• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4261 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۹ آذر

احتمال ترميم و افزايش مجدد دستمزد كارگران

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از احتمال ترميم دستمزد كارگران تا قبل از پايان امسال خبر داد و گفت: منتظر پاسخ معاونت حقوقي رياست‌جمهوري در اين باره هستيم.

محمد شريعتمداري اظهار كرد: در چند روز گذشته جلسه‌اي با كميسيون فرعي شوراي عالي كار در زمينه دستمزد داشتيم و در آنجا يك گزارش مقدماتي تهيه شده كه آماده طرح در جلسه آتي شوراي عالي كار است.

وي درباره احتمال ترميم دستمزد كارگران تا قبل از پايان سال ۹۷، گفت: اساسا درباره اين سياست كلي كه ما در كشور بتوانيم چند بار حداقل دستمزد را تعيين كنيم بايد با دولت هماهنگي كامل داشته باشيم ولي قطعا براي سال ۹۸، بايد از يك روش متنوع‌تر و متفاوت‌تر بهره‌مند شويم.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي ادامه داد: در گذشته هم چنين رويكردي بوده و موارد متعددي در تعيين حقوق و دستمزد جامعه كار نقش آفرين بوده است؛ گاهي دولت تصميماتي در حوزه مسكن در سال اتخاذ مي‌كرده و حق مسكن را تغيير مي‌داده است؛ لذا هر چند سال يك‌بار چنين هدفي محقق مي‌شود و ما اين مباحث را در جلسه شوراي عالي كار مطرح مي‌كنيم.

شريعتمداري در ادامه از مكاتبه با معاونت حقوقي رياست‌جمهوري براي امكان بررسي مجدد مزد در طول سال خبر داد و گفت: در جلسه شوراي عالي كار، يكي از اعضا موردي را مطرح كرد و گفت كه قانون گفته دستمزد را سالانه و هر سال يك‌بار تعيين كنيم و اينكه چند بار در سال دستمزد را تغيير دهيم، منطق ندارد و با آن مخالفت كردند؛ ما در آن جلسه به جمع‌بندي نرسيديم ولي اين كار را هم نفي نكرديم و به همين دليل از معاونت حقوقي رياست‌جمهوري استعلام مكتوب به عمل آورديم و در حال حاضر منتظر پاسخ دكتر جنيدي در اين خصوص هستيم و آن را در جلسه شوراي عالي كار مورد بهره‌برداري قرار مي‌دهيم.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: چنانچه مشكل قانوني وجود نداشته باشد، در مسير كارشناسي كه براي دستمزد كارگران طي كرديم، درباره حق بن و اينكه چه ميزانش را دولت و چه ميزانش را كارفرمايان و واحدهاي توليدي تامين كنند، بحث و گفت‌وگو خواهيم كرد.

شريعتمداري افزود: ممكن است نظر معاونت حقوقي رياست‌جمهوري چيز ديگري باشد، ولي درهر حال ترميم دستمزد در دست بررسي حقوقي و منوط به نظر معاونت حقوقي رياست‌جمهوري است.

در اولين جلسه شوراي عالي كار، موضوع ترميم دستمزد كارگران مطرح و گزارش كاملي از نحوه تعيين مزد و آمار و ارقام مربوط به آن از سال‌هاي گذشته تاكنون ارايه شد. پيش‌تر وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ديدار با تشكل‌هاي كارگري و كارفرمايي با تاييد عقب‌ماندگي مزد كارگران گفته بود «امكان ترميم دستمزد كارگران براساس شرايط كنوني وجود دارد.» ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون