• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4284 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ دي

شاخص كل 748 واحد رشد كرد

آرامش سبز بورس

گروه اقتصادي

بازار سهام كشور روز معاملاتي گذشته را تقريبا بي‌حاشيه و بدون اتفاقي خاص پشت سر گذاشت. در اين روز شاخص بورس تهران توانست باز هم بر ارتفاع خود بيفزايد و ضمن بازپس‌گيري كانال ۱۶۵ هزار واحد خود را به سطح ۱۶۵ هزار و ۴۴۴ واحد برساند. ديروز هم همانند روزهاي گذشته نمادهاي دلاري بيشترين سهم را در رشد شاخص نماگر اصلي بازار سرمايه داشتند.

داد و ستدهاي بازار سرمايه، ديروز در حالي آغاز شد كه وضعيت قيمت‌ها در بازارهاي جهاني تقريبا حاكي از آرامش اين بازارها بوده است. در اين روز نمادهاي وابسته به دلار كه حالا چند روزي است، وضعيت بهتري را نسبت به قبل سپري مي‌كنند، دوباره سبزپوش شدند و باز هم توانستند نقشي مثبت در حركت شاخص‌هاي بورس و فرابورس ايفا كنند.

مي‌توان گفت كه نمادهاي پتروپالايشي ديروز بيشترين سهم را در رشد نماگر اصلي بازار داشتند. اين نمادها كه حالا با گذراندن روزهاي تاريك افت قيمت نفت در ماه‌هاي اخير كاهش بسياري را تجربه كرده بودند، در اين روزها و پس از پشت سر گذاشتن روزهاي رو به رشد قيمت جهاني نفت و وضعيت نسبتا مناسب محصولات پتروشيمي در بازارهاي جهاني حالا جاني تازه گرفته‌اند. اين رشد اگرچه در ادامه معاملات با اين قدرت تداوم نيافت اما كاهش قيمت اين نمادها از سقف قيمت روزانه هم آنچنان نبود كه معاملات آنها را به محدوده قرمز رنگ تابلو بكشاند.

معاملات نمادهاي مستقر در گروه بانك‌ها و موسسات اعتباري نيز درحالي پايان يافت كه اين نمادها همچنان بيشترين ارزش را در معاملات ديروز بورس تهران داشتند. بانكي‌ها كه تمامي ماه‌هاي گذشته را با دلگرم شدن سهامداران به روشن شدن چند و چون دارايي‌هاي ارزي و تعيين تكليف وضعيت نمادهاي مشمول ماده 141 قانون تجارت گذرانده بودند، در شرايطي داد و ستدها در اين روزها را سپري مي‌كنند كه ديگر همچون هفته‌هاي گذشته خبري از صف خريدهاي سنگين در نمادهاي سنگين وزن اين گروه همچون «وبملت» و «وتجارت» نيست.

نمادهاي گروه خودرو در روز گذشته صف فروش‌هاي قابل توجهي را پشت سر گذاشتند. با اين حال معاملات اين گروه در روز گذشته با آرامش بيشتري نسبت به روز قبل پي گرفته شد به نحوي كه شاهد صف فروش در نمادهاي مهم اين گروه نبوديم. اين نمادها كه پس از دريافت افزايش نرخ محصولات خودرويي با شك عرضه در معاملات خود مواجه شده بودند در روز گذشته شاخص بورس تهران باز هم در مسير رشد قدم برداشت. سير مثبت حركت ديروز شاخص كه در نهايت به افزايش 748 واحدي منجر شد، توانست شاخص را به سطح 165 هزار و 444 واحد برساند. مي‌توان نكته ديروز معاملات بورس را رشد پررنگ شاخص هم‌وزن دانست. بر اين اساس روند معاملات ديروز در سهم‌هاي كوچك‌تر بازار آن قدري قدرت داشت كه بتواند شاخص هم‌وزن را با رشد 214 واحدي رو‌به‌رو كند. گفتني است، حجم معاملات ديروز بورس تهران دو ميليارد و 504 ميليون سهم و ارزش معاملات آن 729 ميليارد تومان بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون