• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4259 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ آذر

علي‌اكبر ناطق‌نوري:

القابي چون «آيت‌الله» من را مقداري به هم مي‌ريزد

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در قصه برجام ما بسيار درست عمل كرديم و تصميم بسيار عاقلانه‌اي گرفتيم و رهبر انقلاب هم هوشمندانه هشدار داد كه برويد و مذاكره بكنيد اما بدانيد كه امريكايي‌ها حقه‌باز هستند.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام علي‌اكبر ناطق‌نوري عصر دوشنبه طي سخناني در پنجمين كنگره ملي سربازان صلح كه از سوي خانه سرباز صلح ايران برگزار شد، با بيان اينكه عنواني كه براي من در دعوتنامه اين برنامه اعلام شده و در آن ما را «آيت‌الله» خوانده‌ايد، نمي‌پسندم، گفت: اين كار مثل اين مي‌ماند كه به يك سرباز بگويند ژنرال، من يك طلبه هستم. اين گونه القاب ما را مقداري به‌هم مي‌ريزد؛ وقتي كسي به من بگويد «آيت‌الله»، كم كم بادي به غبغب من مي‌افتد و حال اگر كسي بعد از اين به من بگويد «حجت‌الاسلام» فكر مي‌كنم كه او با من چه مشكلي داشته كه چنين گفته است. پس از آنجا كه اين القاب ما را به‌هم مي‌ريزد از شما خواهش مي‌كنيم كه ما را به‌هم نريزيد!

وي با اشاره به اينكه برپايي عدالت از طريق صلح انجام مي‌شود نه جنگ، اظهار كرد: من زماني كه قبل از انقلاب منبر مي‌رفتم وقتي مي‌خواستم آيه‌اي از قرآن را كه در آن به پيامبر سفارش شده است كه خوشرو باشد، براي مردم تعبير كنم مي‌گفتم كه قرآن به پيامبر مي‌گويد مردم حال قيافه گرفتن ندارند پس براي آنان قيافه نگير كه از پيرامونت دور مي‌شوند.

ناطق‌نوري با تاكيد بر اينكه اسلام دين رحمت و صلح و عدالت است، گفت: فرزندان اين كشور هم در سال‌هاي دفاع مقدس، جنگ كردند كه صلح را برقرار كنند. اين دشمن بود كه حمله را آغاز كرد و ملت ايران مردانه ايستادند و دفاع كردند و افتخارآفرين شدند. افتخار من به عنوان يك ايراني و عاشق ايران اين است كه اين ملت با دست‌هاي خالي نه فقط در برابر صدام كه در برابر تمام دنيا ايستادند تا جلوي ظلم را بگيرند و جنگ را متوقف كنند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه ما نتوانستيم تجربه جنگ را به نسل‌هاي بعدي منتقل و براي مردم تبيينش كنيم، اظهار كرد: از اين جهت ما به دفاع مقدس ظلم كرده‌ايم. حالا اينكه عده‌اي امروز شعار صلح و حقوق بشر در دنيا مي‌دهند، آدم‌هاي دروغگو، حقه‌باز و عوام‌فريب هستند. همان‌طور كه خود آن كشورها از جمله امريكا، انگليس و فرانسه از صدام و جنگ با ايران حمايت مي‌كردند.

وي تاكيد كرد: من ديدگاهي دارم كه شايد منحصر به خودم باشد و كسي قبول نداشته باشد. ولي معتقدم از فرداي يازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱، جورج بوش اعلام كرد كه جنگ صليبي كه جنگ اسلام با مسيحيت است مجددا شروع شد كه من همان زمان گفتم كه اين كار خودشان است كه با همكاري اسراييلي‌ها انجام شد، كما اينكه با وجود داشتن دفتر و اتاق در آن دو برج، هيچ‌كدام از آن صهيونيست‌ها كشته نشدند، چون از پيش خبر داشتند.

ناطق‌نوري ادامه داد: آنان با اين كار به دنبال خشن نشان دادن اسلام و مسلمانان و اسلام‌هراسي را از همان ‌جا آغاز كردند چرا كه مي‌ترسيدند انقلاب اسلامي زمينه‌ساز ساير كشورها باشد و با يك تير چند نشان زدند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: آنان عده‌اي را دستگير كردند و در گوانتانامو و ابوغريب آموزش دادند تا خشونت را گسترش دهند و به دست مسلمانان متحجر، خشن‌ترين جنايات را مرتكب شدند، حالا هم در منطقه از آنان حمايت مي‌كنند و نمي‌گذارند سوريه امنيت داشته باشد.

وي با اشاره به موضوع برجام تصريح كرد: در قصه برجام ما بسيار درست عمل كرديم و تصميم بسيار عاقلانه‌اي گرفتيم و رهبر انقلاب هم هوشمندانه عبارت اميرالمومنين(ع) به مالك را هشدار داد و فرمود كه برويد و مذاكره بكنيد اما بدانيد كه امريكايي‌ها حقه باز هستند و حواس‌تان جمع باشد كه در پي فريب دادن شمايند.

ناطق‌نوري در پايان گفت: ما در دنيا اعلام كرديم كه صلح‌طلب هستيم و تا امروز هم پاي برجام ايستاده‌ايم و آنهايي كه نقض پيمان كردند، طرفداران دروغين صلح و حقوق بشرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون