• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4257 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۵ آذر

خبر

برگزاري جلسه ويژه براي بررسي و تصويب FATF

حجت‌الاسلام مجيد انصاري با بيان جزيياتي از جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره اصلاح قانون پولشويي در كشور گفت: «همانطور كه قبلا هم گفته بودم و نظر اعضاي مجمع را براي تصويب لايحه پولشويي مثبت ارزيابي مي‌كردم، خوشبختانه امروز نيز در جلسه جمع‌بندي كميسيون اقتصادي مجمع كه قبل از جلسه شوراي مجمع داشتيم، سه مورد از اشكالات شوراي نگهبان مبتني بر سياست‌هاي كلي نظام را كه در مجلس برطرف نشده بود و نمايندگان بر آنها اصرار داشتند، مورد بررسي قرار گرفت و با اندك تغييراتي به تصويب رسيد.»

به گزارش جماران؛ وي افزود: «اين تغييرات نه تنها مشكلي براي قانون مربوط به پولشويي به وجود نمي‌آورد، بلكه آن را تكميل مي‌كند. در جلسه مجمع نيز بعد از بحث‌هاي مفصلي كه در كليات مطرح شد، اعضا وارد بررسي موارد شدند و يكي از اين سه مورد به تصويب مجمع رسيد و تنها دو مورد باقي‌ ماند كه احتمالا در جلسه فوق‌العاده‌اي كه مجمع هفته آينده برگزار مي‌كند، رسيدگي خواهد شد و آن دو مورد نيز به تصويب نهايي اعضاي مجمع خواهد رسيد.» عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: «معمولا جلسات مجمع هر دو هفته يك‌بار برگزار مي‌شود، اما امروز آقاي رضايي به دنبال اين بود كه اگر اكثريت اعضا بتوانند شنبه هفته آينده حضور پيدا كنند، جلسه فوق‌العاده تشكيل شود.»

 

مديران تملق‌پروري نكنند

حسين ذوالفقاري پيش از ظهر شنبه در مراسم توديع و معارفه استانداران سابق و كنوني سمنان به ميزباني سالن شهيد مطهري سمنان، ضمن بيان اينكه قانون‌مداري راهكار برون‌رفت از فساد در كشور است، تاكيد كرد: «تنها راهكار برطرف كردن فساد اين است كه قانون مداري در كشور فراگير شود و همه به قانون احترام بگذارند. معيار انجام امور در سيستم اداري كشور بايد صداقت و تلاش در راستاي رسيدن به اهداف نظام جمهوري اسلامي باشد و يكي از ويژگي‌هاي بارز قانون‌مداري و رفع فساد، افزايش اعتماد مردمي است چراكه مردم قدردان مديراني هستند كه با تلاش خود و باصداقت در كارها، اهداف نظام را دنبال مي‌كنند.» به گزارش مهر؛ معاون وزير كشور در ادامه بروكراسي پيچيده دولتي را يكي از عوامل افزايش فساد دانست و تاكيد كرد: «يكي از گرفتاري‌هاي مردم امروز همين كاغذبازي‌هاي پيچيده بروكراتيك است كه بايد آن را كاهش داد. رويكرد كاغذبازي در سيستم اداري كشور يكي از عوامل منفي و سازنده فساد در كشور است و مردم از مسوولان، مسووليت‌پذيري مي‌خواهند. همچنين بايد با مردم صادق بود و عواقب تصميمات را پذيرفت تا اعتماد عمومي لكه‌دار نشود.»

ذوالفقاريان همچنين خطاب به مديران استان سمنان و ساير مديران دولتي در سراسر كشور با بيان اينكه از تملق پروري پرهيز كنيد، تصريح كرد: «در ادارات كار اصلي را يك فرد خاص انجام مي‌دهد اما فرد ديگري به مدير نزديك مي‌شود اينها مسائلي هستند كه آفت كار اداري در كشور محسوب مي‌شوند. از سوي ديگر مردم از مسوولان نظام وحدت و انسجام واقعي را مي‌خواهند پس وقت ما نبايد صرف حاشيه‌ها شود. هر مدير بايد بداند كه مردم با گروه‌ها و احزاب و قواي سه‌گانه و ... كاري ندارند. آنها فقط به دنبال رفع مشكلات‌شان هستند.»

 

مديران بازنشسته شستا مجاز به‌كار نيستند

عادل آذر رييس ديوان محاسبات كشور، درخصوص ابهامات و مسائل مربوط به قانون ممنوعيت به‌كارگيري بازنشستگان گفت: سوالات، ابهامات و مسائل مختلفي درخصوص قانون ممنوعت به‌كارگيري بازنشستگان و اصلاح اين قانون كه به تازگي در مجلس شوراي اسلامي تصويب و ابلاغ شده است، وجود دارد كه در اين راستا ديوان محاسبات در يك ماه اخير دست به ابتكاري زد و با لحاظ موارد مطرح شده در مباحث رسانه‌اي و تريبون‌هاي رسمي درباره ابهامات قانون مذكور، جلساتي با مسوولان نهادهاي نظارتي سه قوه برگزار كرد. به گزارش خانه ملت؛ رييس ديوان محاسبات كشور با بيان اينكه شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي (شستا) مشمول قانون ممنوعيت به كارگيري بازنشستگان مي‌شود، گفت: قانون ممنوعيت به كارگيري بازنشستگان در تمامي شركت‌ها و موسسات عمومي غيردولتي كه دولت يا موسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي، مشتركا و يا منفردا بيش از 50 درصد از سهام يا سرمايه انها را دارند، بايد اجرا شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون