• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4259 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ آذر

خبرخوان

پوشاك؛ رتبه اول قاچاق در ايران

اعضاي اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاك ايران خواستار مقابله جدي با فعاليت فروشندگان برندهاي بدون مجوز رسمي پوشاك از ابتداي دي‌ماه سال جاري توسط دستگاه‌هاي ذي‌ربط از جمله ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز شدند. در نشستي خبري كه ظهر ديروز در اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاك ايران برگزار شد، در ابتدا بهرام شهرياري - نايب رييس هيات مديره اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاك ايران - با اشاره به اينكه برندهاي پوشاك تا ابتداي دي‌ماه سال جاري مهلت دارند تا نسبت به تعيين تكليف كالاهاي قاچاق خود در سطح عرضه اقدام كنند، اظهار كرد: دو سال است كه بخش خصوصي با همراهي بخش دولتي توانسته است بستري را آماده كند تا نسبت به ساماندهي فعاليت نمايندگان و شعب شركت‌هاي عرضه‌كننده پوشاك در ايران و نيز مقابله با قاچاق پوشاك در سطح عرضه اقدام شود. وي ادامه داد: اين مقوله در دو بخش مجوز گواهي فعاليت و شناسه كالا و كد رهگيري در دستور كار قرار گرفته است كه در بخش اول و بنابر ابلاغيه‌اي از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستورالعمل نحوه‌ صدور گواهي فعاليت نمايندگان و شعب شركت‌هاي خارجي عرضه‌كننده پوشاك در ايران مدنظر قرار گرفت تا طي مدت دو سال نسبت به اين موضوع اقدام شود. علاوه بر اين و در زمينه‌ شناسه كالا و كد رهگيري مردادماه سال گذشته ابلاغيه‌اي مدنظر قرار گرفت و تا خردادماه سال جاري فرصت داده شد تا نسبت به شناسه‌دار كردن كالا اقدام شود، اما قرار بر اين شد تا براي پوشاكي كه از قبل هم وارد كشور شده بود، تعيين تكليف صورت گيرد و تا مردادماه سال جاري اين كالاها يا به فروش رسيده يا از بازار جمع شود و پس از تاريخ مذكور هر پوشاكي بدون شناسه كالا، قاچاق محسوب شود.

استقلال و پرسپوليس ۲ ماه تا قيمت‌گذاري

رييس سازمان خصوصي‌سازي با اشاره مصوبه هيات وزيران درباره دو باشگاه استقلال و پرسپوليس گفت: تا دو ماه ديگر و نهايتا تا پايان سال قيمت‌گذاري اين دو باشگاه انجام مي‌شود. علي اشرف عبدالله پوري حسيني درباره قيمت پايه دو باشگاه پرسپوليس و استقلال و زمان واگذاري آن اعلام كرد كه قطعا سازمان خصوصي‌سازي تلاش مي‌كند به وظايف خود به درستي عمل كند و اقدامات لازم را در كوتاه‌ترين زمان ممكن انجام دهد. وي گفت: تا دو ماه بعد قيمت‌گذاري اين دو باشگاه انجام مي‌شود و اين قيمت را به هيات واگذاري اطلاع مي‌دهيم و تلاش مي‌كنيم تا پايان سال جاري مزايده اين دو باشگاه را انجام دهيم. در سال ۱۳۹۴ بود كه هيات وزيران مصوبه‌اي را تاييد كرد كه طبق آن دو باشگاه استقلال و پرسپوليس، بنگاه‌هاي فرهنگي به حساب مي‌آيند و در نتيجه نبايد خصوصي شوند. اما بسياري معتقدند كه اين دو باشگاه جنبه ورزشي دارند، نه فرهنگي.

در نتيجه طي اين سال‌ها با اين استدلال كه دو باشگاه استقلال و پرسپوليس از سوي هيات دولت به عنوان بنگاه فرهنگي شناخته شدند واگذاري آنها امكانپذير نبود، مگر اينكه هيات دولت بر مصوبه خود، بازنگري كند و آن را تغيير دهد در آن صورت اين دو باشگاه مي‌توانند به چرخه واگذاري برگردند. اما چندي پيش وزير ورزش نامه‌اي به دولت ارسال كرد و خواهان خصوصي‌سازي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس شد. در اين راستا در ماه‌هاي گذشته علي اشرف عبدالله پوري حسيني - رييس سازمان خصوصي‌سازي - درباره آخرين اخبار مربوط به خصوصي‌سازي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس گفت كه وزير ورزش و جوانان به‌ جد پيگير خصوصي‌سازي اين دو باشگاه است و با نامه‌اي كه به‌ درخواست وزير ورزش و جوانان براي شروع مجدد روند خصوصي‌سازي اين دو تيم از سوي سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي به دولت رفته، منتظر مصوبه هيات وزيران براي شروع روند واگذاري استقلال و پرسپوليس هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون