• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4280 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ دي

دفاع كيهان براي وزارت اطلاعات

روزنامه كيهان روز پنجشنبه به بهانه دستور‌هاي روساي قوا براي بررسي گزارش اسماعيل بخشي (كارگر نيشكر هفت‌تپه) با فراموش كردن حملاتي كه اين روزنامه به وزارت اطلاعات در گذشته داشت تلاش كرد تا از اين وزارت دفاع كند. كيهان در سرمقاله حسين شريعتمداري و گزارش ديگر مدعي شده بود كه حمله به وزارت اطلاعات كار عوامل داخلي و خارجي است. او به سران قوا نيز حمله كرده و مي‌نويسد: «ممكن است روساي محترم دولت و مجلس و قوه قضاييه بگويند كه ما درباره ادعاي اين مجرم آزاد شده قضاوتي نكرده‌ايم و فقط دستور رسيدگي داده‌ايم كه بايد گفت مگر مملكت در و پيكر ندارد و مگر مراكز و دستگاه‌هاي خاصي براي بررسي اين‌گونه ادعاها در نظر گرفته نشده است؟!»

كيهان در حالي براي وزارت اطلاعات اظهار دلسوزي مي‌كند كه سه ماه پيش از «دست‌هاي آلوده در نهادهاي اطلاعاتي» حرف زده و حتي آنها را متهم به «بي‌عرضگي» كرده بود. در همين ستون صداي مخالف روز 5 مهرماه به سرمقاله آقاي شريعتمداري اشاره كرده بوديم كه نوشته بود: «بعضي‌ها آنقدر بي‌دست و پا هستند كه اگر سوار شتر هم بشوند، بازهم سگ پاچه آنها را مي‌گيرد»!

مدير مسوول كيهان كه سرمقاله خود را به بهانه افزايش نرخ ارز نوشته بود: «كدام دست نامريي در ميان است كه دستگاه‌هاي عريض و طويل نظارتي و اطلاعاتي كشورمان قادر به شناسايي آن نيستند؟!» او اين وضعيت را حاصل «انفعال ناشي از بي‌عرضگي برخي دست‌اندركاران و مسوولان خودي» خوانده بود.

اما حالا در چرخشي عجيب و درحالي كه هنوز دادگاهي اسماعيل بخشي را به جرمي محكوم نكرده در سرمقاله و جاي‌جاي گزارش خود از او با عنوان «مجرم» ياد كرده، مي‌نويسد: «كدام انسان عاقل و فرهيخته‌اي در اولين نگاه- تاكيد مي‌شود در اولين نگاه- ادعاي يك مجرم را بر جماعتي مومن و صادق ترجيح مي‌دهد؟!»

كيهان همچنين ضمن حمله به نهادهاي قانوني و قضايي كه پيگيري اين موضوع را مطرح كردند از داخل آن پروژه حمله به رقيب داخل استخراج كرده، مي‌نويسد: «اين روزها يك جريان خارجي و يك جريان داخلي بسان دو لبه يك قيچي، وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران را مورد هجمه قرار داده است. اين جريان در پي آن است تا ضمن جاده صاف كني براي تحريم مردم ايران، يك فضاي دوقطبي در كشور ايجاد كرده و وزارت اطلاعات را محل مجادله قرار دهد.» اين درحالي است كه اين روزنامه حمله به وزارت اطلاعات و شخص علوي را از سوي خود و رسانه‌هاي اصولگرا كاملا به دست فراموشي سپرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون