• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4288 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

احمدي‌نژاد در اواخر سال 80 جزو حلقه مشاوران رضايي بود

فواد صادقي، سردبير سايت بازتاب متعلق به محسن رضايي درباره موضع سايت بازتاب درباره دولت اصلاحات گفت: «ما در دوره آقاي خاتمي با وجودي كه از ايشان در برابر حملات تندروي‌هاي راست حمايت مي‌كرديم، اما در بعضي حوزه‌ها هم از دولت انتقاد مي‌كرديم مثلا از دفتر تشريفاتي آقاي احمد خرم وزير راه انتقاد كرديم، چرا كه اسنادي به دست آورديم كه ايشان بيش از يك ميليارد و پانصد ميليون تومان به پول آن موقع هزينه دكوراسيون دفترش در وزارتخانه شده است. دو طبقه از ساختمان وزارت راه را تبديل به دفتر وزير و حوزه رياست كرده بودند. ما قرارداد پيمانكار اين كار را به دست آورديم. خبري را در اين باره منتشر كرديم. آقاي خرم تكذيب كرد. ما هم اين اسناد را منتشر كرديم و از خبرنگاران هم دعوت كرديم به وزارت راه بروند و دفتر حوزه رياست را از نزديك ببينند. بحث جنجالي شد و يكي از دلايل استيضاح آقاي خرم همين بود. در متن استيضاح ايشان به خبر سايت بازتاب اشاره و از ايشان سوال شد چرا يك مدير جمهوري اسلامي بايد اين هزينه گزاف را صرف دكوراسيون دفترش كند. البته شايد انگيزه اصلي از استيضاح توسط مجلس هفتم موضوع فرودگاه امام بود كه اتفاقا ما از وزارت راه دفاع مي‌كرديم و بستن فرودگاه امام توسط نيروهاي نظامي كار غلطي بود و ما با آن مخالف بوديم.»

به گزارش ايرنا، صادقي به اين سوال كه موضع تابناك در قبال دولت احمدي‌نژاد چه بود؟ پاسخ داد: « من آقاي احمدي‌نژاد را از مدت‌ها قبل مي‌شناختم. احمدي‌نژاد را خيلي خوب مي‌شناختم. او در اواخر سال هشتاد تا زمان شهردار شدنش جزو حلقه مشاوران آقاي رضايي بود. از سال ۷۹ و بعد از شكست در انتخابات مجلس ششم، حدود 20 نفر از حزب‌اللهي‌هاي بيكار شده (با خنده) مانند احمدي‌نژاد، عزت‌الله ضرغامي، حسين فدايي، دارابي، كنعاني، صادق به عنوان جبهه نيروهاي انقلاب و حلقه مشورتي محسن رضايي دور هم جمع مي‌شدند و من هم به عنوان فردي جوان دعوت مي‌شدم، همان زمان ما نشريه آذر را هم منتشر مي‌كرديم و به خاطر دارم مصاحبه‌اي با احمدي‌نژاد داشتيم ولي چون حرف خاص و جالبي در مصاحبه نگفت براي آنكه نوار اسراف نشود، مصاحبه ديگري روي آن ضبط كرديم. من جهت‌گيري‌هاي احمدي‌نژاد را مي‌دانستم، وقتي هنوز شهردار تهران بود درباره مونوريل از او انتقاد كرده بوديم. يك روز تماس گرفت و قرار گذاشت كه در ساختمان شهرداري دوساعتي با هم ملاقات داشته باشيم. حدود دو ساعت تمام با هم صحبت كرديم و ايشان سعي كرد مرا قانع كند كه ساخت مونوريل براي تهران لازم است اما با دلايلي كه من در مقابل مطرح كردم، موفق به اين كار نشد. از تيم احمدي‌نژاد و روش كارشان اطلاع داشتيم براي همين از همان ابتدا بين سايت بازتاب و دولت نهم شكافي ايجاد شد.»

او ادامه داد: «يعني در معرفي كابينه وقتي اسم آقاي محصولي را به عنوان وزير نفت پيشنهادي به مجلس داد، بازتاب آن قدر فشار آورد كه محصولي از نامزدي اين وزارتخانه انصراف داد.»فواد صادقي در پاسخ به اين سوال كه بحث مبارزه با فساد را خود آقاي رضايي هم پيگيري مي‌كرد؟ گفت: « نه، ايشان چون خودش در حاكميت بود موافق اين نبود. حتي مطالبي كه در سايت بازتاب، عليه فساد اقتصادي منتشر مي‌كرديم ايشان به ما تذكر مي‌داد.»

سردبير سايت بازتاب با اشاره به ماجراي هاله نور گفت: «موضوع سفر احمدي‌نژاد به سازمان ملل بود. تازه ايشان يك ماه از رييس‌جمهور شدنش گذشته بود. در سازمان ملل دعاي فرج خوانده بود. در برگشت به قم نزد آقاي جوادي‌آملي رفته و بحث هاله نور را مطرح كرده بود. فيلم اين ديدار از طريقي دست ما رسيده بود. ما اين فيلم را در سايت بازتاب منتشر كرديم. تنها مرجعي كه موضوع هاله نور را مطرح كرد، بازتاب بود. آن هم درباره فردي كه تازه رييس‌جمهور شده بود. آقاي احمدي‌نژاد با انتشار يافتن اين فيلم دچار مرگ زودرس در فضاي سياسي ايران شد. فشار فوق‌العاده سنگيني به ما وارد شد كه شما اين مطلب را تكذيب كنيد. حتي آقاي الهام كنفرانس مطبوعاتي گذاشت و گفت اين فيلم مونتاژ است.»

او ادامه داد: «ما هم در بازتاب نشستيم فريم به فريم اين فيلم را رفتيم. هر ثانيه ۲۴ فريم دارد. ما فريم به فريم فيلم را منتشر كرديم تا آن جايي كه آقاي احمدي‌نژاد داشت هاله نور را دور صورتش مي‌كشيد. اين‌بار دوباره آقاي رضايي به من زنگ زد كه «من به تو مي‌گويم تمامش كن، مي‌روي فريم به فريم فيلم را منتشر مي‌كني؟» ما هم آن موقع جوان و غد بوديم. گوشمان چندان بدهكار نبود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون