• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3211 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين

حوادث جهان

آتش به جان بزرگ‌ترين بندر سائوپائولو افتاد

آتش گسترده در بزرگ‌ترين بندر ايالت سائوپائولوي برزيل كه از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده است، همچنان زبانه مي‌كشد.
در اين حادثه 15 نفر دچار سوختگي و به بيمارستان اعزام شدند. در عمليات اطفاي حريق بيش از 39 كشتي فرمانداري فليوري حضور دارند تا به وسيله آب كانال بندر، شعله‌هاي آتش را مهار كنند. ماركوس پالومبو، سخنگوي سازمان آتش‌نشاني منطقه ساحلي سانتوس علت وقوع آتش‌سوزي را «انفجار چهار مخزن سوخت در بندر سانتوس» اعلام كرده و گفته است كه امكان دارد به علت دماي بالاي هوا و تبخير آب، آتش وسعت بيشتري از بندر را طعمه خود كند. اشاره او به دماي بيش از 800 درجه سانتي گراد است كه در محل آتش‌سوزي ثبت شده است. حرارتي بسيار بالا كه باعث شده ماموران آتش‌نشاني همزمان با انجام عمليات اطفاي حريق، مخازن مجاور محل آتش‌سوزي را با استفاده مداوم از دستگاه‌هاي آبپاش خنك نگه دارند.
به گفته سخنگوي سازمان آتش‌نشاني برزيل آتش‌سوزي زماني آغاز شد كه يكي از مخازن مملو از سوخت ديزل به دلايل نامشخص منفجر و باعث گسترش سريع آتش و به وجود آمدن ستوني از دود شد كه از كيلومتر‌ها دورتر هم ديده مي‌شود. او با اشاره به كنترل شرايط از سوي ماموران آتش‌نشاني گفت: وضعيت كنترل شده است، با اين حال نمي‌توان پيش‌بيني درستي درباره زمان خاموش كردن كامل شعله‌هاي آتش داشت.

 

پايان سرگرداني 66 روزه مرد امريكايي در دريا

اعتماد| يك مرد امريكايي پس از 66 روز سرگرداني در درياي كاروليناي شمالي امريكا از سوي سرنشينان يك نفتكش آلماني نجات يافت.
رايان دز، رييس گارد ساحلي كاروليناي شمالي گفته است كه لوييز جردن 37ساله كه 23 ژانويه در درياي كاروليناي شمالي ناپديد شده بود بيش از دو ماه با ماهي خام و آب دريا زنده مانده است با اين حال آنها نمي‌توانند حيرت خود از زنده بودن او را پنهان نگه دارند. خانواده اين مرد امريكايي در ماه ژانويه براي ماهيگيري به دريا رفته بودند كه پس از جدا شدن از لوييز، به ساحل بازگشتند. آنها پس از اينكه ساعت‌ها از لوييز بي‌خبر ماندند ناپديد شدن او را به پليس اطلاع دادند و در اين مدت تصور مي‌كردند كه او جان خود را از دست داده است.
لوييز نيز به رسانه‌ها گفته است كه وقتي در حال ماهيگيري بود ناگهان قايقش خاموش شد و او هرچه تلاش كرد موفق به تعمير آن نشد و به اين ترتيب در دريا سرگردان ماند. وضعيت جسماني لوييز كه به بيمارستان منتقل شده، مطلوب اعلام شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون