• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4268 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۸ دي

خبر

تغيير مداوم سياست‌ها بخش خصوصي را دلسرد كرده است

رييس كميسيون صنعت اتاق بازرگاني تهران معتقد است؛ هر چند برخي بخشنامه‌ها و سياست‌هاي جديد در ظاهر اميدواركننده به نظر مي‌رسد اما در عمل تغيير مداوم سياست‌ها باعث شده بسياري از امور به درستي انجام نشده و بخش خصوصي بر اثر اين تغييرات دلسرد شود.

مهدي پورقاضي اظهار كرد: با وجود آنكه از ابتداي سال صحبت از حمايت و پيگيري امور فعالان اقتصادي و حوزه‌هاي اشتغال‌زا مطرح بوده اما آنچه در عمل اتفاق افتاده، فاصله‌اي زياد با اين سياست‌ها دارد. ما از ابتداي سال بارها شاهد آن بوده‌ايم كه سياست‌هاي موجود در مديريت بازار ارز، صادرات و واردات تغيير كرده و بخش خصوصي نمي‌تواند به‌طور دقيق اوضاع را رصد كند و بر اساس آن تصميم بگيرد.

به گفته وي طولاني شدن روند بروكراسي‌هاي اداري باعث شده كارهايي كه در كشورهايي همچون امارات متحده عربي و تركيه تنها دو روز زمان مي‌برد، در ايران بعضا چند ماه طول بكشد. اين در حالي است كه برخي اقلام كه در مسير وارد شدن با مشكل مواجه شده‌اند، كالاهاي ضروري پزشكي هستند كه دير رسيدن‌شان مشكل‌آفرين مي‌شود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) چند روز قبل در نامه‌اي به بانك مركزي گروهي از كالاها را براي تغيير گروه‌بندي قبل معرفي كرد تا امكان تخصيص ارز با نرخي متفاوت براي آنها فراهم شود.

رضا رحماني وزير صمت ذيل اين نامه از رييس كل بانك مركزي خواسته بود با معرفي نماينده‌اي رسمي، شرايط را براي آغاز به كار كميته‌اي مشترك براي حل مشكل كالاها فراهم كند. ايسنا

 

احتمال تمديد معافيت تركيه براي خريد نفت ايران

وزير بازرگاني تركيه اعلام كرد كه آنكارا انتظار دارد امريكا معافيت از تحريم‌هايش در خصوص واردات نفت ايران را تمديد كند.

رخسار پكجان در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني NTV در آنكارا با اشاره به معافيت موقتي كه به تركيه اجازه داده به خريد نفت ايران به مدت 6ماه ادامه دهد، گفت: ما انتظار داريم معافيت تركيه از تحريم‌ها تمديد شود. پكجان همچنين اظهار كرد كه انتظار دارد، تعرفه‌هاي بيشتري كه از سوي امريكا روي واردات برخي كالاهاي تركيه وضع شده‌اند، حذف شود. وي بدون اشاره به جزييات گفت: ما در مذاكرات‌مان سيگنال‌هاي مثبتي دريافت كرده‌ايم. بر اساس گزارش بلومبرگ، رجب طيب اردوغان رييس‌جمهور تركيه در يك كنفرانس مطبوعاتي مشترك با دكتر حسن روحاني رييس‌جمهوري اسلامي ايران در ۲۰ دسامبر گفته بود: تحريم‌هاي امريكا عليه ايران امنيت و ثبات منطقه را به مخاطره انداخته است و دو كشور در تلاش براي به حداقل رساندن تاثير تحريم‌ها در تجارت دوجانبه هستند .ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون