• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4265 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ دي

عدد و رقم

۷۳ طرح

رونمايي در نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري

با حضور وزير دفاع، وزير علوم و معاون علمي ‌و فناوري رييس‌جمهور از ۷۳ طرح در نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش، فناوري و فن‌بازار رونمايي شد.

صبح ديروز (دوشنبه) سوم دي ماه با حضور سورنا ستاري معاون علمي ‌و فناوري رييس‌جمهور، دكتر منصور غلامي وزير علوم و امير سرتيپ امير حاتمي وزير دفاع نوزدهمين «نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش، فناوري و فن بازار» و «ششمين نمايشگاه تجهيزات و مواد آزمايشگاهي ساخت ايران» آغاز به كار كرد.

 

95 درصد

ترخيص كالاها از گمرك

يك مقام مسوول در گمرك با اشاره به ترخيص ۹۵‌درصد كالاهاي اظهار شده در كمتر از سه روز از گمرك، گفت: بحران كمبود در كالاي اساسي، دارو، تجهيزات پزشكي و تمام موارد مربوط به خط توليد نداريم.

به گزارش گمرك ايران، محمدرضا معقولي در برنامه تيتر امشب اظهار داشت: تا چندماه قبل محدوديت‌هايي براي ترخيص كالا از گمرك داشتيم؛ اما با مصوباتي كه تصويب و ترخيص‌هايي كه انجام شد، انباشت كالايي در گمركات نداريم و شرايط نرمال شده اما مطلوب نيست. از قبل از شهريور كه شرايط ارزي نرمال شد روال ترخيص هم عادي شده است. ما در بنادر هميشه گردش كالا داريم و به دنبال سرعت بخشيدن به مراحل ترخيص كالا هستيم.

مديركل مركز واردات و امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گمرك افزود: واردات كالا مراحلي دارد؛ ثبت سفارش، تخصيص ارز و اظهار كالا از مراحل واردات كالاست و گمرك در مرحله سوم واردات قرار دارد.

وي ادامه داد: ۹۵‌درصد كالاهايي كه اظهار مي‌شود در كمتر از ۳ روز از گمرك ترخيص مي‌شود، بخشي از كالاها كه ثبت سفارش شده و وارد بنادر شده است در انتظار تخصيص و تامين ارز است و بخشي ديگر امكان ثبت سفارش ندارند.

مديركل مركز واردات و امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گمرك افزود: كالاهاي اساسي، دارو، تجهيزات پزشكي و تمام موارد مربوط به خط توليد ۴ خط قرمز گمرك هستند كه در تامين كالاهاي اساسي مجوزهاي مربوطه گرفته شده و هيچ مشكلي براي تخصيص ارز و تامين آن در گمرك از اين بابت نداريم. براي دارو مصوبه‌اي گرفته‌ايم كه با حداقل اسناد بتوانند دارو را از گمرك ترخيص كنند و دو ماه بعد اسناد را ارايه كنند. براي تجهيزات پزشكي هم اين مصوبه گرفته شد و مشمول دو ماه با حداقل اسناد براي ترخيص از گمرك مي‌شوند. براي خدمات توليدي نيز مشكلات برطرف شده و هيچ واحد توليدي نيست كه ۷۰‌درصد كالا بدون كد رهگيري بانك داده نشود، بنابراين ما بحران كمبود در ۴ حوزه ذكر شده نداريم.

 

900 ميليارد تومان

پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي

يك مقام مسوول با اشاره به انعقاد تمامي قراردادهاي تخصيص اعتبارات اشتغال با متقاضيان گفت: در مرحله نخست و از منابع صندوق توسعه ملي، ۹۰۰ ميليارد تومان تسهيلات به ۱۹هزار و ۵۱۴ طرح اشتغال پرداخت شد.

اصغر نورالله‌زاده درباره جزييات پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي توسط صندوق كارآفريني اميد اظهار داشت: از ابتداي اجراي طرح اشتغال روستايي و عشايري از محل منابع ۱.۵ ميليارد دلار صندوق توسعه ملي در سال جاري، تاكنون ۷۵۰ ميليون دلار نزد چهار موسسه عامل سپرده‌گذاري شد كه خوشبختانه تا پايان آذرماه، قرارداد صددرصد اعتبارات مرحله نخست تخصيص منابع اشتغال صندوق توسعه، توسط صندوق كارآفريني اميد با متقاضيان اجراي طرح‌هاي اشتغال روستايي منعقد شده است.

وي با بيان اينكه صندوق كارآفريني اميد به عنوان يكي از موسسات عامل مجري طرح اشتغال روستايي و عشايري، قرارداد ۱۰۰۰ ميليارد تومان طرح اشتغالزا را با متقاضيان منعقد كرده است، گفت: از اين ۱۰۰۰ ميليارد تومان قرارداد منعقد شده، ۹۰۰ ميليارد تومان تسهيلات به متقاضيان پرداخت شده است.

مديرعامل صندوق كارآفريني اميد، درباره طرح‌هاي اشتغال معرفي شده براي پرداخت تسهيلات افزود: ۲۹ هزار و ۹۰۹ طرح اشتغال پس از تاييديه‌هاي كميته‌هاي فني، براي پرداخت تسهيلات به صندوق ارسال شد كه از اين ۲۱ هزار و ۹۵۴ طرح با اعتبار هزار و ۲۴۲ ميليارد مورد تاييد و تصويب قرار گرفت.

 

2.5 ميليارد دلار

قاچاق پوشاك در كشور

سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، با بيان اينكه برآورد ما از قاچاق در حوزه پوشاك، ۲.۵ ميليارد دلار است، گفت: از هفته آينده، طرح برخورد با عرضه‌كنندگان پوشاك قاچاق آغاز مي‌شود. ‌ حميدرضا دهقاني‌نيا با بيان اينكه طرح مبارزه با عرضه پوشاك قاچاق، در دو مرحله پيشگيري و برخورد اجرا مي‌شود، اظهار داشت: شهريور ماه سال جاري وزير صنعت، دستورالعمل گواهي ثبت نمايندگي را ابلاغ كرد كه براساس آن، هر شخصي بخواهد پوشاك خارجي عرضه كند، بايد داراي نمايندگي برند خارجي مربوطه باشد و ملزم به ثبت نمايندگي خود شده است.

سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، با بيان اينكه از اسفند سال ۹۵ واردات و ثبت سفارش پوشاك، منوط به داشتن نمايندگي شده است، گفت: در سال ۹۶ بخشنامه صدور گواهي فعالت واردكنندگان پوشاك تهيه و ابلاغ شده و جلسات زيادي براي آموزش اصناف در اين ارتباط برگزار شده است؛ بنابراين طي سال‌هاي گذشته به اندازه كافي در حوزه پيشگيري، آموزش و آگاه‌سازي، اقدام شده و اكنون زمان اتمام حجت نهايي است.

دهقاني‌نيا با اشاره به درخواست از ۴۰ مجتمع هدف، براي نصب اطلاعيه طرح برخورد با عرضه‌كنندگان پوشاك قاچاق و اخطار به مغازه داران گفت: چنانچه برند‌هاي خارجي بخواهند در كشور فعاليت داشته باشند، بايد در سامانه ثبت و مجوز داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون