• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4249 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ آذر

اعطا: دوچرخه‌سواري شهردار حركتي نمادين بود

علي اعطا، سخنگوي شوراي شهر تهران در گفت‌وگو با «اعتماد» در واكنش به انتقادهايي كه در يكي، دو روز گذشته به شهردار تهران براي دوچرخه‌سواري‌اش شده، گفت: مي‌خواهم به دوستاني كه از اين حركت شهردار تهران انتقاد مي‌كنند، بگويم كه اين اقدام دكتر حناچي، حركتي نمادين بود كه مي‌تواند فرهنگ دوچرخه‌سواري را ترويج كند.

وي در پاسخ به انتقادهايي كه مدعي‌اند، شهردار بهتر است به جاي انجام اين‌گونه «شو»‌ها به رتق و فتق امور شهر پرچالشي چون تهران برسد نيز گفت: اين استدلال اصلا درست نيست چون همين حركت مي‌تواند مطالبات شهروندان را تقويت و جرياني مثبت را ايجاد كند.

اعطا البته اين انتقادها و حملات به شهردار تهران را به نوعي طبيعي دانسته و گفت: به نظر من اين انتقادها يا به تعبير برخي‌ها، حملات چندان هم غيرطبيعي نيست. چون به هر حال هر شخصي حق دارد، نظرات موافق و مخالف خود را بيان كند. اتفاقا اين نشان از فضاي باز حاكم بر جامعه براي طرح نقد و اصلاح امور است. وي در پايان گفت: به نظرم شهردار تهران بايد در كنار وظايفي كه دارد حتما اين رويه را نيز ادامه دهد چراكه حركت‌هايي اينچنيني مي‌تواند باعث ترويج بخش مثبت فرهنگ شهرنشيني و انساني باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون