• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4283 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ دي

شكست در روز نخست گرنداسلم ملبورن

حيف از اندي ماري

گروه ورزش

 اندي ماري با هر زحمتي كه بود به بازي برگشت و دو سِت عقب‌افتاده را جبران كرد، اما در نهايت در ست پنجم از حريف اسپانيايي شكست خورد. روبرتو بائوتيستا آخوت سي ساله، فكر نمي‌كرد براي بردن اندي ماري كه به رتبه 229 تنيس دنيا سقوط كرده، بايد بيش از چهار ساعت تلاش كند.

ماري سي و يك ساله كه به تازگي گفته به زودي از تنيس خداحافظي مي‌كند، در اين بازي به كمك طرفدارانش حسابي جنگيد تا شايد در آخرين مسابقه احتمالي زندگي‌اش، نمايشي به‌ياد‌ماندني داشته باشد، اما در نهايت در همان بازي اول خود در اوپن استراليا با نتيجه سه- دو، حذف شد. ماري كه تاكنون هيچ‌وقت قهرماني در اين مسابقات را تجربه نكرده، بعد از اين شكست گفت كه از نمايش خودش راضي است: «اگر اين مسابقه، آخرين بازي زندگي‌ام بود، بايد بگويم از آن راضي‌ام. من نهايت تلاشم را كردم، اما نتيجه‌اي نداشت.»

اندي ماري كه طرفدارانش به او «شجاع‌دل» مي‌گويند در حالي در ملبورن به اين مسابقات پا گذاشت كه روز جمعه اين هفته اعلام كرد به دليل مصدوميت ادامه‌دار ران پايش، نمي‌تواند به تنيس حرفه‌اي ادامه دهد و در بهترين حالت در تابستان امسال در مسابقات ويمبلدون، از اين ورزش خداحافظي مي‌كند.

ماري: شايد سال بعد هم باشم!

اندي ماري كه پيش‌تر سه بار قهرمان گرنداسلم‌هاي تنيس شده و دو بار هم در بازي‌هاي المپيك، طلا گرفته، حدود دو سال است كه به دليل آسيب‌ديدگي از فرم ايده‌آلش دور بوده و از حضور در مسابقات زيادي صرف‌‌نظر كرده. ماري در شرايطي مقابل بائوتيستا آخوت ايستاد كه در سه رويارويي قبلي با اين تنيس‌باز، پيروز شده بود، اما اين‌بار آخوت، مرد شماره 24 تنيس جهان، سرسخت‌تر از هميشه به نظر مي‌رسيد. اندي ماري بعد از شكست برابر حريف اسپانيايي در مصاحبه‌اي كه در زمين مسابقه داشت، كمي حرفش را تغيير داد و گفت شايد سال بعد هم بتواند در همين رقابت‌ها شركت كند: «اگر بخواهم باز هم به بازي كردن ادامه دهم بايد دست‌كم يك بار ديگر جراحي سنگين داشته باشم. تازه اگر هم عمل كنم، هيچ تضميني نيست كه باز بتوانم بازي كنم. به هر حال نهايت تلاشم را مي‌كنم و شايد دوباره توانستم شما را ببينم.» همزمان با مصاحبه اندي ماري در زمين مسابقه، تصاويري از بزرگان هم‌نسل اندي ماري در ورزشگاه پخش شد كه از او و كارنامه‌اش تمجيد مي‌كردند. ماري بعد از ديدن اين تصاوير گفت كه از رقابت با چنين تنيس‌بازان بزرگي به خود مي‌بالد: «باعث افتخار من است كه با اين تنيس‌بازان بزرگ همبازي بودم و مسابقات مهمي روبه‌روي آنها انجام دادم. فكر مي‌كنم خاطرات اين نسل طلايي هيچ‌وقت از خاطر طرفداران تنيس، پاك نخواهد شد. كليد محبوبيت اين نسل، احترام به يكديگر بود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون