• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4284 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ دي

4 روزه غني‌سازي 20درصد را آغاز مي‌كنيم

علي اكبر صالحي معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاري صدا و سيما گفت: ما اگر بخواهيم و اراده باشد و از برجام بيرون بياييم ۴ روزه غني‌سازي ۲۰درصد را شروع مي‌كنيم اما الان هم اورانيوم غني شده تا ۲۰ درصد داريم. ما مي‌گوييم ۲۰ درصد ذخيره داريم و توان بالقوه مان را در صنعت هسته‌‌اي داريم و اگر نمي‌خواهند برمي‌گرديم به آن شرايط.

رييس سازمان انرژي اتمي چند روز پيش در ادامه صحبت‌هاي فوق به خبرگزاري صدا و سيما گفته بود: ايران براي نخستين‌بار موفق شد طراحي سوخت مدرن ۲۰‌درصد براي استفاده در رآكتور تهران را آغاز كند. بر اساس اعلام صالحي اقدامات اوليه براي طراحي سوخت مدرن ۲۰ درصد آغاز شده است و كشور در آستانه آن قرار دارد؛ محصولي كه با سوخت ۲۰‌درصد قبلي متفاوت است و شكل آن عوض مي‌شود و راندمانش بالا مي‌رود.

وي گفته بود كه هر رآكتوري مانند رآكتور تهران ساخته شود قادر به تامين سوخت آن از اين طريق هستيم. معاون رييس‌جمهور همچنين گفت كه تامين سوخت و ساخت اتاق كنترل از گلوگاه‌هاي اصلي در ساخت رآكتور است و اكنون طراحي رآكتور براي متخصصان كشورمان، كاري بسيار ممكن شده است. صالحي اضافه كرد: رآكتور هسته‌اي تهران تاكنون با سوخت قديم كار مي‌كرد اما سوخت مدرن، بهره‌وري رآكتور را افزايش مي‌دهد. رييس سازمان انرژي اتمي با بيان اينكه دانش هسته‌اي را مهار كرده‌ايم افزود: در دانش و صنعت هسته‌اي آن قدر پيشرفت كرده‌ايم كه به جاي مهندسي معكوس و استفاده از طراحي ديگران، خودمان مي‌توانيم سوخت جديد طراحي كنيم كه اين دستاوردي بزرگ براي كشور است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون