• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4270 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

اثر پيلارام در دهمين حراج تهران عرضه مي‌شود

اثري از فرامرز پيلارام از سوي خانواده اين هنرمند فقيد دي ماه سال جاري در دهمين حراج تهران عرضه مي‌شود.

علي پيلارام فرزند فرامرز پيلارام درباره اثر پدرش كه در دهمين حراج تهران عرضه مي‌شود به مهر گفت: اين اثر از جمله آثار نقاشي‌خط اين هنرمند است كه مربوط به سال ۱۳۵۶ و دوره‌هاي آخر كارهاي پيلارام است كه در ابعاد ۲متر در يك متر و ۳۰ سانتي‌متر كار شده است.

وي برآورد قيمت پايه اين اثر را ۸۰۰ ميليون تا يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان اعلام كرد. علي پيلارام مجموع آثار اين هنرمند را بالغ بر هزار اثر شامل طراحي، نقاشي خط و مجسمه ذكر كرد كه در طول دهه ۴۰ تا اوايل دهه ۶۰ خلق شده و برخي از اين آثار در اختيار خانواده او و بخش ديگري از آنها نيز در اختيار موزه‌هاي داخلي، خارجي و مجموعه‌داران است.

فرامرز پيلارام چهره‌اي شناخته شده در ميان موج نوسنت‌گرايي هنرمندان دهه ۱۳۴۰ ايران است كه تاثير بسزايي در شكل‌گيري مفهومي تازه در گستره نقاشي‌خط مدرن داشت. پيلارام در آثار اوليه‌اش، نقش‌مايه‌هاي هندسي را در تلفيق با فرم‌هاي فيگوراتيو، عناصر معماري مذهبي و نقش مهرهاي كتيبه‌دار دستمايه كار خود قرار داد، اما در ادامه و در مسير جست‌وجوهايش سراغ فرم‌ها و تركيب‌بندي‌هاي حروف نستعليق و شكسته‌نستعليق در خوشنويسي ايراني رفت. پيلارام خط را از چشم‌اندازي نقاشانه وارد كار خود كرد و به همين دليل كارهاي نقاشي‌خط او به شكل منحصربه‌فردي از ديگر هنرمندان اين عرصه كه اصولا خوشنويس بودند، متمايز است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون