• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4277 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۸ دي

واردات كالا‌هاي لوكس مشروط شد

با بخشنامه جديد اعلام شده از سوي گمرك، امكان انتقال كالاهاي مشمول اولويت گروه چهارم (كالاهاي لوكس و غيرضروري) كه پيش از اين و قبل از ممنوعيت، مجوز ثبت‌ سفارش گرفته‌اند به مناطق آزاد و ويژه اقتصادي فراهم مي‌شود.

اين كالاها در فهرست ۱۳۳۹ قلم كالاي گروه چهارمي قرار دارند كه پيش از اين بخشنامه‌اي مبني بر عدم پذيرش ثبت سفارشات گروه چهارم كالايي و عدم انتقال اين گروه كالاها به مناطق آزاد و ويژه اقتصادي و گمركات داخلي ابلاغ شده بود.

با بخشنامه جديد امكان انتقال كالاهاي مشمول اولويت گروه چهارم كه پيش از اين و قبل از ممنوعيت مجوز، ثبت‌سفارش گرفته‌اند به مناطق آزاد و ويژه اقتصادي فراهم مي‌شود.

اين بخشنامه در راستاي اجراي سياست‌هاي جديد دولت و دستور معاون اول رييس‌جمهور، وزير امور اقتصادي و دارايي و همچنين رييس كل گمرك ايران مبني بر انجام اقدامات اورژانسي براي كاهش رسوب كالا در بنادر صورت مي‌گيرد.

بر اساس تقسيم‌بندي اوليه صورت گرفته از كالاهاي وارداتي، چهار گروه كالايي تفكيك شده است كه گروه اول مربوط به كالاهاي اساسي، گروه دوم مربوط به كالاهاي واسطه‌اي، گروه سوم كالاهاي مصرفي و در نهايت گروه چهارم شامل كالاهاي لوكس و غيرضروري مي‌شود كه در شرايط كنوني تخصيص ارزي به آنها تعلق نمي‌گيرد. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون