• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4248 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ آذر

خبر

رضا ثروتي با «تن‌شوري» مي‌آيد

نمايش «تن‌شوري» به كارگرداني رضا ثروتي از اواخر آذر ماه روي صحنه مي‌رود. به گزارش «اعتماد»، اين نمايش برشي از يك زندگي زناشويي است. رويكرد اين نمايش، نگاه كردن و تامل به زندگي اين زوج با شيوه‌ تئاتردرماني يا «سايكو درام» است. در تعريف تئاتردرماني آمده است: «نوعي كاوش علمي جهت دريافت حقيقت از طريق شيوه‌هاي نمايشي است.» اين نمايش با بازي پانته‌آ پناهي‌ها و صابر ابر به زودي اجراهاي خود را آغاز مي‌كند. مخاطبان اين نمايش رده‌بندي سني دارند كه جزييات مربوط به آن به‌زودي اعلام خواهد شد.

 

اكران «ويترين» ايراني در دانشگاه بركلي

در ادامه برگزاري جلسات سخنراني دانشگاه بركلي در امريكا تحت عنوان «berkeley lecture series» اين بار يك فيلمساز ايراني مهمان اين دانشگاه است.

مسوولان برگزاري اين جلسه‌ها در دوره اخير خود از عبدالرضا منجزي نويسنده و كارگردان ايراني به بهانه ساخت فيلم «ويترين» دعوت به عمل آورده‌اند. صفحه رسمي دانشگاه بركلي در فيس‌بوك با انتشار پوستر فيلم «ويترين» اطلاعات مربوط به اين جلسه را منتشر كرده است. منجزي نويسنده و كارگردان ايراني دبير و سخنگوي كانون فيلمنامه‌نويسان ايران است. او همچنين تجربه نگارش فيلمنامه و همچنين همكاري فيلمسازاني از جمله مسعود كيميايي و ناصر تقوايي را در كارنامه دارد.پروفسور بورلي آلن به عنوان مجري در اين جلسه حضور خواهد داشت. غير از دانشجويان و اساتيد دانشگاه بركلي گروهي از سينماگران و روشنفكران امريكايي-ايراني نيز در جلسه نمايش فيلم و ارتباط با كارگردان حضور خواهند داشت.فيلم «ويترين» محصول سال ۲۰۱۸ به روايت عشق و زيبايي در ابعاد مختلف مي‌پردازد.

بهروز افخمي با «قبلِ انقلاب» در قاب تلويزيون

بهروز افخمي پس از حاشيه‌هاي حضورش در سري جديد «هفت»، با برنامه جديد ديگري كه عنوان آن «قبل انقلاب» و محتواي آن درباره رضاشاه است به تلويزيون مي‌آيد.به گزارش ايسنا، برنامه «قبلِ انقلاب» كه در مركز تلويزيوني حوزه هنري در حال توليد است در فصل اول به دوره حكومت رضاشاه پهلوي مي‌پردازد.اين مجموعه در قالب مناظره‌هاي تاريخي در 10 قسمت با موضوعات ارتش، ارتباط دولت‌هاي خارجي در به قدرت رسيدن رضاشاه، مذهب، تصرف زمين‌ها و... برگزار مي‌شود.

 

فيلمسازان خواستار حذف «پروانه ساخت» شدند

به گزارش مهر، جمعي از سينماگران سرشناس در نامه‌اي خطاب به رييس‌جمهور، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رييس سازمان سينمايي خواستار لغو الزام براي دريافت «پروانه ساخت» شدند.

در متن اين نامه كه بيش از ۲۰۰ سينماگر آن را امضا كرده‌اند، آمده است؛ باتوجه به اصل سوم قانون اساسي و بهره‌برداري حداكثري از گنجينه انساني براي خلق آثار سينمايي و به منظور پيشگيري از اِعمال نظراتي كه بيشتر سليقه‌اي بوده است و همچنين باور به شأن و منزلت حرفه‌اي و نگاه مسوولانه فيلمسازان، ما امضاكنندگان اين نامه خواستار پايان بخشيدن به نگاه خُردپندار و محجورانگارِ حاكميت به فيلمسازان هستيم. از اين رو در پايين‌ترين سطح‌ِ مطالبات، خواهان ثبت آثار سينمايي براي مجوز ساخت، خارج از هرگونه كنترل شكل و محتوا در راستاي اختياري كردن دريافت «پروانه ساخت» فيلم سينمايي هستيم. در اين فرصت از رياست محترم جمهور، وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي و رييس محترم سازمان سينمايي انتظار داريم نسبت به لغو مصوبه الزام سينماگران به دريافت «پروانه ساخت» براي آثار سينمايي، همت گمارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون