• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4261 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۹ آذر

پس از مشورت دولت با رهبري در جلسه هيات دولت اتفاق افتاد

بازنگري بودجه با هدف صرفه‌ جويي

«بودجه سال 98» مهم‌ترين محور جلسه روز چهارشنبه هيات دولت بود و رييس‌جمهوري همراه با هيات وزيران، ارقام كلي منابع و مصارف لايحه بودجه سال 1398 كل كشور را با هدف صرفه‌جويي بيشتر و الحاق چند تبصره به آن بازنگري كردند. موضوع صندوق‌هاي بازنشستگي، خريد خدمت آموزشي توسط آموزش و پرورش از بخش غيردولتي، منوط كردن برخورداري از معافيت مالياتي و جايزه و مشوق صادراتي صادركنند گان به حصول اطمينان از برگشت ارز حاصل از صادرات كالا و خدمات به چرخه اقتصادي كشور از جمله تبصره‌هاي الحاقي به لايحه بودجه سال 1398 كل كشور بود.

 

رييس دفتر رييس ‌جمهوري: روحاني در جريان انتصاب دامادش نبود

محمود واعظي، رييس دفتر رييس‌جمهوري روز گذشته در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد. ماجراي انتصاب داماد رييس‌جمهوري در يكي از معاونت‌هاي وزارت صنعت اولين سوالي بود كه واعظي با آن مواجه شد. محمود واعظي درباره اين انتصاب گفت: «دكتر روحاني در جريان اين‌ انتصاب نبوده و هيچگاه كسي ‌را توصيه نكرده و ‌نمي‌كند، عملكرد ايشان روشن بوده است. دكتر مهدي‌زاده از دوستان ‌قبلي‌ آقاي رحماني بوده و همشهري او‌ ‌هستند. او دكتراي زمين‌شناسي دارد و ‌صاحب سبك و علم‌ است.»

او همچنين تاكيد كرد:«ايشان از چند ماه‌ قبل‌ ازدواجشان‌ كارنامه اجرايي خوبي داشته است. داراي تاليف و مقالات علمي است و از نظر وزير صنعت، وي گزينه شايسته‌اي است ولي ما در دولت نخواستيم در افكار عمومي حساسيت ايجاد كنيم و مهدي‌زاده براي احترام به افكار عمومي استعفا داد. رييس‌جمهور هم از انتصاب دامادش اطلاعي نداشت.»

رييس ‌دفتر رييس‌جمهوري همچنين ضمن ابراز تاسف از وقوع آتش‌سوزي در يكي از مدارس زاهدان تاكيد كرد كه اين مدرسه دولتي نبوده است.

او همچنين خبر داد كه هيات دولت پس از رهنمودهاي رهبري بررسي مجددي روي بودجه سال 98 انجام داده است. واعظي گفت: «تمام تلاش ما لحاظ رهنمودهاي رهبري در بودجه است. اميدواريم شرايط به گونه‌اي پيش برود كه هفته آينده بودجه را تقديم مجلس كنيم. از هفته گذشته براساس رهمنودهاي رهبري جلسات متعددي داشته‌ايم، ديروز بعدازظهر جلسه هماهنگي سران قوه برگزار شد ما هزينه‌هاي مختلف را كم كرده‌‌ايم اما پرداختي به كميته امداد، بهزيستي، بازنشستگي و حقوق‌بگيران را كاهش نداده‌ايم.»

 

معاون پارلماني: با نماينده، كارمند گمرك و ارباب رجوع براساس قانون رفتار مي‌شود

حسينعلي اميري، معاون پارلماني رييس‌جمهوري هم با حضور در جمع خبرنگاران در مورد حواشي جلسه مجلس و ماجراي توهين به نماينده سراوان توضيح داد. او تاكيد كرد فيلمي كه در فضاي مجازي منتشر شده كامل نبوده است.

او توضيح داد:«اين جلسه بعدازظهر ديروز تشكيل شد و در آن به طور كامل فيلم ماجراي درگيري مورد بازبيني قرار گرفت؛ مدت اين فيلم نسبت به آنچه در فضاي مجازي منتشر شده خيلي طولاني‌تر بود و بر اساس آنچه كه ما مشاهده كرديم، نماينده محترم سراوان به گمرك مراجعه مي‌كند و در آنجا براي آنكه هماهنگي‌هاي لازم انجام شود، دقايقي جلوي در معطل سپس وارد قسمت پذيرش مي‌شود. از اين لحظه به بعد وقايع در كليپ موجود است.» اميري همچنين افزود:«فردي كه در كليپ منتشر شده به نماينده سراوان اهانت مي‌كند، كارمند دولت نيست بلكه ارباب رجوع بود. قرار شد نماينده سراوان نسبت به فردي كه او را مورد اهانت قرار داده در دستگاه قضايي اظهار شكايت كند. همچنين مقرر شد تا نحوه برخورد كارمند محترم گمرك به هيات رسيدگي به تخلفات اداري ارجاع شود تا اگر احيانا قصوري از سمت او صورت گرفته مطابق قوانين و مقررات رسيدگي شود. فرهاد دژپسند، ‌وزير اقتصاد هم كه در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به اين سوال كه آيا از نماينده سراوان عذرخواهي كرده يا خير توضيح داد:«من در اين باره گفتم كه موضوع را بررسي و متناسب با آن اظهارنظر مي‌كنم. در جلسه غير‌علني روز سه‌شنبه مجلس اصلا فرصت نشد من صحبت كنم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون