• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4257 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۵ آذر

۲ مجسمه اسكار در يك حراجي نادر به فروش رفت

جمعه شب گذشته در ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) تعدادي از آثار و اقلام مربوط به تاريخ سينماي هاليوود در يك حراجي به فروش رفت كه در ميان آنان ۲ مجسمه زرين اسكار نيز وجود داشت.

به گزارش مهر به نقل از هاليوود ريپورتر، در يك حراجي نادر ۲ جايزه اسكار فيلم‌هاي «قرارداد شرافتمندانه» محصول سال ۱۹۴۷ ميلادي و «شورش در بونتي» ساخته سال ۱۹۳۵ به فروش رفت. در اين مراسم كه جمعه شب ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) در لس‌آنجلس برگزار شد مجسمه بهترين فيلم مراسم اسكار سال ۱۹۴۷ مربوط به فيلم «قرارداد شرافتمندانه» به قيمت ۵۰۰ هزار دلار و مجسمه اسكار بهترين فيلم سال ۱۹۳۵ كه به فيلم «شورش در بونتي» تعلق گرفته بود به قيمت ۲۴۰ هزار دلار چكش خوردند.«قرارداد شرافتمندانه» درامي به كارگرداني اليا كازان با بازي گريگوري پك بر اساس رماني به همين نام است كه به مساله يهودي‌ستيزي در نيويورك آن زمان مي‌پردازد. اين فيلم نامزد هشت جايزه اسكار شد كه سه جايزه بهترين فيلم، بهترين كارگرداني و بهترين بازيگر مكمل نقش زن را از آن خود كرد. «شورش در بونتي» نيز درامي تاريخي به كارگرداني فرانك لويد است كه يكي از بزرگ‌ترين فيلم‌هاي ميانه دهه 30 ميلادي شد. اين حراجي از آن جهت نادر است كه آكادمي علوم و هنرهاي سينماي امريكا كه مسووليت برگزاري مراسم اسكار را دارد، اعتقاد دارد جوايز اسكار غيرقابل خريد هستند و بايد كسب شوند و از اين رو بر طبق قراردادي كه از سال ۱۹۵۱ ميلادي به بعد پابرجاست، برندگان اسكار موظف هستند كه فقط خود يا بازماندگان‌شان جايزه را نگه دارند و يا به قيمت يك دلار به آكادمي اسكار بفروشند. البته اين ۲ مجسمه تنها اقلام فروخته شده در اين حراجي نبودند و اسناد و كاغذهاي مربوط به پروژه فيلم «جادوگر شهر اُز» (۱۹۳۹) با فروشي به قيمت ۱.۲ ميليون دلار ستاره حراجي شد.

كلاهخود TIE از مجموعه فيلم‌هاي «جنگ ستارگان» با قيمت ۲۴۰ هزار دلار، اسلحه‌اي از مجموعه تلويزيوني «پيشتازان فضا» با قيمت ۱۹۲ هزار دلار، هاور بردي كه مارتي مك فلاي در فيلم «بازگشت به آينده ۲» از آن استفاده مي‌كرد با قيمت ۱۰۲ هزار دلار و بليت طلايي فيلم موزيكال «ويلي وانكا و كارخانه شكلات‌سازي» با قيمت ۴۸ هزار دلار ديگر يادگارهاي تاريخ هاليوود بودند كه در اين حراجي به علاقه‌مندان و مجموعه‌داران فروخته شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون