• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4283 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ دي

حسن روحاني در گلستان:

آماده روابط دوستانه با يكي، دو كشور منطقه هستيم

حسن روحاني صبح دوشنبه با استقبال نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه گرگان، امام جمعه كلاله، استاندار و مقامات ارشد محلي وارد فرودگاه كلاله در استان گلستان شد. رييس‌جمهور در فرودگاه كلاله و در جمع خبرنگاران، با تبريك چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به مردم و به ويژه مردم استان گلستان گفت: در اين سفر دو روزه ضمن شنيدن مطالبات مردم، روند اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي بررسي و تصميمات لازم براي توسعه و آباداني بيش از پيش استان گلستان اتخاذ خواهد شد. پس از آن رييس‌جمهوري راهي استاديوم تختي گنبد كاووس شد تا در جمع مردم اين شهر سخنراني كند. حسن روحاني روز دوشنبه در جمع مردم در ورزشگاه تختي گنبد كاووس با اشاره به اينكه در روزهاي پيش‌رو دو ماهواره به فضا پرتاب مي‌كنيم، گفت: ماهواره پيام با ماهواره‌بر ساخت دانشمندان و دانشگاه اميركبير به زودي در 600 كيلومتري مدار قرار مي‌گيرد.

روحاني با بيان اينكه استان گلستان بايد استان وحدت اقوام و مذاهب نام گيرد، گفت: اين استان عزيز و بزرگ در راه دفاع از كشور نزديك به 4 هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده كه از اين تعداد 512 شهيد مربوط به شهر گنبد است و اين نشان مي‌دهد كه شيعه، سني و اقوام مختلف براي كشور، ‌نظام و وطن، ايثار و فداكاري مي‌كنند. رييس‌جمهور با بيان اينكه به اين سرزمين و مردان بزرگ و زنان دلاور احترام مي‌گذاريم كه همواره مرزبان خوبي براي ايران و انقلاب بودند، اظهار داشت: اهميت اين استان علاوه بر تنوع اقليمي اين است كه استان كوه، جلگه، دريا، خليج، كالا و مناطق مهم ديدني از جمله پارك ملي است كه اين پارك جزو آثار زيست محيطي مهم كشور به حساب مي‌آيد. روحاني با بيان اينكه از همه مهم‌تر اين استان داراي مردماني خوب و با همزيستي مسالمت‌آميز و برادري است، تاكيد كرد: خوشحاليم كه از اين منطقه هيچ‌گاه بوي اختلاف استشمام نكرديم و دست همه بزرگان اين ديار را به خاطر اين وحدت و اعتماد مي‌بوسم.

رييس‌جمهور ادامه داد: اينجا سرزميني است كه همواره در آن ايستادگي و مقاومت به عنوان يكي از صفات برجسته مردمان اين ديار بوده است. روحاني با اشاره به اينكه اين اجتماع بزرگ شما در آستانه چهلمين سال پيروزي انقلاب است و همه در 40 سال قبل منتظر بوديم تا براي فرار ديكتاتور اين سرزمين جشن بزرگي برپا كنيم، ادامه داد: بيست و ششم دي‌ماه روز فرار ديكتاتور از اين سرزمين بود و مردم ايران در انتظار بودند امام (ره) با راهبري به حق خود انقلاب اسلامي را به پيروزي برساند. رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه مهم اين است كه امروز همه كاره كشور ملت ايران است كه در همه انتخابات تصميم مي‌گيرد چه كسي بر كرسي مسووليت بنشيند، تصريح كرد: مردم بزرگ ديار گلستان در سال 92 و 96 و با راي بلندتان بار مسووليت را بر دوش ما قرار داديد و از اينكه تاريخ اين استان را ورق مي‌زنم و در برخي شهرستان‌ها بيش از 95 درصد مردم به اين بنده كوچك راي دادند، در برابر عظمت و احساس مسووليت آنان سر تواضع فرود مي‌آورم.

روحاني خاطرنشان كرد: هر كاري براي مردم كنيم، ذره كوچكي است از وظايف بزرگي كه بر دوش داريم.

رييس‌جمهور با بيان اينكه بايد با همه توان كشور و سرزمين‌مان را آباد كنيم، افزود: امنيت، هوشياري، بيداري، نيروي انساني تحصيلكرده و آموزش و تحقيقات علمي، افتخار ماست. روحاني با اشاره به پرتاب دو ماهواره به فضا طي روزهاي آينده توسط جوانان دانشگاهي و تحصيلكردگان غيور ايراني گفت: ماهواره ساخت ايران پيام كه توسط ماهواره‌بر ساخت ايران و به همت ايثارگران و تلاش جوانان غيور در دانشگاه‌ها به ويژه دانشگاه‌ اميركبير ساخته شده است، به زودي در 600 كيلومتري فضا قرار مي‌گيرد. رييس‌جمهور ادامه داد: اين ماهواره مي‌تواند وضعيت آب و هوا، كشاورزي، آب‌هاي سرزميني و جنگل‌ها را براي كشور رصد كند و اطلاعات لازم را در 6 نوبت كه از بالاي كشور عبور مي‌كند، در اختيار ما قرار دهد.

روحاني با بيان اينكه اين ماهواره اولين ماهواره بلند عملياتي كشور عزيز ايران است، تاكيد كرد: در گذشته كه در اين صنعت ورود كرديم، ماهواره‌هاي تحقيقاتي متعددي پرتاب شد، اما اين ماهواره عملياتي است كه روزانه همه مسائل كشور و سرزمين ايران را با دوربين و سنسور ارايه مي‌دهد. رييس‌جمهور با اشاره به اينكه ثابت مي‌كنيم ملت علم و دانش هستيم، تاكيد كرد: آخرين آمار در بخش علمي نشان مي‌دهد كه در زمينه ژنتيك جمهوري اسلامي ايران در كل منطقه و خاورميانه مقام نخست را داراست و اين نشان مي‌دهد كه ما مردمي علم‌دوست و سرافراز هستيم و فناوري‌هاي مختلف، قدرت بزرگ علمي، اقتصادي و دفاعي براي ما به ارمغان مي‌آورد. روحاني با بيان اينكه از توطئه دشمن هراس نداريم، مشكلات را پشت سر مي‌گذاريم و اجازه نمي‌دهيم اين مشكلات پيش روي ما باقي بماند، گفت: نه امريكا، نه صهيونيست‌ها و نه اذناب آنها قادر نيستند كه ملت بزرگ و رهبري شجاع را به زانو درآورند. رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه با همه توان در برابر دشمن خواهيم ايستاد، ادامه داد: شما به دنبال اين هستيد مردم ايران را از غذا، دارو و تجهيزات محروم كنيد، اما ما با تمام دوستان خود در جهان و اكثر همسايگان در اطراف كشور و جنوب خليج‌فارس برادر و دوست هستيم و بهترين روابط را با آنها برقرار كرده‌ايم، جز يك تا دو همسايه كه آماده‌ايم مشكلات را در اين زمينه حل كنيم. روحاني ادامه داد: ما در شرايط سختي هستيم كه صهيونيست‌ها مي‌خواهند ما را در برابر آنچه اهداف آنهاست از پا در بياورند؛ اما نخواهند توانست. رييس‌جمهور با اشاره به تقديم لايحه بودجه به مجلس شوراي اسلامي و تاكيد بر تبصره‌هاي 14، 18، 19 و 21 در بودجه سال آينده كشور گفت: براي اولين قدم در تبصره 14 و كمك به اقشار محروم جامعه 7 هزار ميليارد تومان اعتبار پيش‌بيني كرديم. رييس‌جمهور با اشاره به پيش‌بيني‌هاي دولت در تبصره 18 براي تحول در اشتغال‌زايي جوانان گفت: در فصل پاييز سال جاري نسبت به پاييز سال گذشته 600 هزار اشتغال ايجاد شده اما در عين حال بر بيكاري نيز افزوده شد .

روحاني تاكيد كرد: براي سال آينده تحرك وسيعي در زمينه ساخت و ساز و مسكن ايجاد مي‌شود و طبق تصويب دولت در سال 98، 100 هزار واحد مسكوني توسط وزارت راه و شهرسازي به وسيله توسعه‌گران براي مردم ساخته خواهد شد. روحاني با اشاره به كشاورزي به عنوان جاذبه مهم ديگر استان گلستان و لزوم توسعه و همچنين زهكشي 280 هزار هكتار از اراضي اين استان تصريح كرد: در سفر قبل قول داديم كه تا پايان دولت يازدهم، 22 هزار هكتار از زمين‌هايي كه بايد زهكشي شود، عملياتي شود و امروز شاهد پيشرفت‌هاي گسترده‌اي در اين زمينه بوديم و 34 هزار هكتار عمليات زهكشي انجام شد و ان‌شاء‌الله تا پايان دولت دوازدهم، 50 هزار هكتار زمين ديگر نيز زهكشي مي‌شود.

رييس‌جمهور با بيان اينكه وقتي زمين آماده شود، محصولات و ارزش آن چند برابر مي‌شود، گفت: آب از مسائل مهم كشور است و بايد از طرق مختلف آب لازم براي شرب، صنعت و كشاورزي را در اختيار مردم قرار دهيم. روحاني همچنين به مساله مهم برقي و دو خطه شدن راه‌آهن اينچه‌برون به گرمسار اشاره و خاطرنشان كرد: همه مراحل براي اين اقدام مهم منطقه‌اي و كشوري انجام شده است كه اعتباري در حدود يك ميليارد و 200 ميليون يورو معادل16 هزار ميليارد تومان براي اين پروژه براي آغاز، اجرايي و عملياتي شدن آن در نظر گرفته شده است. رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه براي ايستادگي در برابر دشمن بايد روي پاي خود بايستيم، تصريح كرد: امريكا نظام بانكي، نفت و كشتيراني كشورمان را تحريم كرده است، اما ما ايستادگي مي‌كنيم كه البته اين كار آساني نيست و اينكه روابط خود را با ساير كشورها با وجود فشارهاي امريكا برقرار كنيم، كار آساني نيست اما به حول و قوه الهي انجام خواهيم داد. روحاني با اظهار تاسف از سقوط هواپيماي حامل گوشت منجمد گفت: به دنبال اين هستيم كه دام زنده و گوشت منجمد وارد كشور شود تا رنج مردم كاهش يابد.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه امروز روز امتحان دولت به تنهايي نبوده، بلكه امتحان همه است كه بايد در روزهاي سختي در كنار هم باشند، گفت: دولت خادم، نوكر و نماينده ملت است، اما همه بايد دست به دست هم دهيم و اشتغال با كمك دولت و ملت در كنار يكديگر ايجاد مي‌شود. روحاني ادامه داد: قرآن به ما مي‌گويد كه شما استقامت كنيد و مردم را نيز دعوت به استقامت مي‌كند و بايد پيوند خود را مستحكم كنيد كه در آن زمان فلاح و موفقيت ايجاد مي‌شود و ترديد ندارم ملت ايران در برابر دشمنان پيروز مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون