• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4277 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۸ دي

معاون وزير صنعت خبر داد

قيمت جديد خودرو به ‌زودي اعلام مي‌شود

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از اعلام قيمت‌هاي جديد خودرو در آينده نزديك خبر داد و گفت: اگر چه نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد كاهش توليد داشته‌ايم، اما توليد خودرو در حال افزايش است.

محسن صالحي‌نيا در حاشيه بازديد از سومين نمايشگاه بين‌المللي خودروي تهران در پاسخ بر اينكه چه برنامه‌اي براي جلوگيري از روند افت شديد توليد خودرو داريد و قيمت‌هاي جديد خودرو چه زماني اعلام مي‌شود، اظهار كرد: از ابتداي امسال تاكنون ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو توليد شده است كه نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد و نسبت به برنامه‌ ۴۰ درصد كاهش توليد داشته‌ايم، اما برنامه‌هاي جبراني براي افزايش توليد داريم و به زودي توليد خودرو افزايش پيدا مي‌كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه براساس آخرين آمارها توليد خودرو در آذر ماه با ۷۱ درصد كاهش روبرو شده است دليل آن چيست، گفت: در سال جاري در مجموع كاهش توليد ۳۰ درصدي نسبت به سال گذشته داشته‌ايم و دليل آن مشكلاتي است كه قطعه‌سازان و توليدكنندگان خودرو با آن روبرو هستند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد كه قيمت جديد خودروهاي داخلي به زودي اعلام مي‌شود.

صالحي‌نيا در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا خودروهايي كه مردم پيش‌خريد كرده‌اند در زمان مقرر به آنها تحويل داده نمي‌شود، گفت: قطعا بر روند توليد و عرضه خودروي توليدكنندگان داخلي نظارت صورت مي‌گيرد اما اين مشكلات در دو بخش هستند يكي از آنها خودروهايي است كه توليدكنندگان داخلي در گذشته متعهد شده‌ بودند كه به مردم تحويل دهند، اما به دليل مشكلاتي از جمله تامين قطعات و غيره اين مساله با مشكلاتي روبرو شده است كه البته خودروسازان متعهد هستند كه بخش زيادي از اين تعهدات را تا پايان سال عملي كنند. اما در برخي خودروها كه مردم هم نسبت به تاخير در تحويل آنها اعتراض دارند مشكلاتي به وجود آمده كه به دليل محدوديت‌هاي ايجاد شده به خروج شركت‌هاي خارجي كه به صورت همكاري مشترك پيش از اين آغاز به كار كرده بودند به وجود آمده است و براي حل آن تا جايي كه ممكن بوده جايگزيني براي آنها در نظر گرفته شده است.

وي ادامه داد: با توجه به شرايطي كه وجود دارد خودروسازان خودشان را متعهد مي‌دانند كه سياست‌هاي كلان و محوري دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت را براساس توافقي كه با مشتريان‌شان انجام داده‌اند، اجرا كنند كه بنابراين يا بايد خودروي جايگزين به آنها معرفي كنند يا آنكه بر اساس قراردادهاي امضا شده با توجه به نوع قرارداد و شرايط موجود موظف هستند تا سود مشاركت و جرايم در نظر گرفته شده را به مردم بدهند و در اين شرايط هركاري كه انجام مي‌شود بايد با توافق مشتريان باشد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: مقدمات كار براي قيمت‌گذاري خودرو انجام شده است و به زودي با توافقاتي كه در ستاد تنظيم بازار به عمل آمده در آينده نزديك اعلام مي‌شود و خودروسازان با مشخص شدن تكليف‌شان با مشتريان‌ تعامل خواهند كرد و براي مشترياني كه با قيمت قطعي خودروي خود را خريداري كرده‌اند يا پيش‌خريد كرده‌اند يا مي‌خواهند پيش‌خريد كنند تصميمات لازم اتخاذ شده است.

صالحي‌نيا در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه با اين نوع سياست بار به دوش مردم مي‌افتد و مجددا مردم بايد بار گراني خودرو را به دوش بكشند، اعلام كرد: امروز خودروسازان محصولاتي كه توليد كرده‌اند را به مردم تحويل داده‌اند و خودرويي كه به اين معنا توليد شده باشد و به مردم تحويل داده نشده باشد، وجود ندارد و البته خودروسازان مي‌توانند در اين زمينه آمار و ارقام دقيق‌تري ارايه دهند و اگر خودرويي با قيمت قطعي فروخته شده همان قيمت مدنظر است. وي اظهار كرد: خودروسازان متعهد شده‌اند كه نسبت به اقناع مشتريان‌شان اقدام كنند و بر اين اساس با توافق مشتريان‌شان را راضي نگه دارند.

او درباره قيمت خودرو اين گونه پاسخ داد كه مصوبه ستاد تنظيم بازار ملاك عمل است و درباره روز آن بايد منتظر باشيم تا قيمت‌ها اعلام شوند كه به زودي اين اتفاق مي‌افتد. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت اظهار كرد: قيمت‌گذاري در هر سناريو و حالتي متفاوت است و هر كسي قيمت قطعي خودرو خريداري كرده تكليفش مشخص است. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون