجزِي‌الله الصّادِقين بِصِدقِهِم و يعذِّب المُنافِقين إِن شاء أو يتوب عليهِم. إِنّ‌الله كان غفوراً رحيما.

خبر درگذشت برادرم ابوالفضل زرويي نصرآباد، خبري دهشتناك و تكان‌دهنده بود.

مردم ايران به خصوص اصحاب فرهنگ و ادب و هنر و بالاخص اهالي خطه طنز شخصيتي شريف، وارسته، فاضل، آزاده، مهربان، جوانمرد، اهل درد و اديب و هنرمند را از دست دادند كه داغ فقدانش تا ابد بر دل‌ها خواهد ماند.

وسعت جاي خالي‌اش چنان بيكرانه و نامحدود است كه هيچ چيز و هيچ كس آن را پر نمي‌كند.

ابوالفضل زرويي نه تنها شخصيتي بي‌بديل در ادبيات طنز معاصر بود كه در تاريخ طنز ايران مثل و نظير نداشت.

اگرچه مرگ حق است و سرنوشت محتوم و مختوم همه ما؛ اما داغ سنگين‌تري كه سفر ناگهاني اين بزرگمرد عرصه ادب بر دل ما گذاشت، مرگ مظلومانه و غريبانه‌اش بود.

رحلت غريبانه ابوالفضل زرويي نشان داد كه عرصه فرهنگ و ادب و هنر در كشور ما بي‌صاحب‌ترين است و هيچ قوه تميز و تشخيصي كه لعل و گوهر را از خزف بازشناسد و قدر بداند در هيچ سطحي از مديران و مسوولان وجود ندارد.

رحلت غريبانه ابوالفضل زرويي نشان داد كه در كشور ما هيچ مقام مسوولي دلش براي فرهنگ و ادب نمي‌تپد و سياستگذاران و مديران كلان در عرصه فرهنگ و هنر از كمترين دغدغه‌اي براي اهالي اين خطه برخوردار نيستند.

در رحلت مظلومانه اين شخصيت بي‌بديل عرصه ادب، همه مديران و مسوولان عالي و داني مسوولند و بايد در هر دو جهان پاسخگوي بي‌توجهي و سهل‌انگاري و بي‌رحمي خود باشند.

در اين واقعه مولمه و مصيبت جانسوز هيچ كدام حق ندارند ابراز تاثر و تاسف كنند و پيام تسليت بدهند و براي خود كسب آبرو كنند. كساني كه از وضعيت و شرايط اين عزيز خبر داشتند و هيچ كدام هيچ قدمي برنداشتند. همان بهتر كه ما را با غم خود رها كنند و به كار و بار خود بپردازند.

اين مصيبت طاقت‌سوز را به يكايك عزيزان اديب و طنزپرداز تسليت عرض مي‌كنم و برايشان از خداوند صبر و سلامتي مي‌طلبم. به خصوص عزيزاني كه ابوالفضل را از نزديك مي‌شناختند و با او رفاقت داشتند. عزيزاني كه نمي‌دانند در كدام مصيبت بگريند. مصيبت از دست دادن رفيقي شفيق و با معرفت، مصيبت فقدان اديب و طنزپردازي بي‌بديل يا مصيبت بي‌پناهي اصحاب فرهنگ و هنر.

خداوند متعال، ابوالفضل زرويي را با مواليانش به‌ خصوص حضرت ابوفاضل قمر بني‌هاشم محشور فرمايد و غريق رحمت و غفران بي‌انتهايش گرداند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون