• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4265 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ دي

مشكل نقل و انتقال پول با كمك ۳ كشور رفع شد

رييس سازمان دامپزشكي كشور گفت: مشكل نقل و انتقال پول كه تا يك هفته گذشته وجود داشت برطرف شده است و اكنون با كمك سه كشور تركيه، روسيه و چين اين نقل و انتقال انجام مي‌شود و به شرايط عادي بازگشتيم.

عليرضا رفيع‌پور در مراسم افتتاح نخستين نمايشگاه بين‌المللي داروهاي دامپزشكي اظهار كرد: از سال گذشته بدون اينكه بدانيم تحريم‌ها در كار خواهد بود، تمهيدات لازم براي دو سال آينده در نظر گرفتيم و اكنون مشكلي براي تامين مواد اوليه توليد در حوزه داروهاي دامپزشكي در اين زمينه نداريم.

وي افزود: تا به امروز 220 ميليون يورو ارز براي حوزه دارو و مواد بيولوژيكي در حوزه دامپزشكي در سه‌، چهار ماه گذشته اختصاص يافته كه اين رقم نيز دوبرابر مبلغ تخصيص ارز سال قبل است.

رييس سازمان دامپزشكي كشور با تاكيد بر اينكه مواد اوليه مورد نياز موسسه سرم‌سازي رازي تا دو سال آينده تامين است، گفت: نگراني در اين ارتباط نداريم و نگراني‌ها بابت تامين دارو در ماه‌هاي آينده و تا پايان سال 98 نداريم.

رفيع‌پور درباره قيمت داروهاي دامپزشكي در سال جاري گفت: ممكن است داروهاي دامپزشكي به دليل قيمت مواد بسته‌بندي تغييراتي داشته باشند اما مواد اوليه توليد با توجه به اينكه با ارز 4200 توماني تامين مي‌شود، تغييري نداشته و قيمت نهايي محصول بر اساس تامين نرخ ارز تعيين شده كه توسط سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان مورد نظارت قرار گرفته است و فعالان اين بخش در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را به اين سازمان اطلاع دهند.

وي همچنين درباره روند ثبت سفارش داروهاي دامپزشكي گفت: ثبت سفارش اين داروها چند مرحله دارد كه يك قسمت آن در سازمان دامپزشكي است و ممكن است در مواردي زمانبر باشد اما امروزه داروي دامپزشكي در كمتر از 3 ماه به كشور مي‌آيد و در مواردي اين پروسه كوتاه‌تر است و مشكلي براي تامين داروها و واكسن‌هاي دامپزشكي نداريم.

رييس سازمان دامپزشكي كشور درباره پروسه نقل و انتقال پول نيز گفت: خوشبختانه بر اساس جلسات متعددي كه با مسوولان ذي‌ربط داشتيم، مشكل نقل و انتقال پول برطرف شده، اما يك هفته قبل اين مشكلات وجود داشت.

رفيع‌پور گفت: در حال حاضر بر اساس همكاري صورت گرفته با تركيه، روسيه و چين مبادلات ما به شرايط عادي بازگشته است. تسنيم

 


سكه به مرز ۳.۵ ميليون نزديك شد

رييس اتحاديه طلا و جواهر با بيان اينكه قيمت سكه تمام بهار آزادي به مرز 3 ميليون و ۵۰۰ هزار تومان نزديك شده است، گفت: تقاضا براي خريد سكه افزايش يافته است.

آيت محمدولي در خصوص چرايي افزايش قيمت‌ها در بازار طلا و سكه اظهار داشت: قيمت‌ها از ديروز رو به افزايش است كه شايد يكي از دلايل اين مهم، افزايش قيمت ارز در بازار و البته محدوديت‌هاي خريد ارز باشد.

وي با بيان اينكه تقاضا در بازار ارز كم شده است، افزود: از همين‌رو، اكثر مردم مجدد به‌جاي خريد ارز به خريد سكه روي آورده‌اند.

رييس اتحاديه طلا و جواهر با بيان اينكه حباب سكه 400 هزار تومان است، تاكيد كرد كه هم‌اكنون در بازار تقاضا براي خريد سكه زياد شده است.

به گزارش تسنيم، در بازار آزاد قيمت انواع سكه و طلا نسبت به روز قبل افزايش يافته است؛ بر همين اساس در بازار تهران سكه تمام بهار آزادي طرح جديد در قيمت 3 ميليون و 490 هزار تومان و سكه تمام بهار آزادي طرح قديم با قيمت 3 ميليون و 300 هزار تومان معامله مي‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نيم سكه بهار آزادي يك ميليون و 760 هزار تومان، ربع سكه يك‌ميليون و 70 هزار تومان و هر قطعه سكه گرمي 635 هزار تومان فروخته مي‌شود.

هر گرم طلاي 18عيار هم 311 هزار تومان ارزش‌گذاري شده است، ضمن آنكه هر اونس طلا در بازارهاي جهاني با قيمت 1264 دلار معامله مي‌شود كه 8 دلار افزايش يافته است. تسنيم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون