• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4276 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ دي

افزايش حس اعتماد مشتريان خودرو با اطلاع‌رساني شفاف

خليل خوش‌طينتي| مشتريان بزرگ‌ترين پشتوانه صنعت خودروسازي ايران هستند. آنها از يك طرف با آورده‌هاي مادي خود و از طرف ديگر با اعتماد به جريان فروش و پيش‌فروش خودروسازان در طي اين سال‌ها حمايت خود را از صنعت خودروسازي اعلام كرده‌اند. اين فرآيند اعتماد متاسفانه در چند ماه اخير و در پي مشكلاتي كه عمدتا بيرون از صنعت خودروسازي به وقوع پيوست, آسيب ديد. واقعيت اين است كه اگر پشتوانه اعتماد از صنعت خودروسازي ايران برچيده شود, آسيب‌هاي فراواني به اين صنعت وارد خواهد شد. يكي از بهترين گزينه‌ها براي بازگرداندن اين اعتماد, تبعيت از جريان اطلاع‌رساني شفاف است. تحقق جريان آزاد اطلاع‌رساني پايه اصلي شفافيت در هر جامعه است كه بدون آن بسياري از اصول اوليه جامعه به خطر مي‌افتد. مهم‌ترين اين اصول وجود شفافيت است؛ در غيبت عنصر شفافيت، شايعه شكل مي‌گيرد كه بهترين ابزار در دست دشمنان براي رسيدن به اهداف شوم خود است. نبود شفافيت باعث مي‌شود اين احساس در مشتريان ايجاد شود كه بخشي از حقيقت در مقابل آنان پنهان مي‌شود و به آنها گفته نمي‌شود يا اينكه حقايق به صورت گزيده و بريده بريده به اطلاع آنان مي‌رسد، اين حس به مرور باعث از بين رفتن اعتمادي مي‌شود كه از آن به عنوان بزرگ‌ترين پشتوانه صنعتي ياد مي‌شود. يكي از اقدامات بهينه در حوزه جريان اطلاع‌رساني شفاف در صنعت خودرو‌سازي اقداماتي است كه در چند ماه اخير توسط گروه خودروسازي سايپا صورت گرفته است. با نگاهي به فرآيند توليد خبر و اطلاع‌رساني گروه خودروسازي سايپا متوجه مي‌شويم با دشواري‌هايي كه در چند ماه اخير براي اين گروه خودروسازي به وجود آمد، دستگاه اطلاع‌رساني گروه سايپا سعي كرد با تامين و ارايه به موقع اطلاعات حس اعتماد مردم و مصرف‌كنندگان را جلب كند. در اين راه مي‌توان به اطلاع‌رساني در خصوص تحويل خودروهاي سيتروئن C3، خودروهاي گروه X100 و X200، اطلاع‌رساني در خصوص تاخير خودروهاي خانواده رنو و ... اشاره كرد. به باور اغلب انديشمندان، امروزه مشتري ضامن بقاي يك تجارت و سازمان است و حيات كسب وكار به وجود او وابسته است؛ حفظ مشتري، سخت‌ترين جزو توسعه يك سازمان است. از آنجا كه حفظ مشتري و مشتري‌مداري مهم‌ترين مساله است و كوچك‌ترين غفلت، منجر به نارضايتي مشتري، قطع ارتباط او با ما و جذب توسط رقيبان مي‌شود. ضروري است كه ساير خودروسازان نيز با تمركز بر اطلاع‌رساني شفاف به بازگشت حس اعتماد مصرف‌كنندگان خودرو كمك كنند.

كارشناس خودرو

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون